Je hoeft dan niet zelf je simkaart te activeren. Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Jouw simkaart is redelijk snel geactiveerd. Dit hoort niet langer dan een paar minuten te duren.
Het kan ook een kwestie van geduld zijn, want wanneer je een nieuwe simkaart hebt kan de activatie even duren. Het kan tevens helpen om de simkaart schoon te blazen, opnieuw in het toestel te doen en je telefoon opnieuw op te starten.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Een nieuwe simkaart kun je binnen 3 werkdagen verwachten. Daarna kun je de simkaart online activeren.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Een simkaart omwisselen
Dan ontvang je een nieuwe simkaart die je oude vervangt. De makkelijkste manier om je simkaart om te wisselen, is het te laten doen in de winkel waar je een nieuw abonnement hebt gekocht. Als de winkel die service niet biedt, of als je je simkaart op internet hebt gekocht, moet je het zelf doen.
Controleer of er een update van aanbiederinstellingen beschikbaar is. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Als er een update beschikbaar is, kunt u 'OK' of 'Werk bij' selecteren. Verwijder uw iPhone-simkaart of iPad-simkaart uit de simkaarthouder en plaats de simkaart vervolgens weer terug.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig. Alleen wanneer je simkaart is verlopen is je nummer behouden sowieso niet mogelijk.
Je betaalt dan voor een enkele simkaart maar € 5,09 en ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen. Je kunt natuurlijk ook terecht bij T-Mobile Klantenservice of in een T-Mobile Shop.
Activering van je simkaart
Activeer je kaart op www.orange.be/activeren en volg de instructies op deze webpagina. Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik. Als deze tweede stap (simkaartactivering) niet binnen de 5 dagen na je bestelling geactiveerd is, wordt je simkaart automatisch geactiveerd.
Hoe activeer je een Prepaid simkaart (met internet)?
Een Prepaid bundel activeren kan via de KPN Prepaid app, door te bellen naar de bijbehorende bundelcode of via online opwaarderen.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Bij een aantal providers is de simkaart gratis. Bij andere providers betaal je er een bepaald bedrag voor (meestal rond €10,) soms ook afhankelijk van hoeveel tegoed je direct op je simkaart wil hebben staan om direct te kunnen bellen, sms'en en internetten.
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
Je simkaart is dus best belangrijk, ondanks dat je hem niet eens ziet. Ook zonder simkaart kun je je telefoon toch gebruiken. Je kunt via een wifi-verbinding gewoon op internet, spelletjes spelen en andere apps gebruiken. Alleen kun je zonder simkaart niet mobiel internetten, sms'jes versturen of bellen.
iPhones, iPads en veel andere Android-apparaten hebben een uitschuifbaar laatje. Gebruik een hulpmiddel voor het verwijderen van simkaarten, een paperclip, een oorbel of iets anders dat past om het laatje uit te laten schuiven.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief. Is dit niet het geval, activeer deze dan online via My Vodafone.
Als je een simkaart aanvraagt, ligt hij normaal gesproken binnen 3 werkdagen bij jou op de mat. We hebben geen invloed op hoe snel het postbedrijf de simkaart verstuurt.
Als u de eSIM niet kunt configureren
Zorg ervoor dat uw aanbieders dekking bieden in uw omgeving en dat er geen storing is. Zorg dat uw mobiele abonnementen zijn geconfigureerd, klaar zijn voor gebruik en dat er geen problemen met de facturering zijn.