Direct een betaling doen Sta je net op het punt een betaling te doen en weet je je pincode niet meer? Het opvragen van je pincode duurt 3 werkdagen. Kies daarom tot die tijd voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld je betaalpas.
Het opvragen van je pincode duurt uiterlijk drie werkdagen. Kies daarom tot die tijd voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld je bankpas.
Je krijgt je nieuwe betaalpas vanzelf in huis als je betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Voer je opnieuw een verkeerde pincode in, dan wordt je betaalpas geblokkeerd. Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst en is je betaalpas nu geblokkeerd? Je kunt je betaalpas zelf weer deblokkeren en een nieuwe pincode aanvragen als je kunt inloggen zonder Rabo Scanner en je browser of toestel hebt geregistreerd.
Als je te vaak een verkeerde pincode ingeeft dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten).
Je nieuwe betaalpas of creditcard is vanwege veiligheidsredenen nog niet geactiveerd. Dit kun je zelf gemakkelijk doen met de Rabo Scanner via Rabo Online Bankieren.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Je kunt de code van je debetkaart alleen aanpassen aan een automaat in je bank. Online of via de app kan dat (nog) niet. Loop dus even langs je bank en volg de instructies op het scherm van de selfserviceautomaat. Een werknemer kan je ook helpen.
Lang niet alle banken staan toe dat je zelf de pincode van je nieuwe of bestaande betaalpas kiest of aanpast. De pincode van je bankpas wijzigen is op dit moment mogelijk bij ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank en Bunq.
Geldmaat: de geldautomaat voor iedereen
Onze geldautomaten hebben plaats gemaakt voor de automaten van Geldmaat. Behalve de gele kleur en nieuwe naam is er eigenlijk weinig veranderd. U kunt zo vaak u wilt geld opnemen, uw saldo checken of uw pincode wijzigen. Gewoon met uw eigen betaalpas.
Gewoon binnenlopen
Tussen 10:00 en 17:00 uur kun je zonder afspraak bij ons binnen komen lopen. Wij bespreken samen je woonwensen en berekenen vrijblijvend jouw financiële mogelijkheden.
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Nieuwe betaalpas
Als je je betaalpas blokkeert, kun je meteen een nieuwe bankpas aanvragen. Dit kan via de mobiel bankieren-app, internetbankieren en/of telefonisch. Bij sommige banken zijn er kosten verbonden aan een nieuwe pas.
Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas? Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om uw betaalpas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Je hoeft je nieuwe betaalpas alleen te activeren als je er een nieuwe pincode bij ontvangt. Heb je je pas vervangen met behoud van pincode? Dan hoef je niet te activeren.
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.