Heeft u uw DigiD aangevraagd, of heeft u sms-controle aangevraagd? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een brief met activeringscode. Neem deze code letterlijk over uit de brief. De activeringscode begint altijd met een A.
Tijdens de afspraak ontvangt u uw activeringscode per sms op de telefoon waarvan u het nummer heeft ingevuld bij de DigiD-aanvraag. Met de activeringscode kunt u uw DigiD activeren. Activeren kan via DigiD.nl.
Ga naar www.digid.nl.Klik op Aanvragen of Activeren.Klik op Activeringscode invoeren.Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
Een activeringscode (ook wel activeringssleutel genoemd) wordt gebruikt om de software na de installatie te activeren.
Als u uw DigiD-gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen. Uw wachtwoord kunt u herstellen via DigiD.nl met behulp van e-mail en sms of de DigiD app.
Een activeringscode (ook wel bekend als een activeringssleutel) wordt gebruikt om de software te activeren na installatie . Activering zorgt ervoor dat de software authentiek is en legaal is gelicentieerd. In tegenstelling tot een productsleutel, die tijdens de installatie wordt ingevoerd, wordt de activeringscode toegepast na de installatie.
Telefoon. Bel: +31 88 123 65 55 (lokaal tarief). Op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur.
U kunt u uw DigiD aanvragen via www.digid.nl. Na de aanvraag ontvangt u binnen 3 werkdagen thuis een brief met een activeringscode. Hiermee moet u uw DigiD activeren binnen 20 dagen. Anders moet u opnieuw een DigiD aanvragen.
De pincode van je elektronische identiteitskaart vind je terug in de brief die je van de gemeente krijgt met de melding om je eID af te halen. Als je je eID gaat afhalen, is het aangeraden je pincode te wijzigen in een cijfercombinatie die je gemakkelijk kan onthouden. Je kan daarbij tot 12 cijfers gaan.
Dit kan online via machtigen.digid.nl of telefonisch bij de DigiD-helpdesk. DigiD stuurt de machtigingscode naar het huisadres van de gebruiker. De gebruiker geeft de machtigingscode en zijn burgerservicenummer door aan de gemachtigde. De gemachtigde activeert met zijn eigen DigiD de machtiging via machtigen.digid.nl .
Code via e-mail: deze code begint altijd met een E. Code via sms: deze code bestaat uit 6 cijfers. Activeringscode: neem deze code letterlijk over uit de brief die u ontvangt van DigiD. Deze code begint altijd met een A.
Nieuwe of extra pas telefonisch activeren
Binnen 5 werkdagen na aanvraag van je nieuwe betaalpas krijg je van ons: Een betaalpas. Een brief met een activatiecode. De activatiecode herken je aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012.
Lukt de ID-check niet? Als het niet lukt om de DigiD app te activeren met de ID-check, dan krijgt u de optie om de app te activeren met sms-controle. Uw telefoonnummer voor de sms-controle moet nog actueel zijn, anders moet u een nieuwe DigiD aanvragen.
Uw DigiD wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen: minimaal 8, maximaal 32 tekens. geen spaties. ten minste 1 kleine letter.
Een activeringscode kan bij de software worden meegeleverd of naar het e-mailadres of apparaat van de gebruiker worden verzonden .
U hebt een activeringscode voor Online Banking nodig wanneer u zich registreert of opnieuw registreert voor Online Banking. Deze wordt gebruikt om uw beveiligingsnummer en wachtwoord voor uw online toegang te genereren of opnieuw in te stellen . We sturen uw activeringscode per sms als u een geldig mobiel nummer hebt, of per post als u er geen in uw bestand hebt.
Een activeringscode is een eenmalige, 16-cijferige waarde die een gebruiker op een telefoon moet invoeren tijdens het registreren van de telefoon . Activeringscodes bieden een eenvoudige methode voor het provisioneren en onboarden van telefoons zonder dat een beheerder het MAC-adres voor elke telefoon handmatig hoeft te verzamelen en in te voeren.
U kunt uw activeringscode ophalen door langs te gaan bij een DigiD-balie in Nederland of een DigiD-balie in het buitenland. Als u (binnenkort) AOW ontvangt, kunt u ook DigiD aanvragen via de SVB. U hoeft dan niet te videobellen of langs een DigiD-balie.
Een gebruikersnaam is een unieke naam die nodig is om in te loggen op afgeschermde diensten. Denk aan sociale media, internetbankieren, MijnOverheid en mail. Deze naam is bedacht door de dienst of door uzelf. Vaak is dit een mailadres, voor- en achternaam of een willekeurige letter- of cijfercombinatie.
Tweestapsverificatie via sms instellen
Voer je mobiele telefoonnummer in en bevestig deze met de sms die je per ommegaande ontvangt. Je ontvangt hierna per post een brief met een activeringscode. Na het online activeren kun je inloggen met tweestapsverificatie via sms.