Met de scanner op je kantoor kan je geprinte facturen omzetten in een pdf document. Dat lijkt handiger dan de cijfers overtypen, maar is helaas niet altijd het geval. Voor tekstherkenning van gescande documenten heb je bepaalde software nodig.Zonder deze software, maakt de scanner gewoon een foto van de factuur.
Scan en herken (OCR) software leest gegevens automatisch af van facturen. Denk aan gegevens, zoals factuurnummer, Iban-nummer, bedragen, datum. Na het scannen van gegevens stelt de software automatisch een boeking voor. Je controleert of het voorstel valide.
Ga in het menu naar 'Inkoopfacturen'. Open de inkoopfactuur waarbij je de bon wil toevoegen door er op te klikken. Klik aan de linkerkant van de inkoopfactuur op het tabje 'Bestanden'. Op de nieuwe pagina kun je je bon of digitale factuur in het vak slepen of gebruik de knop 'Bestand'.
Uploaden is het overbrengen (kopiëren) van bestanden van je eigen computer (lokaal) naar bijvoorbeeld je website. Je website staat 'online', wat wil zeggen dat die op een andere computer staat, bijvoorbeeld een fileserver of webserver. Het tegenovergestelde van uploaden is downloaden.
U kunt een e-mailadres aan de digitale brievenbus toevoegen. Zo kunt u een documenten direct per e-mail naar Exact Online verzenden. Ga naar Bedrijfsnaam > Stamgegevens > Digitale brievenbus > Genereren: Digitale brievenbussen. Klik op het e-mailadres van de brievenbus waar u een e-mailadres aan toe wilt voegen.
Een goede boekhouder boekt per uur zo´n 40 facturen per uur. Over die 3.000 facturen doet hij dus 75 uur. Een redelijk uurtarief is 40 euro.
De gemiddelde administratief medewerker verwerkt handmatig zo'n 5 facturen per uur (d.w.z. 12 minuten per factuur).
Basecone Premium kost € 1,- per administratie per maand en per verwerkte transactie rekent Basecone € 0,29. Een Basecone abonnement kost alleen wat u daadwerkelijk verbruikt. Het verbruik wordt maandelijks aan Basecone afgerekend.
Selecteer Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners of gebruik de volgende knop. Selecteer Een printer of scanner toevoegen. Wacht totdat u scanners in de buurt hebt gevonden, kies de scanner die u wilt gebruiken en selecteer Apparaat toevoegen.
Een document scannen
Open Notities en selecteer een notitie of maak een nieuwe. Plaats uw document in het zicht van de camera. of op een van de volumeknoppen. Sleep vervolgens de hoeken om de scan aan te passen aan de pagina en tik op 'Behoud scan'.
Tekst in een gescand document bewerken
Open het gescande PDF-bestand in Acrobat. Kies Gereedschappen > PDF bewerken. In Acrobat wordt automatisch OCR op uw document toegepast en wordt het document geconverteerd naar een volledig bewerkbare kopie van uw PDF.
Een factuur of vordering kan verjaren en is dus niet eeuwig geldig. De verjaringstermijn is in principe vijf jaar, afhankelijk van het feit of het om zakelijke klanten of consumenten gaat.
Op elke factuur die u krijgt moeten de volgende gegevens staan: de naam en het adres van de leverancier. het btw-identificatienummer van de leverancier.
1. Boekhouden kost veel tijd: gemiddeld twee werkdagen per maand. Feit! Een ondernemer is gemiddeld maar liefst 16 uur en 53 minuten per maand kwijt aan het regelen en bijhouden van de administratie (bron: Basware Benelux).
Het salaris van een boekhouder die in loondienst voor een bedrijf werkt, bedraagt gemiddeld zo'n 3250 euro bruto per maand. Een pas afgestudeerde boekhouder zonder ervaring ontvangt een maandelijks loon van ca. 2500 euro bruto.
Een goede boekhouder heeft up-to-date kennis van alle zaken die van belang zijn voor het voeren van een goede administratie en het doen van aangiften. Dus kan hij ook goed adviezen geven over jouw financiële bedrijfsvoering. Met dit soort adviezen verdient een boekhouder zichzelf terug.
Een boekhouder kost gemiddeld €87,65 per maand, blijkt uit de vergelijking van 75 verschillende boekhouders. De goedkoopste offerte was €59 per maand. De duurste offerte was €166 per maand. De kosten zijn afhankelijk van het aantal transacties en de mate van advies dat je nodig hebt.
Methode voor versturen facturen
Dus als u bij de instelling Papier invult maar op 1 klantenkaart staat Mail dan kunt u in het scherm [Verkoop, Verkoopfacturen, Afdrukken] een vinkje zetten bij Gebaseerd op klant. Nu wordt de methode per klant gekozen.
Dit probleem kan om verschillende redenen optreden: U hebt een ongeldige of niet-actieve internetverbinding. Er zijn PDF-bestanden bij ExportPDF ingediend die groter zijn dan 100 MB (deze limiet geldt alleen voor ExportPDF). Het bestand heeft een niet-ondersteunde bestandsindeling.
Uploaden is het verzenden van data via internet. Daarmee is het precies het tegenovergestelde van downloaden, waarmee je data via het internet ontvangt op je apparaat.