U kunt uw zending bij u thuis of op kantoor laten afhalen door uw afhaling online te plannen via de onderstaande link of door te bellen naar 020 50 40 500. (lokale kosten van toepassing). UPS haalt alle pakketten op met een enkele aanvraag tot afhaling; u betaalt slechts één afhaaltarief per aanvraag.
Een claim indienen bij UPS
Ga naar de UPS Claims-pagina. Selecteer 'Start een claim'. Voer de vereiste informatie in, inclusief het trackingnummer, de verzenddatum en een beschrijving van de inhoud van het pakket. Dien de claim in en wacht tot UPS deze verwerkt.
Het UPS-klantenservicenummer is +1 404-828-6000.
U kunt contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of per telefoon +31 20504 0570.
Hoe u een UPS On-Call Pickup kunt plannen. U kunt uw zending laten ophalen bij u thuis of op kantoor door uw pick-up online te plannen via de onderstaande link of door te bellen naar 1-800-PICK-UPS ® (1-800-742-5877) .
Gemeente: "adreswijziging" aangeven
Binnen de 8 dagen na je verhuis moet je je nieuwe officiële adres aangeven bij de gemeente: Meestal kan je hiervoor via de website een afspraak maken om langs te gaan. Neem zeker je identiteitskaart en pincode mee.
Met UPS Delivery Intercept ®kunt u wijzigingen aanvragen voor een pakket dat u hebt verzonden voordat we de eerste bezorgpoging doen . Vraag of het pakket naar u wordt teruggestuurd of stuur het pakket door naar een ander adres. Stuur het pakket door naar een ander adres.
Hoe kan ik van tevoren het bezorgmoment wijzigen? Log in met je PostNL-account en ga naar de track & trace van je pakket.Klik op 'bezorging wijzigen'. Je kunt het bezorgmoment of de locatie van je pakket wijzigen tot je de status 'Zending is gesorteerd' ziet staan.
Wanneer een zending op het verkeerde adres is afgeleverd, wordt dit beschouwd als een verkeerde levering. Wanneer een verkeerde levering wordt ontdekt, wordt de volgende procedure gebruikt om de zending op te halen: Neem contact op met de klantenservice om een zaak te openen voor het ophalen op het verkeerde adres. De chauffeur zal de zending ophalen .
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Hoe lang blijft een pakket op een UPS afhaalpunt liggen? Een UPS pakket blijft 7 kalenderdagen liggen bij het pakketpunt. Als je lid bent van UPS My Choice, dan kunnen UPS Point-locaties je pakket maximaal tien kalenderdagen voor je bewaren zonder extra kosten.
Wij bewaren uw pakket 5-7 dagen bij een van onze UPS Access Points. Houd er echter rekening mee dat als uw pakket niet binnen 5-7 dagen wordt opgehaald, wij het terugsturen naar de verzender. Voor meer informatie over uw pakket kunt u terecht op ups.com/track.
Naast frauduleuze websites en e-mails kunnen fraudeurs ook de telefoon, sms-berichten, een faxapparaat, brieven of andere communicatiemethoden gebruiken in een poging om uw persoonlijke gegevens te verkrijgen. Deze frauduleuze communicaties zijn ongeoorloofde handelingen van derden, die niets te maken hebben met UPS.
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen. Het bevindt zich mogelijk in een FedEx-faciliteit. Hoe kan ik een pakket traceren zonder trackingnummer?
Wat u kunt doen is het pakket niet openen en UPS bellen op 1-800-743-5877 . Laat hen weten dat u een verkeerd geleverd pakket hebt ontvangen en zij zullen u instructies geven over de volgende stappen die u moet nemen. Normaal gesproken zal UPS een vrachtwagen plannen om het pakket op te halen en het naar het juiste adres te bezorgen.
Dat gaat helaas niet. Wél kun je er soms nog voor kiezen om de zending te laten bezorgen bij een PostNL-punt.
Procedure. U moet de adreswijziging melden aan de gemeente waar het nieuwe adres gelegen is: U kunt de adreswijziging online melden via het digitaal loket van uw (nieuwe) gemeente. U kunt langsgaan bij de dienst Burgerzaken van uw (nieuwe) gemeente.
Bij een verhuis moet je je nieuwe adres doorgeven aan de gemeente en wel binnen de 8 werkdagen nadat je in de nieuwe woning bent gaan wonen. Als je dit te laat doet of je doet het helemaal niet, dan kan je gemeente je een boete geven.
UPS zal een briefje achterlaten in je brievenbus, met daarin de informatie hoe jij aan je pakketje kan komen. Het pakket kan bij de buren liggen, of ze zullen ze het de volgende dag nogmaals proberen te bezorgen. Als het na twee keer niet gelukt is, wordt je pakket naar een UPS point in de buurt gebracht.
Laat ons weten waar vandaan en waar naartoe je iets wilt verzenden, plus enkele details over je pakket, inclusief de grootte en het gewicht. Zodra je een UPS-service boekt, sturen wij je de verzendlabels en indien nodig ook de douanedocumenten.UPS stuurt een koerier om je pakket op te halen van je thuis- of werkadres.
Pakketinzameling en afleverservices. U kunt een eenmalige afhaling plannen, een terugkerende afhaling instellen of een handige afleverlocatie vinden . Wat voor u het beste werkt.