Dit is meestal binnen 3 werkdagen. Voor een bril op sterkte is de levertijd iets langer. Ook dit wordt aangegeven bij je bestelling. Dit is meestal binnen 5 werkdagen.
Over het algemeen geldt: Voor brillen geldt een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen / twee weken.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
Je ogen moeten altijd even wennen aan een nieuwe bril. Raak dus niet in paniek wanneer je nog niet meteen prettig door je nieuwe glazen heen kijkt. Afhankelijk van jouw ogen en de situatie, kan de gewenningsperiode enkele dagen tot 3 weken duren.
Een deskundige oogmeting bij Pearle duurt maar 30 minuten. Dit is inclusief intakegesprek en persoonlijk advies.
De kosten van brillenglazen
Wel, bij Pearle Opticiens heb je al een complete enkelvoudige bril voor 60 euro. Voor een multifocale bril is dat 130 euro. Dat zijn onze basisprijzen. Wil je liever een bril met meer opties?
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
Je bril niet dragen wanneer je hem eigenlijk wel nodig hebt, zal je ogen dus niet verbeteren of ervoor zorgen dat je afwijking opgelost wordt. Eigenlijk doe je ogen extra afzien en bezorg je ze alleen maar last. Ze moeten harder werken met vermoeidheid, hoofdpijn en pijnlijke ogen als gevolg.
Een bril bestaat uit een montuur en glazen. Bij een normaal montuur worden glazen met een hoge minsterkte snel heel dik en de bril zwaar. Een montuur met extra dunne en kleine glazen (2.5-3.5 cm diameter) is voor een volwassene met hoge sterkte toch licht van gewicht en ziet er ook goed uit.
Volgens de test van de Consumentenbond hebben de ketens Eye Wish en Specsavers de beste resultaten geleverd. De nieuwere optiekketen uit het onderzoek Eyelove, heeft het slechtst gepresteerd in het onderzoek.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
Vaak zegt een bril niet veel over de persoon die hem draagt. Het zegt meestal alleen iets over de smaak van iemand en soms iets over het karakter. Iemand met dure kleding zal ook vaak een dure bril erbij kopen, voor deze persoon geldt vaak dat de uitstraling belangrijk is, of het imago dat opgewekt moet worden.
De prijs van unifocale brillenglazen varieert van € 50,- tot € 199,- per glas. De prijs is afhankelijk van: Het merk. De opties die je kiest.
Enkelvoudige brillenglazen € 50. Zonnebrilglazen zonder sterkte € 50. Enkelvoudige zonnebrilglazen € 100. Multifocale brillenglazen € 290.
Verzending binnen Netherland kost € 4 en vindt normaal gesproken voor de meeste producten plaats binnen 4-8 dagen na het plaatsen van uw bestelling. Als uw voorschrift gecompliceerder is, zoals multifocale lenzen of torische lenzen, kan het zijn dat wij iets langer nodig hebben om uw bestelling te verwerken.
Zit je kind veel op een smartphone of tablet, dan loopt hij het risico op bijziendheid. Je kind ziet dan slecht als het in de verte kijkt. Dé vuistregel om het risico op bijziendheid bij kinderen te verminderen is de 20-20-2-regel. Dat betekent: na elke 20 minuten schermen 20 seconden pauze door in de verte te kijken.
Beeldschermen en onze ogen
De grootste oorzaak voor myopie is een combinatie van beeldscherm en weinig zonlicht. Dat beeldschermen niet goed zijn voor onze ogen, kon je vast al wel raden. Tegenwoordig staren veel mensen te lang naar beeldschermen en komen zij te weinig buiten.
Ga in een een comfortabele positie op een stoel zitten en houd uw hoofd recht. Kijk vervolgens zo ver mogelijk twee of drie seconden lang in elke van de vier richtingen: omhoog, omlaag, links en rechts. Herhaal dit driemaal. Belangrijk: beweeg alleen uw ogen, niet uw hoofd.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
Rodenstock brillenglazen bij Eye Wish
De brillenglazen van Rodenstock bieden je de beste kijkervaring. 150 jaar vakmanschap en innovatie zorgen ervoor dat je minder vertekening en refelectie ervaart.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.
De prijs van een complete bril ligt meestal tussen de 60 en 400 euro.
Rode of roze glazen
Rood of roze glas vermindert vooral lichtschittering. Roze glazen in een zonnebril maken het zicht veel helderder en verhogen dus de zichtbaarheid en het contrast. Daarom zijn deze brillen ook aan te raden als je op een bewolkte dag op de skipiste staat.
Neutraliseert het blauwe licht; Vermindert lichtschittering; Brengt je ogen tot rust en zorgt dat je minder knijpt met je ogen; Zorgt voor een scherper contrast.