U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Nu moet u dit probleem met het verloren pakket oplossen en wel zo snel mogelijk. Als u een rapport ontvangt van een ontvanger van een vermist of gestolen pakket, wil UPS met u samenwerken om het pakket te vinden of de vervangings- of aankoopkosten te vergoeden, afhankelijk van wat het laagst is.
Als u een aflevering hebt gemist, hebt u een UPS-kennisgeving van aflevering ontvangen om u te laten weten dat uw chauffeur uw pakket niet kon bezorgen.
U kunt doorgaans binnen 8 tot 15 werkdagen een oplossing voor uw claim verwachten, tenzij er aanvullend onderzoek nodig is.
Als u een pakket kwijt bent of een ander algemeen probleem hebt met betrekking tot een verzending, moet u mogelijk contact opnemen met UPS. Het belangrijkste telefoonnummer voor UPS-klantenservice is 1-800-742-5877 .
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Meld u online aan bij het UPS Billing Center. Nadat u bent ingelogd, wordt u gevraagd het UPS-trackingnummer in te voeren voor het pakket dat na de geplande datum is geleverd. Voer de vereiste informatie in, inclusief de reden voor de restitutie en details over het pakket. Dien uw verzoek in.
De verzender of ontvanger van een ontbrekend UPS-pakket kan een claim indienen bij het bedrijf voor een volledige terugbetaling. Het volledige claimproces bij UPS duurt gemiddeld 10 dagen . U kunt een ontbrekend UPS-pakket melden en een claim indienen op de UPS-claimsite.
Het gemiddelde maandsalaris bij UPS varieert vanaf ongeveer € 2.255 per maand voor een Chauffeur (m/v) tot ongeveer € 4.942 per maand voor een Internal Auditor (m/v). Het gemiddelde uurloon bij UPS varieert vanaf ongeveer € 14,29 per uur voor een Logistiek Medewerker (m/v) tot ongeveer € 28,24 per uur voor een .
Als u niet beschikbaar bent wanneer UPS de levering op uw adres probeert, kan UPS uw pakket afleveren bij een UPS Access Point ® -locatie bij u in de buurt, waar uw pakket 7 kalenderdagen wordt vastgehouden zodat u het kunt ophalen . Na 7 kalenderdagen wordt uw pakket als onbestelbaar teruggestuurd naar de afzender.
Als u niet beschikbaar bent wanneer UPS uw pakket probeert te bezorgen, moet u mogelijk naar hun ophaallocatie gaan om uw pakket op te halen. UPS stuurt uw pakket door naar het dichtstbijzijnde UPS Access Point® bij u thuis . Ze houden het pakket zeven dagen vast voordat ze het terugsturen naar de afzender.
Een levering gemist? Royal Mail of Parcelforce Worldwide zal automatisch proberen om de volgende werkdag na de eerste gemiste levering opnieuw te bezorgen. Items worden dan teruggestuurd naar de locatie op de 'Something for You'-bezorgingspogingkaart die ze achterlaten.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
In gevallen waarin de verkoper en koper hun verantwoordelijkheden correct zijn nagekomen, maar een pakket toch zoekraakt, ligt de aansprakelijkheid vaak bij het logistieke bedrijf . Het transportbedrijf wordt verantwoordelijk voor het verlies, met name vanwege hun nalatigheid of verkeerde behandeling.
Volgens UPS kunnen een te grote of te kleine doos, een gebrek aan voldoende opvulling, slecht geplaatste labels en onduidelijke bezorginstructies leiden tot verloren pakketten. Een oude doos hergebruiken en oude labels niet verwijderen kan ook problemen opleveren.
U ontvangt direct per e-mail een ontvangstbevestiging voor uw claim. Als u binnen 5 werkdagen na het indienen van uw claim niets hoort, stuurt u een e-mail naar ons team op [email protected] om te bevestigen dat uw claim is ontvangen.
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen. Het bevindt zich mogelijk in een FedEx-faciliteit. Hoe kan ik een pakket traceren zonder trackingnummer?
Naast frauduleuze websites en e-mails kunnen fraudeurs ook de telefoon, sms-berichten, een faxapparaat, brieven of andere communicatiemethoden gebruiken in een poging om uw persoonlijke gegevens te verkrijgen. Deze frauduleuze communicaties zijn ongeoorloofde handelingen van derden, die niets te maken hebben met UPS.
†Als uw pakket verzekerd is via het UPS Capital ® Flexible Parcel Multi-Carrier Programma (het “FMC Programma”) en het beschadigd raakt of verloren gaat tijdens het transport, wordt u vergoed in overeenstemming met het verzekeringsbeleid van The UPS Store ® dat is uitgegeven krachtens het FMC Programma .
Hoe kan ik de status van mijn claim controleren? U kunt inloggen op de claimportal en op het tabblad Claims klikken om al uw claims te vinden.
Hoe werkt het claimproces? Meld u aan bij uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan als u dat nog niet hebt gedaan. Vertel UPS over het pakket, inclusief de inhoud, de waarde en het trackingnummer. In het geval van schade of ontbrekende goederen, bewaart u de verpakking, omdat deze nodig kan zijn voor onderzoeksdoeleinden.
Priority Mail Express® service-items komen mogelijk in aanmerking voor restitutie . De United States Postal Service® vergoedt de verzendkosten en, indien gekocht, de zondag- of feestdagpremie: Wanneer het item niet op de gegarandeerde leverdatum en -tijd is geleverd die op het moment van verzending zijn gespecificeerd.
Extreme weersomstandigheden, natuurrampen en andere omstandigheden waarop wij geen invloed hebben, kunnen onze services soms verstoren. Als er een actieve onderbreking van de service is, wordt deze hieronder weergegeven. Boven aan alle pagina's van ups.com verschijnt een gouden waarschuwingslint.