Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'. Controleer goed of het telefoonnummer dat wordt getoond juist is. Hier wordt de activatiecode naar verstuurd. Je hebt drie pogingen om de sms te ontvangen; na drie pogingen kun je geen activatiecode meer opvragen.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
Onlangs heb je van ons een nieuwe Betaalpas met een nieuwe pincode ontvangen. Om deze te kunnen gebruiken, moet je de pas eerst activeren. Heb je een vervangende Betaalpas met dezelfde pincode ontvangen?Dan kun je jouw pas direct gebruiken.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Om dit te doen, kunt u een kleine transactie uitvoeren, online of bij een geldautomaat, of u kunt uw banksaldo controleren om te zien of het goed werkt.
Bel het geautomatiseerde kaartactivatiesysteem van uw bank of gebruik de website of mobiele app om uw debitcard te activeren . U kunt ook geld storten of opnemen bij een geldautomaat of een aankoop doen met uw nieuwe kaart met behulp van de pincode van uw bestaande debitcard. Of ga langs bij uw bank en vraag een kassier om uw kaart te activeren.
Als u uw debitcard niet activeert , kunt u deze niet gebruiken voor verschillende transacties, zoals geldopnames bij geldautomaten of aankopen waarvoor debitcardgegevens nodig zijn . Bovendien kan een niet-geactiveerde kaart een veiligheidsrisico vormen als deze verloren raakt of wordt gestolen.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Je activeert de Betaalpas eenvoudig zelf via de Mobiel Bankieren App of Mijn ING. Let op: voordat je contactloos kunt betalen met je Betaalpas dien je eerst een contactrijke transactie te hebben uitgevoerd.
Uw nieuwe betaalpas werkt meestal direct met uw oude pincode. U hoeft uw oude pincode niet zelf te wijzigen of activeren en u hoeft ook niet zelf een nieuwe pincode aan te vragen of in te stellen.
Zo activeer je de Rabo App met QR-code
Ga naar 'Instellingen', kies 'Toegang, veiligheid en privacy' en 'QR-code voor nieuwe toestelregistratie'. Er verschijnt een QR-code. Je opent de scanner met het vierkante icoontje linksboven in het startscherm van de app. Je ontvangt een bevestiging per sms op je oude toestel.
Controleer of een nieuwe betaalpas nodig is
Bekijk de einddatum: is deze verlopen, dan hebben we al een nieuwe pas naar je opgestuurd. Niet ontvangen? Controleer of we het juiste adres van je hebben en neem anders contact met ons op. Controleer of je pas geactiveerd is voor internetbankieren.
Dit proces is supersimpel : u kunt uw kaart meestal gewoon activeren bij een geldautomaat van uw bank . Als u echter geen zin hebt om de moeite te nemen om een machine te vinden, is dat helemaal prima. U kunt een geldautomaatkaart online, telefonisch of soms gewoon door een gewone aankoop in een winkel te doen, activeren.
U kunt uw debitcard activeren door een ATM-pincode te genereren . Voor uw gemak staat Central Bank u toe dit te doen via mobiel bankieren via de mobiele app, via de ATM-optie en via online bankieren vanaf elk apparaat of elke locatie. Vergeet niet om altijd een nieuwe veilige pincode te kiezen wanneer u uw eerste keer invoert.
De nieuwe betaalpas werkt functioneel precies hetzelfde als de huidige pas. Je krijgt deze vanzelf in huis als je huidige betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Als de betaalpas wordt geweigerd voordat de betaalautomaat vraagt om een pincode, dan heeft de betaalautomaat de chip op de betaalpas niet goed kunnen lezen. De betaalautomaat maakt dan gebruik van de magneetstrip zoals bij zakelijke tankpassen.
Stap 1: Log in op de mobiele bankieren-app en klik op de knop "Home", in de linkerbovenhoek. Stap 2: Selecteer "Bankieren", selecteer "diensten" in het submenu. Stap 3: Selecteer de optie "Debit Card" en selecteer "Set/Reset PIN". Stap 4: Selecteer nu uw Debit Card en voer een 4-cijferige PIN in, voer de 4-cijferige PIN opnieuw in en voer MPIN in.
Neem contact op met uw bank
Neem contact op met de klantenservice van uw bank via hun hotline of bezoek hun website. Geef uw accountgegevens en het trackingnummer en vraag de status van uw ATM-kaartlevering op.
Als uw geweigerde debitcard gloednieuw is, is het mogelijk dat u deze nog niet goed hebt geactiveerd. Nieuwe debitcards vereisen activering bij de kaartuitgever, hetzij telefonisch of online. En als u de kaart niet hebt geactiveerd en probeert deze te gebruiken, wordt uw debitcard waarschijnlijk geweigerd.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Hoe activeer ik mijn betaalpas? Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas en ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de betaalpas activeren voordat je hem kunt gebruiken. Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'.