E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Wat zijn de belangrijkste doelen voor uw bedrijf geweest in de voorbije 12 maanden? Hebt u die doelen gehaald en wat was de impact ervan? Wat zijn uw bedrijfsdoelen en uitdagingen voor de komende 12 maanden? Hoe plant u die doelen te bereiken?
Koude acquisitie is een in het bedrijfsleven gebruikte term voor het ongevraagd benaderen van particulieren of bedrijven waarbij de verkoper en mogelijke koper elkaar (nog) niet kennen. Het oogmerk van de verkoper is iets aan de andere partij te verkopen.
Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en doe mee aan hun activiteiten. Neem contact op met je lokale internet provider of drukker en bied hen commissie aan als zij werk aan je doorgeven. Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven.
We kunnen winkelbeleving het best omschrijven als de zintuigelijke ervaring die de klant krijgt tijdens zijn winkelbezoek. Dit op basis van een combinatie van sfeer en merkbeleving.
Een sales strategie, of verkoopstrategie, is een concreet stappenplan van een individu of een bedrijf om producten of diensten te verkopen met het doel inkomsten te genereren en te verhogen. Het is het plan waarmee u uw product of dienst keer op keer succesvol kunt verkopen.
Mensen die sterk en vol zelfvertrouwen communiceren, zijn uitstekende verkopers. Vooral onderhandelingsvaardigheden zijn belangrijk en kunnen het verschil maken tussen een succesvolle verkooptransactie en het verliezen van de kans aan een concurrent. Dit zijn zeer gewaardeerde factoren in een verkoopomgeving.
De SPIN-methode is, naast framing, een veelgebruikte gesprekstechniek voor een succesvol verkoopgesprek. Hiermee stel je vragen in een bepaalde volgorde. Met deze techniek zorg je ervoor dat de klant zelf zijn eigen behoeftes inziet en daarbij zelf met de oplossing komt.
Open vragen beginnen met: wie, wat, wanneer, waar, en ook hoe, hoe vaak, etc. Open vragen nodigen uit om je verhaal te vertellen en leveren veel informatie op. Gesloten vragen zijn 'ja'-/ 'nee'-vragen of meerkeuze vragen.
Het stellen van open vragen kun je het beste oefenen in alledaagse situaties. Hier komen een aantal veel voorkomende gesloten vragen. Maak ze open, en stel ze vervolgens vandaag aan enkele mensen in je omgeving. Probeer vervolgens hun antwoord kort samen te vatten.
Marktbehoefte. Het is van cruciaal belang dat er behoefte is aan je product. Op het moment dat er geen behoefte is, zal het lastig worden om je product te verkopen. Mensen zullen niet vanuit het niets iets kopen waarvan zij denken dat ze het niet nodig zijn.
Een goede basis hiervoor zijn de volgende klantgegevens: Contactinformatie: naam, emailadres, telefoonnummer, enzovoorts. Aankoopgegevens: welke product of dienst werd gekocht, op welk tijdstip en met welke betalingsmethode? Demografische informatie: geboortedatum, woonplaats, interesses, enzovoorts.
Een klantenbestand is een document dat de belangrijkste gegevens van je klanten bevat. Een eenvoudige definitie, maar hiermee is het laatste woord over klantenbestand zeker niet gezegd.
Bijvoorbeeld directe informatie zoals het telefoonnummer, de geboortedatum of het e-mailadres van uw klant. Maar ook gegevens met indirecte informatie over een persoon, zoals de maatschappelijke status van uw klant. Er bestaan bijzondere persoonsgegevens en strafrechtelijke persoonsgegevens.