Pas vervangen Na het blokkeren van je Betaalpas kun je de pas direct vervangen. Een vervangende (Mijn) Betaalpas kost € 4,50. Je ontvangt de vervangende pas binnen 3 werkdagen per post op je correspondentie adres.
Je krijgt je nieuwe betaalpas vanzelf in huis als je betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Betaalpas vervangen
U regelt dit in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren. Binnen 5 werkdagen heeft u 'm in huis.
Je hoeft je nieuwe betaalpas alleen te activeren als je er een nieuwe pincode bij ontvangt. Heb je je pas vervangen met behoud van pincode? Dan hoef je niet te activeren.
Voor wie is opnemen zonder betaalpas beschikbaar? U kunt opnemen zonder betaalpas als u een particuliere klant bent, een betaalrekening bij ABN AMRO heeft, de ABN AMRO app heeft geïnstalleerd en 16 jaar of ouder bent. U kunt opnemen zonder betaalpas als u in bezit bent van een Android- of iOS-telefoon.
Een vervangende betaalpas vraagt u makkelijk aan via Internet Bankieren of de ABN AMRO app.
Automatisch een nieuwe betaalpas of creditcard
Iedere betaalpas en creditcard wordt uiterlijk na 5 jaar vervangen.
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken.
Beide banken gaan geld vragen voor wie een vervangende pas nodig heeft, melden ze aan hun klanten. ABN Amro vraagt daar 7,50 euro voor, Rabobank 3,95. Als de pas kapot is of als de vervaldatum is bereikt, dan blijft een nieuwe pas gratis.
De Extra Betaalrekening is van €1,10 naar € 1,75 per maand veranderd. Een vervangende betaalpas bij diefstal, verlies of als deze kapot is kost € 4,95. Een vervangende betaalpas bij de Rabo JongerenRekening blijft kosteloos.
Je mag in principe zoveel spaarrekeningen hebben als je wilt. Hieraan is geen limiet verbonden.
Je kunt online een nieuwe, vervangende betaalpas aanvragen. Bijvoorbeeld als je betaalpas kapot is.
Als u niet snel uw huidige betaalpas opstuurt of afgeeft, zou uw bankrekening niet veilig zijn, wordt uw huidige betaalpas geblokkeerd of moet u bijbetalen voor een nieuwe betaalpas.
Vindt u het prettig om een reservepas te hebben? Vraag dan eenvoudig een extra betaalpas aan. Wilt u een pas om iemand anders te laten pinnen van uw rekening? Dit mag alleen als u die persoon machtigt, of als u samen een gezamenlijke rekening heeft.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Houd uw telefoon dichter bij de betaalautomaat. Houd uw telefoon nog een paar seconden dicht bij de lezer. Houd uw telefoon een paar seconden buiten het bereik van de lezer en probeer het opnieuw. Als de betaling niet lukt, zoekt u het NFC-teken op de betaalautomaat of vraagt u de kassamedewerker om hulp.
Geldmaat maakt het mogelijk biljetten op te nemen zonder de bankpas in te steken.
In Nederland geldt er geen limiet voor de hoeveelheid geld die u in huis mag hebben.
Voor contactloos geld opnemen of storten moet de geldautomaat beschikken over een NFC reader. De NFC reader is al op veel geldautomaten van Geldmaat beschikbaar, maar nog niet op alle automaten.
Bij diefstal, dien klacht in bij de politie en verwittig zo snel mogelijk en schriftelijk de uitgever van uw kaart (meestal uw bank). U bevestigt daarbij de diefstal van uw kaart en beschrijft de omstandigheden van de diefstal en het moment van de blokkering(saanvraag).
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.