Je kunt alleen een succesvol influencer worden als je een grote groep volgers hebt die jouw posts liken en delen, in plaats van passief volger zijn. Een influencer met een grote groep actieve volgers is voor bedrijven erg interessant. De bedrijven zullen jou vanzelf vinden als jij aantrekkelijk voor hen wordt.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Nodig je vrienden en familie uit om je te volgen: je moet ergens beginnen! Ga voor authentieke, waardevolle content: foto's, video's, podcasts … Lok interactie uit bij je volgers en reageer op hun antwoorden. Probeer op regelmatige tijdstippen berichten te plaatsen, zodat je volgers ernaar uitkijken.
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Om goed geld te verdienen met gesponsorde posts op Instagram, moet je een behoorlijke aanhang hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat influencers met meer dan 1 miljoen volgers duizenden dollars per post verdienen. Als je een micro-influencer bent, is dat ook oké.
Met welk beroepen verdien je € 5000 per maand
Vaak zijn dit middenhoge-management functies bij corporates, commerciële management functies. Maar ook beroepen paramedici.
Uiteindelijk kan je het zelf natuurlijk bepalen. Veel influencers vragen zo'n 150 tot 300 euro voor een plaatsing. Waarbij je waarschijnlijk makkelijk 300 euro kan vragen met 100.000 volgers, en iets van 50-75 euro kan vragen als je op 10.000 volgers zit.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Ben je actief in de categorieën Food & Culinary of Interior & Design? Dan werken juist posts zonder de influencer het best. Een ezelsbruggetje: wanneer jouw merk of product direct iets te maken heeft met de influencer zijn of haar lichaam, kun je de influencer goed in de post betrekken.
Vraag en aanbod op elkaar aansluiten. Om in contact te komen met een influencer moet je eerst iemand zoeken die bij jouw merk of bedrijf past, maar ook moet je nagaan of zijn of haar publiek geïnteresseerd zou zijn in hetgeen wat jij aanbiedt.
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Hoeveel ze in totaal betalen wordt bepaald door het bedrijf. Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Door de TikTokkers die een boekje open hebben gedaan over hoeveel ze met de populaire app verdienen, weten we dat het geen vetpot is. Schrijver en creator Hank Green vertelde bijvoorbeeld aan Insider dat hij een paar cent krijgt voor elke duizend views.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Is het aantal volgers op je Instagram-account opeens afgenomen? Dan kan dat te maken hebben met de regelmatige opruimacties van Instagram. Daarbij worden vooral spam-accounts geblokkeerd. Soms zijn die spam-accounts al langere tijd geblokkeerd, maar werden ze nog wel meegeteld.
Producten of diensten die je als influencer ontvangt in ruil voor de geleverde reclamediensten zijn ook belastbaar. Het belastbaar bedrag is de normale aankoopwaarde die het goed of de dienst heeft. En dat bedrag vermeld je dan in je belastingaangifte als beroepsinkomen of divers inkomen.
De meest simpele manier om geld te verdienen met sociale media is door tegen betaling likes te geven met jouw persoonlijke profiel. Er zijn genoeg bedrijven die jou hiervoor een beloning willen geven. Doordat jij hun actie liket of sharet kunnen zij op een relatief goedkope manier al jouw vrienden bereiken.
Op basis van deze drie factoren laat Instagram jou bijpassende content zien. Welke content like je veel, waar geef je veel reacties op, in welke accounts toon je veel interesse? Maar ook hoe vaak je online bent op Instagram. Hoe vaker je je nieuwsfeed bekijkt, hoe meer Instagram probeert om jou nieuwe content te geven.