Je krijgt je geld terug na de verwerking van je annulering
Als je binnen 24 uur nog geen e-mail hebt ontvangen dat wij of onze partner je annulering hebben verwerkt, neem dan contact op. Heb je wel een e-mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld binnen uiterlijk 3 werkdagen weer op je rekening.
Na het verwerken van de retour stort bol.com automatisch het aankoopbedrag terug binnen uiterlijk 5 werkdagen of vervalt het nog openstaande te betalen bedrag. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord. Mocht dit niet het geval zijn, of mocht je nog andere vragen hebben, aarzel dan niet en neem gerust contact op.
Je kan je geplaatste bestelling niet meer aanpassen. Wat je wel kunt doen? Zolang je artikel nog niet verzonden is, kun je annuleren via de link 'Artikel annuleren' in je account. We mailen je als de annulering gelukt is en na verwerking, betalen we je terug.
Stuur binnen 30 dagen je artikel gratis retour. Defect ontvangen artikelen mogen ook terug. Bekijk of je retouren al verwerkt zijn. Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen.
Retourneren is altijd gratis.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol altijd gratis retourneren.
Heb je iets gekocht, maar heb je er achteraf spijt van? Dan kun je in sommige gevallen de aankoop annuleren. Een online bestelling annuleren mag altijd.Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Meld wel eerst je artikel retour aan op bol.com. Dit gaat als volgt: 1Pak de juiste bestelling erbij in je bol.com account, en selecteer de artikelen die je terug wilt sturen. 2Selecteer je verzendmethode en kies 'Inleveren bij pakketpunt' en je ziet de dichtstbijzijnde inleverpunten van Albert Heijn en PostNL.
Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Dit doe je schriftelijk door een brief of een mail te sturen ter attentie van het bedrijf waarbij je je beroept op je herroepingsrecht. Tevens vraag je duidelijk om je geld terug te ontvangen binnen de wettelijke termijn daarvoor van 14 dagen. Het bedrijf is verplicht om je terug te betalen.
Klanten kunnen via bol.com telefonisch contact met je opnemen. De klant krijgt dan een versleuteld telefoonnummer te zien.
Even mailen is waarschijnlijk de makkelijkste optie: [email protected]. Bol.com raadt zelf aan om met ze te bellen: 030 310 49 99. Maar als je een brief wilt schrijven en op de post doen, dan kun je hier meer informatie vinden over het indienen van klachten.
De webwinkel moet de consument binnen 14 dagen na de annulering van de aankoop al het geld terugbetalen dat hij heeft betaald om het product geleverd te krijgen. Dus ook eventueel betaalde bezorg- en administratiekosten.
U heeft het recht om tot veertien dagen nadat u het product ontvangen heeft, de koop alsnog ongedaan te maken. Men spreekt dan ook wel van het recht om de koopovereenkomst te ontbinden of te annuleren. Je kunt in dat geval het beste via een aangetekende brief kenbaar maken dat je van dit recht gebruik wilt maken.
Maar een fysieke winkel is niet verplicht om het goed terug te nemen als de consument zich gewoon heeft bedacht", zegt Etienne Mignolet, woordvoerder van de FOD Economie. Een winkel kan wel altijd zelf beslissen om het product toch terug te nemen en je geld terug te geven of om het product om te ruilen.
Nadat een klant een bestelling bij je heeft geplaatst, kan deze geannuleerd worden zolang de bestelling nog niet bevestigd is. Je kunt een binnengekomen bestelling nog annuleren. We adviseren echter om dit zo mogelijk te vermijden, omdat een klant een annulering als erg teleurstellend ervaart.
Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.
Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.
Wat moet ik doen als ik een retour weiger? Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.
Soms kun je kosteloos retourneren via de webshop. In andere gevallen regel je het eenvoudig via DHL. Je betaalt dan de normale verzendkosten. Voer online de juiste adresgegevens in, print je retourlabel en geef je pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt.
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.