Vraag de verzender of de zending al is overgedragen aan DHL en zo nodig een onderzoek in te stellen. Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen.
Eerst onderzoek voordat je een claim indient
Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Hoe lang duurt DHL-bezorging? Boek je je verzending vandaag voor 15:00 uur, dan wordt je pakket al de volgende werkdag opgehaald.De DHL-levertijd bij je klant is dan de daaropvolgende werkdag. Verzend je je pakket met DHL, tot hoe laat bezorgen zij deze dan?
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
U kunt de items ook als gestolen opgeven als het bedrijf ze naar uw gebied heeft getraceerd, maar ze niet zijn afgeleverd. U kunt ook overwegen om DHL aan te klagen voor het niet leveren. U kunt maximaal $ 15.000 aanklagen bij de rechtbank voor kleine vorderingen in uw staat.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Nauwkeurigheid in ontwikkelde regio's: Gebruikers melden een hoge tevredenheid met de nauwkeurigheid van DHL-tracking in regio's met goed ontwikkelde logistieke netwerken . Uitgebreide tracking voor expresdiensten: DHL Express-tracking wordt vaak geprezen voor het leveren van gedetailleerde en tijdige updates, wat cruciaal is voor tijdsgevoelige leveringen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
In de meeste gevallen komt de zoekgeraakte post uiteindelijk wel weer opdagen , maar soms kan het weken duren voordat de post bij u aankomt, als het überhaupt bij u aankomt.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
In slechts één uur verwerkt de US Postal Service gemiddeld 20,2 miljoen poststukken. In een jaar komt dat neer op meer dan 146 miljard poststukken die via de USPS worden verzonden. Hoewel het grootste deel van die post veilig op de beoogde bestemming aankomt, raken sommige pakketten helaas verloren tijdens het transport .
Veelgestelde vragen Hoe kan ik de klantenservice bereiken? Neem contact op met onze klantenservice per e-mail, telefoon of stel een vraag aan onze chatbot. Ben je klant bij DHL Express? Dan kun je ook terecht bij jouw contactpersoon.
Mocht uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd zijn aangekomen, neem dan contact op met uw handelaar of online shop . De handelaar of online shop kan als onze contractpartner een onderzoek starten naar verloren items.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij DHL.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice.Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Wanneer is de laatste bezorgtijd van DHL? DHL bezorgtijden zijn tussen 8:00 en 18:00 uur lokale tijd . Maar de bezorgtijd kan langer worden door onvoorziene factoren zoals weersomstandigheden, files, drukte op de luchthaven, mislukte bezorgpogingen en een paar andere factoren.
Zending opgehaald: DHL heeft het pakket opgehaald bij de verzender en bereidt het voor op transport. Onderweg: Het pakket is onderweg naar de bestemming en beweegt zich door het DHL-netwerk . Onderweg voor bezorging: Het pakket bevindt zich in het laatste deel van zijn reis en wordt binnenkort bij de ontvanger afgeleverd.
Zij geven aan dat het onderzoek bij DHL 4-5 werkdagen kan duren, en dat er dan pas verdere stappen ondernomen kunnen worden.
Wij bezorgen je pakket in Nederland van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen?
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Zending beschadigd of verloren
Neem binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan wat er is gebeurd. Na onderzoek laten wij u weten of u een claim kunt indienen. U kunt uw claim eenvoudig online indienen.