Start je apparaat opnieuw op.Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Vaak helpt het om de router even uit te schakelen en na een paar minuten weer in te schakelen. Hierdoor krijgt de router de kans om zichzelf te resetten en eventuele problemen op te lossen. Als andere stappen niet werken, kunt u overwegen om de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Selecteer de Startknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk & Internet > Status > Netwerk opnieuw instellen. Instellingen voor netwerkstatus & openen.
Selecteer in het scherm Netwerk opnieuw instellende optie Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Brandt continu: Modem staat aan.Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.Brandt continu: Er is verbinding met het internet.Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Problemen met de router zijn vaak de voornaamste oorzaak van problemen met de internetverbinding. Soms kunt u het probleem snel verhelpen door simpelweg de router opnieuw op te starten: Druk op de aan/uit-knop op de router om hem uit te zetten.
Zo werkt het. Bij veel Android-apparaten kun je de netwerkinstellingen vaak bij de algemene instellingen vinden (via de Instellingen-app of het tandwieltje rechtsboven in je scherm in je notificatiescherm). Daar vind je vermoedelijk de optie Netwerk en internet en de optie Opnieuw instellen of iets wat daarop lijkt.
Wat is WPS? WPS (Wi-Fi Protected Setup) is een draadloze beveiligingsstandaard waarmee u apparaten eenvoudig kunt verbinden met een draadloos netwerk. U kunt de WPS-functie configureren via de pincode of WPS-knop. WPS ondersteunt authenticatie met behulp van Open System, WPA-Personal en WPA2-Personal.
Het icoontje waar je naar verwijst, is inderdaad het 'bellen over wifi'-icoontje. Dit icoontje verschijnt alleen als bellen over wifi mogelijk is op jouw telefoon. Wil je hier geen gebruik van maken, dan kan je dit uitzetten.
Dit klinkt misschien eenvoudig, maar soms is dat het enige wat nodig is om een slechte verbinding te herstellen. Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen.
Volg deze stappen om uw router of modem te resetten: Haal uw router/modem uit het stopcontact en wacht 30 seconden. Steek de stekker weer in het stopcontact en wacht tot alle indicatielampjes branden. Controleer op uw apparaat of het probleem met de wifiverbinding is opgelost.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houd je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Welke lampjes moeten branden bij een glasvezel kastje?
Daarna op de router een telefoon aangesloten en van zowel het glasvezelkastje en de router de adapters aangesloten. Op het zwarte glasvezelkastje branden drie lampjes groen: power, glas en ethernet. Op de router branden de lampjes van internet, wifi, power en TV. Het lampje van telefoon brand niet.
Wat betekent het als het wit lampje op mijn modem knippert?
Een wit (knipperend) lampje geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt. Alles is in orde. Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of een firmware update. Wacht tot de lampjes veranderen.