Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, moet u een computer gebruiken om uw iPad in de herstelmodus te zetten. Hierdoor worden uw gegevens en instellingen, inclusief uw toegangscode, verwijderd, zodat u de iPad opnieuw kunt configureren.
Wanneer je een paar keer de verkeerde toegangscode op je iPad intoetst, blokkeert hij tijdelijk.
Toetst iemand zes keer de verkeerde code in, dan wordt het iOS-apparaat één minuut vergrendeld – alleen het alarmnummer kan nog gebeld worden. Is de zevende poging weer fout, dan duurt de blokkering vijf minuten. Na de achtste fout is de wachttijd een kwartier, na de negende een uur.
Als u uw pincode of wachtwoord vergeten bent van uw Android tablet, zit er helaas maar één ding op: een hard reset uitvoeren. Om weer toegang te krijgen zal u uw apparaat moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Jammer genoeg bent u dan wel al uw data kwijt, tenzij u vooraf een back-up heeft gemaakt.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, gebruikt u een computer om uw iPhone in de herstelmodus te zetten. In de herstelmodus kunt u de iPhone wissen, waarna u deze opnieuw kunt configureren. Nadat u uw iPhone hebt gewist, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten met een reservekopie.
Op apparaten zonder Touch ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegangscode'. Tik op 'Zet code aan'. Voer een zescijferige toegangscode in. Of tik op 'Toegangscodeopties' om over te schakelen naar een viercijferige numerieke code, een aangepaste numerieke code of een aangepaste alfanumerieke code.
Wanneer je drie keer een verkeerde pincode invoert is je simkaart geblokkeerd. Je kunt 'm ontgrendelen door de pukcode op te vragen en in te voeren. Dit is een achtcijferige code die te vinden is op My T-Mobile.
Voor het Activeren van iPads met een simkaart moet er net als bij een iPhone een simkaart in zitten, zit deze er niet in kan je dus ook niet activeren. (Simkaart hoeft trouwens geen active kaart zijn dus met een verlopen kaart werkt het ook als hij er maar in zit).
om de iPhone fabrieksinstellingen te herstellen moet uw iPhone minstens 50 procent zijn opgeladen. Ga vervolgens naar: Instellingen > Algemeen. Scrol naar 'Stel opnieuw in' en tik op 'Wis alle inhoud en instellingen'. Bevestig uw keuze en wacht tot de fabrieksinstellingen zijn hersteld.
De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd. Het is in beide gevallen verstandig om de code te wijzigen.
Wat is een pincode? Elke simkaart heeft ook een viercijferig Personal Identification Number: een pincode. Deze code voer je in als je je simkaart voor het eerst gebruikt of als je 'm voor het eerst in een nieuw toestel stopt. Meestal krijg je de code per post of e-mail van je provider.
Je telefoon kan je dan wel nog steeds beveiligen met een toegangscode of vingerafdruk. Bij Apple doe je dit als volgt: Instellingen – Mobiel netwerk – Simpincode. Bij Android gaat het via: Instellingen - Biometrie en beveiligingen - Andere beveiligingsinstellingen – Vergrendelen simkaart instellen.
Wanneer je de 'Instellingen' op je Android smartphone opent ga je naar 'Vergrendelscherm'. Vervolgens kan je zelf de type vergrendeling kiezen waarmee jij je telefoon zo veilig mogelijk houdt. Kies een code die niet makkelijk te raden is maar wel makkelijk voor jezelf te onthouden is.
Je kunt een pincode altijd wijzigen als je de huidige code nog weet. Zo kun je een pincode wijzigen op je iPhone of iPad: Open de Instellingen-app en tik op Face ID en toegangscode (of Touch ID en toegangscode).
Als je een back-up hebt gemaakt, kun je je iPhone herstellen via iCloud. Ga naar iCloud.com en log in met je Apple ID. Klik 'Zoek mijn iPhone' aan en wis je iPhone. Daarna kun je het toestel opnieuw instellen.