Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' is ingeschakeld.
Wat is bellen via wifi? Als je belt via wifi dan loopt een gesprek via een wifinetwerk. Je telefoon kiest automatisch voor wifi. Dit is een uitkomst op plekken waar de 2G, 3G of 4G-dekking slecht is.
Bellen via wifi kost hetzelfde als bellen via het mobiele netwerk van je provider. De gebelde minuten staan dan ook gewoon op de rekening van je provider. Voor bellen via wifi worden geen extra kosten berekend. Heb je bijvoorbeeld een abonnement met 100 belminuten, dan kun je die gebruiken voor het bellen via wifi.
Het hangt af van hoe je belt hoeveel data bellen via WhatsApp kost: WhatsApp bellen met alleen geluid kost ongeveer 740 kb per minuut. WhatsApp videobellen kost tussen de 5 en 15 MB per minuut. Dit verschilt per netwerk en beeldkwaliteit.
Als bellen via wifi actief is, wordt het icoontje voor bellen via wifi op het scherm getoond. Als je de functie inschakelt: Druk op de gewenste instelling. Als bellen via wifi actief is, wordt het icoontje voor bellen via wifi op het scherm getoond.
Als u 'Bellen via wifi' niet kunt inschakelen of gebruiken, controleert u of uw aanbieder 'Bellen via wifi' ondersteunt en of de nieuwste softwareversie op uw apparaten is geïnstalleerd. Voer vervolgens deze stappen uit als u 'Bellen via wifi' niet kunt inschakelen of niet kunt bellen via wifi.
Galaxy S10 Android 9 (Pie)
Met 'Bellen via Wi-Fi' kun je telefoneren en smsen met je mobiel als er geen signaal beschikbaar is. Verbind je telefoon met een Wi-Fi netwerk en gebruik je telefoon als gewoonlijk. Controleer of de Samsung Galaxy S10 is ingesteld voor 4G voordat je 'Bellen via Wi-Fi' inschakelt.
Met spraakoproepen bel je gratis naar je contacten via WhatsApp, ook als ze in een ander land zijn. Voor spraakoproepen wordt gebruikgemaakt van de internetverbinding op je telefoon in plaats van je belminuten.
Je simkaart is dus best belangrijk, ondanks dat je hem niet eens ziet. Ook zonder simkaart kun je je telefoon toch gebruiken. Je kunt via een wifi-verbinding gewoon op internet, spelletjes spelen en andere apps gebruiken. Alleen kun je zonder simkaart niet mobiel internetten, sms'jes versturen of bellen.
Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon. Druk op het icoontje voor instellingen. Druk op Bel via Wi-Fi. Druk op de indicator onder "Bellen via Wi-Fi" om de functie in of uit te schakelen.
Betekent Wi-Fi Calling. Wanneer de telefoon met een Wi-Fi netwerk verbonden is, en optie Wi-Fi calling staat aan, worden gesprekken gevoerd over Wi-Fi en niet over mobiele netwerk. Dit kan handig zijn op plaatsen waar er slechte netwerk dekking is.
Dat staat voluit voor Voice Over LTE. En LTE, dat kennen we als 4G. VoLTE betekent dus 'oproepen via het 4G-netwerk'. Dit wordt trouwens vaak verward met sms'en en bellen via je wifi-netwerk.
WLAN Call betekent dat je via jouw WiFi-netwerk kunt bellen, in plaats van via het mobiele netwerk. Wanneer het signaal van jouw WiFi-netwerk sterker is of wanneer je geen mobiel internet hebt, schakelt je telefoon over naar WLAN Call, ook bekend als WiFi-bellen, en kun je gebruikmaken van dat netwerk!
Ja, je kunt gratis legaal bellen naar vaste of mobiele telefoonnummers zonder beltegoed via VOIP. Om te bellen heb je een computer met headset + microfoon nodig of een smartphone waar je bel apps op kunt installeren. Verder is een internetverbinding vereist en eventueel een betaalmiddel, puur ter verificatie.
Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen. Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen? Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.
Je hoeft verder niets te doen. Heb je een Android telefoon? De meeste toestellen ondersteunen bellen via 4G of wifi, zie onderstaande lijst.
Nu kan u bellen via wifi inschakelen: ga naar Telefoon > Oproep-instellingen (de drie verticale puntjes links boven op uw scherm) > Bellen via Wi-Fi > AAN.
Elk apparaat moet verbinding hebben met hetzelfde netwerk via wifi of Ethernet. Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bel via andere apparaten' en schakel vervolgens 'Bel via andere apparaten' in. Op de iPad of iPod touch gaat u naar 'Instellingen' > 'FaceTime' en schakelt u 'Bellen vanaf iPhone' in.
@EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen. Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.
Om via 4G te bellen hoef je niets te doen, dat wordt vanzelf geactiveerd. Op via wifi te telefoneren, moet je de optie eerst inschakelen. Dat doe je op Android via de instellingen van de telefoon-app, waar je 'Bel via wifi aan' selecteert. Vervolgens tik je op 'Voorkeur wifi'.
Dat betekent dat je geen mobiele netwerkverbindingen hebt. Je kunt proberen je telefoon opnieuw op te starten. Als je geen instellingen hebt veranderd en het is spontaan ontstaan, dan is de meest waarschijnlijke verklaring dat er een storing bij je provider is.
Met mobiel bellen via wifi kan je telefoneren en smsen met je smartphone via een wifi-netwerk in plaats van een mobiel netwerk. Volg de instructies om bellen via wifi te activeren op je apparaat. Ga naar het Startscherm. Sleep het pijl-symbool naar boven.