Ga naar je activiteit.Selecteer de betaling die u wilt terugbetalen en klik op Een terugbetaling uitvoeren.Voer het bedrag in dat u wilt terugbetalen.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent.
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.
Je hebt vanaf de betaaldatum 180 dagen om een geschil te openen. Bij een geschil kun je de verkoper een bericht sturen via PayPal om te proberen eventuele problemen op te lossen. Als je het geschil niet kunt oplossen, heb je 20 dagen de tijd om het geschil te escaleren tot claim.
Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk.
Je kunt de betaling dan niet zelf annuleren. De ontvanger moet de betaling binnen 30 dagen accepteren of weigeren. In behandeling zijnde of niet-opgeëiste betalingen worden na 30 dagen automatisch geannuleerd en teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode.
PayPal heeft zowel voor verkopers als voor kopers een beschermingsprogramma. Wanneer je denkt dat je het slachtoffer bent geworden van PayPal-oplichting kun je dit melden bij het PayPal Actiecentrum.
Bescherming waar je op kunt rekenen. Met PayPal's Aankoopbescherming heb je recht op terugbetaling van de volledige aankoopprijs van het artikel (plus de betaalde verzendkosten), wanneer je een artikel niet hebt ontvangen, of wanneer je het wél ontvangen hebt, maar het niet is wat je besteld had.
Zelf regelen in Mijn ING
Log in op je app. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.
Is er een onterechte reservering op jouw creditcard gedaan? Terugdraaien is dan niet mogelijk. Bij een reservering is er namelijk nog geen betaling gedaan.
Je PayPal rekeningsaldo kan om verschillende redenen ontoereikend zijn, bijvoorbeeld: We hebben namens jou een terugbetaling verricht om een geschil/claim van de koper te dekken. Je hebt een terugvordering ontvangen en er was geen beschikbaar saldo op je PayPal-rekening.
Daarmee zijn we koplopers in Europa. PayPal is zowel veilig met creditcard als bankrekening te gebruiken. En alhoewel geen enkel betaalsysteem 100 procent veiligheid kan garanderen, blijft PayPal zich inspannen het online betaalsysteem te blijven met het laagste percentage fraudegevallen.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Denk aan de politie, Slachtofferhulp Nederland en de Fraudehelpdesk. Bijvoorbeeld als je met vragen zit over aangifte doen. En mogelijk kan iemand in je omgeving bijvoorbeeld helpen met het blokkeren van je bankpassen. Ook als je psychische hulp of een luisterend oor nodig hebt, sta je er niet alleen voor.
U kunt PayPal veilig aan uw bankrekening of betaalpas te koppelen, maar omwille van de verzekering is het meestal beter om voor online aankopen een creditcard te gebruiken. Als u uw bankrekening koppelt, kunt u een aanzienlijk risico lopen als iemand toegang tot uw rekening weet te krijgen.
Als je betaling 'in behandeling' is, staat deze nog in een wachtrij om door je bank te worden goedgekeurd. Het kan zijn dat je tot 24 uur moet wachten tot je credit-/debitcardprovider de betaling verwerkt. Je boeking wordt niet bevestigd totdat we de volledige betaling hebben ontvangen.
Het retourbedrag wordt de eerstvolgende werkdag bijgeschreven. Die krijg je op de betaalrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is bij de retourbetaling. Let op: niet alle winkeliers bieden de mogelijkheid voor retourpinnen aan.