Vouw de kleerhanger open en duw deze door het zijraampje van de voordeur van de auto.Daarna haakt u de kleerhanger achter het mechanisme van het slot van de auto. Het is belangrijk om deze manier van auto openbreken zonder schade uit te voeren. Dat is mogelijk door zachte doekjes te gebruiken.
Met een boor boor je je een weg door de sleutelcilinder, waarbij je zo veel mogelijk van de slotpinnetjes in de cilinder sloopt. Vervolgens ram je een schroevendraaier in de cilinder, even draaien, en presto! Je auto start.
“Auto op slot met de sleutel erin? Gewoon een klauwhamer er tussen zetten, beschermen met wat doekjes en open wrikken. Vervolgens met een kleerhanger kan je dan het knopje omhoog doen.” “Pak een metalen kledinghanger en via de bovenkant langs het deurrubber naar binnen duwen tot vlak bij de deuropener.
ANWB. Als lid van de ANWB word je zonder problemen geholpen. Je kunt contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale op 088 – 2692 888.
“Zet iets tussen de deur b.v. een klauwhamer. Zorg er wel voor dat je jouw auto beschermt met wat doekjes en wrik de deur een beetje open, zodat er ruimte ontstaat. Doe met een het knopje omhoog.” “Steek een lange metalen draad (zoals een opengevouwen kleerhanger) in de auto door de spleet tussen de deur en het kozijn.
Schuif eerst een groot stuk papier onder de deur door op de plek waar het slot zit. Steekt de speld (of de paperclip, het mes, enzovoorts) in het slot en duw de sleutel eruit. De sleutel valt op het papier. Probeer nu de sleutel met het papier onder de deur door te schuiven.
Er zijn echter auto's die zichzelf óók in stilstand automatisch vergrendelen; bijvoorbeeld als álle portieren 30 of 60 seconden dichtzitten. Zélfs als de autosleutel nog in het contact zit. Tot slot kan automatische vergrendeling worden ingeschakeld door een elektronisch defect of storing.
Vaak kun je gewoon de auto openen en rijden!
Veel nieuwe auto's zijn voorzien van een keyless entry-systeem. Het is niet langer nodig je autosleutel uit je zak te halen, de auto herkent de sleutel wanneer deze binnen een straal van circa een meter van de auto is en zal de auto ontgrendelen.
Twee dieven werken samen om je auto, die voor de deur staat, te stelen. De ene dief staat met een apparaat bij je auto en de andere met een apparaat bij je voordeur: relay attack. Hierbij wordt het signaal van de auto naar de autosleutel (smart key) onderschept en versterkt doorgestuurd.
Gelukkig kan je ook heel makkelijk een stuurslot demonteren zonder sleutel. Boren is helemaal niet nodig! Het stuurslot heeft namelijk een kleine pen die het slot op zijn plaats houdt. Als deze pen gebroken is kan het slot makkelijk uit het frame gehaald worden.
Hackers kunnen veel modellen Honda-auto's vanaf een afstandje ontgrendelen en starten. Dat hebben beveiligingsonderzoekers laten zien. Hackers kunnen de codes achterhalen die de zenders in Honda's autosleutels gebruiken om de deuren van de auto's van het merk te openen.
Controleer of je auto op slot zit
Vanwege de Carlock Jammers adviseert de politie om extra te controleren of je auto op slot zit. Bij de meeste auto's kun je horen dat hij op slot gaat. Maar je kunt dit meestal ook zien aan de knipperlichten die een paar keer aangaan.
Doormiddel van een pincet of een schaar met scherpe punten kunt u proberen het afgebroken deel eruit te wrikken. Probeer door middel van de uiteinde van de pincet of schaar tegen de randen aan te zetten de sleutel eruit te wrikken. Als er weinig beweging is kunt u ook een glijmiddel zoals WD-40 in het slot spuiten.
In Nederland zijn er zo'n 892.000 personenauto's met een keyless entrysysteem, waarmee je de auto zonder sleutel kan openen. Hiervan is ongeveer 80% onvoldoende beveiligd tegen diefstal. Deze auto's zijn een potentieel doelwit voor autodiefstal via 'relay attack'.
Inbrekers flipperen een (voor-)deur die niet op slot gedraaid zit gemakkelijk open. Dit doen zij door een buigbaar plastic plaatje tussen de deur en het kozijn te schuiven. Ze duwen het plaatje langzaam richting het slot en kunnen zo het sluitmechanisme van de (voor-)deur openduwen (door de dagschoot open te duwen).
Te lichte scharnieren, te zware deur
Wanneer er sprake is van lichte scharnieren en een te zware deur, kan het voorkomen dat de deur niet meer open gaat. Dit komt, omdat de deur is verzakt. De beste oplossing is om zwaardere scharnieren te monteren. Op deze manier zou het probleem verholpen moeten zijn.
Voor sommige sleutels heeft u een speciaal certificaat, pasje of een code nodig om een nieuwe sleutel te maken. U moet die goed bewaren, want zonder kunt u geen nieuwe sleutel laten bijmaken. Als u het certificaat, pasje, of de code hebt kunt u bij bijna elke betrouwbare sleutelmaker terecht.
De basistechniek gebruiken. Schuif de kaart in de verticale spleet tussen de deur en het kozijn. Steek de kaart in het gat tussen de deurknop en het deurkozijn en schuif hem dan naar beneden naast de deurknop. Duw hem zo ver als hij kan met een hoek van 90 graden met de deur.
Je kunt dit het makkelijkste doen door het haarspeldje voor een halve centimeter in een slot te voeren en dan de haarspeld te buigen. Als je hem er dan weer uithaalt heb je een mooie buiging.
Door de handzender bij de PATS ontvanger in de stuurkolom te houden wordt de PATS chip herkend en kan de auto toch worden gestart.
Voor wie nog nooit een motorkap heeft opengemaakt: Aan de bestuurderskant veelal onder het dashboard zit een knop of een hendel om de motorkap te openen. Vervolgens moet je de kap ontgrendelen. Dit doe je door met je vingers tussen de kap en het motorcompartiment op zoek te gaan naar deze grendel.