Het duurt ca.90 minuten om de batterij volledig op te laden. Meer informatie over de derailleur, het display en de schakelaar vindt u in de gebruikershandleiding.
Originele Stromer ST1 lader. Deze 36V lader is geschikt voor de ST522 accu en ST396 accu. Deze 4A snellader kent een gemiddelde laadtijd van 3,5 uur.
Levensduur accu Stromer
Je kunt de accu na iedere rit weer helemaal opladen, dit verlengt de levensduur van de accu en zo bent u altijd klaar voor de volgende rit. je hoeft de accu dus niet iedere keer helemaal leeg te rijden, er is geen geheugeneffect.
Een gemiddelde Stromer accu moet volgens de fabrikant meer dan 500 laadcycli meegaan, wat door velen na 4-5 jaar bereikt wordt.
Om de afname van de capaciteit te compenseren is het belangrijk om de accu rustig af te laten koelen. Snelladen zorgt voor meer warmte dan langzaam laden, waardoor het nodig is om de accu rustig af te laten koelen. Daarom gaat vanaf 80% automatisch het snelladen uit en gaat het opladen een stuk langzamer.
Een lader van 22 kW is de snelste lader die je voor thuis kunt krijgen, maar om dat te realiseren, moet het laadpunt geschikt zijn voor driefasig laden en gebruikmaken van een driefasige stroomvoorziening met een hoog ampèrage . Bovendien moet de auto zelf ook 22 kW aankunnen.
Qicq rekent ons voor wat het opladen van je Stromer kost op basis van 5x per week, 52 weken per jaar, 21 km enkele reis op en neer rijden. Voor die 11.000 km is opladen echt een koopje: 44 euro per jaar.
Standaard streetwise: de Stromer ST2. met ondersteuning tot 45 km/u. Bereik tot 120 km (optioneel tot 180 km). Comfortabele, aanpasbare zitpositie.
Het streven is om mijn Stromer eens per maand schoon te maken. Ik reinig dan zowel het frame + toebehoren als het derailleur, de cassette en ketting. Het frame maak ik schoon met een sopje met van die lekker ouderwetse vloeibare zeep van Driehoek.
Wanneer het je doel is een batterij razendsnel te laden, biedt een snellader uitkomst. Laden via zo'n lader duurt zo'n 3 tot 4 uur, afhankelijk van de batterij zelf. Een traditionele lader neemt iets meer tijd in beslag om batterijen volledig op te laden. Gemiddeld 8 tot 16 uur.
De meeste accu's blijven rond de 5 a 6 jaar goed. Dan moet je er wel goed mee omgaan en bijvoorbeeld dieptelading voorkomen.
Stromer e-bike: Accu opladen
De accu van uw Stromer e-bike mag enkel opgeladen worden met een bijbehorende lader. De accu kan direct op uw Stromer of los van uw bike worden opgeladen.
Met een standaard oplader kunt u er vanuit gaan dat een grote accu ongeveer 6-8 uur-, en een kleine 3-5 uur nodig heeft om op te laden. Met een snellader kunt u uw fietsaccu bijna twee keer zo snel opladen als met een standaard lader.
Om diepteontlading te voorkomen, is het advies om de accu minstens elke twee maanden helemaal op te laden. Sommige accu's kun je aan de lader laten zitten in die periode, een andere fabrikant raadt weer aan dit niet te doen. Lees daarom altijd de handleiding die bij de elektrische fiets hoort.
Motor Tuning zorgt er niet voor dat je jouw Stromer kunt opvoeren naar een hogere topsnelheid. Met motor tuning en het instellen van de sensoren kun je de motorondersteuning en het rijgedrag van je Stromer wél optimaal afstemmen op jouw persoonlijke voorkeur.
De elektrische fiets is de laatste jaren flink in kwaliteit verbeterd, oudere modellen zijn technisch gedateerd en hebben met name een beperkte actieradius. Een fiets van het begin van het vorige decennium, met ruim meer dan 20.000 kilometer op de teller, heeft feitelijk geen grote waarde meer.
Sommige merken zjin gemiddeld wat betrouwbaarder dan andere. Bekijk op het display hoeveel kilometer de e-bike heeft gereden. Gemiddeld rijden e-bikebezitters vaak minder dan 1500 km per jaar. Iemand met een grote woon-werkafstand kan echter zo meer dan 5000 km per jaar rijden.
Stromer is prima gebouwd op regen.Maar als je met een straal water gericht op de motor spuit, gaat het water toch tussen de keringen door. Regendruppels zijn geen probleem, maar veel water met kracht is een ander verhaal. En niet alleen hogedrukspuiten geven problemen.
Elektromotoren werken efficiënter en hebben minder bewegende onderdelen dan verbrandingsmotoren. De prijs van elektriciteit per kilometer is lager dan de prijs van benzine of diesel per kilometer.
Als je voor de elektrische fiets kiest, dan stoot je per kilometer 60 keer minder CO2 uit dan een benzineauto.En ook 20 keer minder dan een elektrische auto. Een flinke besparing dus. Een elektrische fiets is bovendien veel goedkoper in aanschaf en gebruik dan de auto.
Eén paneel is meer dan genoeg om een fiets op te laden. ' Maar is het dan niet mogelijk een zonnepaneel op je fiets te plakken, voor bijvoorbeeld een tocht door de Australische woestijn, waar veel zon is en weinig stopcontacten.
Er is een groot verschil tussen thuis en onderweg laden. Thuis laden is namelijk goedkoper dan onderweg laden, u betaalt de kilowattuurprijs direct aan uw energieleverancier. Gemiddeld is dit 0,23 cent per kWh.
Met de 1-fase laadpaal 'tank' je per uur ongeveer 20 kilometer aan rijbereik, met het 3-fase laadpunt het drievoudige. Publieke laadpalen hebben vaak een vermogen van 22 kW. Laden tot 80% kost daarmee gemiddeld 2 uur.
3-fase aansluiting
In woningen van na 2011 zit vaak een 3-fase (3x25A) aansluiting. Een 3-fase aansluiting is zeer geschikt voor een laadpaal met meer vermogen.