Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet je doen als je pakket niet aankomt?

Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen. We doen dit zo omdat de afzender een overeenkomst met ons heeft. We hebben dus contact met de afzender nodig om het probleem op te kunnen lossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom duurt het zo lang bij PostNL?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL betrouwbaar?

Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe komt post op het juiste adres? | Doen Ze Dat Zo?

23 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik klagen over PostNL?

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel procent van de post komt niet aan?

Een kijkje achter de schermen bij onze steekproef

Opvallend is dat 4 procent aangeeft de post nooit te hebben gekregen. In elke brief heeft de redactie ook twee cadeautjes gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Waar is mijn pakket gebleven PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is aansprakelijk bij verzending?

Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven. De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waarom komt de post niet aan?

Gewone post bezorgen we meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Af en toe raakt post vertraagd, bijvoorbeeld door drukte of een technische storing. Maar we bezorgen uiterlijk binnen vier bezorgdagen. Verwacht je lokale post zoals bijvoorbeeld een wijkkrant of post van een plaatselijke vereniging?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL aansprakelijk voor schade?

Op basis van de Postwet 2009 en de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst aanvaardt PostNL alleen – een wettelijk beperkte – aansprakelijkheid voor schade aan brieven of pakketten als die met de services 'Aangetekend' of 'Verzekerservice' zijn verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zakelijk.infonu.nl

Hoe vaak raken pakketjes kwijt?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Doet PostNL op zondag bezorgen?

Met zondagbezorging kun je pakketten tot uiterlijk zondag 01:00 uur aanleveren op het depot van PostNL. Ze worden dan dezelfde nacht nog verwerkt en op zondag bezorgd. Deze service geldt voor bezorging van pakketten binnen Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe krijg ik geld terug van PostNL?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
  1. U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. ...
  2. U bent de verzender.
  3. U heeft het poststuk aangetekend, met spoed of met verzekerservice verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom duurt het inklaren zo lang?

Zodra er meer informatie over jouw zending bekend is of er meer informatie nodig is, zal de tracking code resultaat geven op internationalparceltracking.com en in de app van PostNL. Hoe lang de inklaring duurt is afhankelijk van het aantal bestellingen die er worden gedaan en ingeklaard moet worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Met wie werkt PostNL samen?

PostNL werkt daarvoor samen met lokale vervoerders in de landen waarnaar je verzendt. Pakketten zijn standaard verzekerd voor 60% van de verkoopwaarde en tot €500.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Hoe laat wordt PostNL-app bijgewerkt?

'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar blijft onbezorgde post?

Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klachtenkompas.nl

Wie zijn de concurrenten van PostNL?

De 6 grootste pakket vervoerders van ons land zijn PostNL, DHL, DPD, GLS, UPS en TNT/FedEx.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shops-united.nl

Waar is mijn brief?

Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen