Heb je jouw DigiD al geactiveerd? Dan kun je een nieuw wachtwoord aanmaken. Je moet dan nog wel je gebruikersnaam weten en je burgerservicenummer (BSN) bij de hand houden. Als je je gebruikersnaam bent vergeten, dan moet je opnieuw een DigiD aanvragen.
Update de DigiD-app (indien in gebruik) naar de laatste versies; Soms is het nodig het om je browser cache en cookies handmatig te verwijderen en daarna opnieuw in te loggen; In sommige gevallen werkt het om je internetverbinding te wisselen.
Wat gebeurt er als een app wordt verwijderd van Google Play? De app kan niet meer worden gedownload van Google Play. Als je de app op je apparaat hebt geïnstalleerd, kun je de app blijven gebruiken, maar niet updaten.
Uw DigiD gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig en mag ook leestekens of cijfers bevatten. De gebruikersnaam moet voldoen aan 3 voorwaarden: uniek (niemand anders heeft dezelfde gebruikersnaam) minimaal 6, maximaal 32 tekens.
Ga naar de website www.digid.nl. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
U ontvangt binnen 3 werkdagen de brief met herstelcode. Heeft u de brief ontvangen? Ga naar Herstelcode wachtwoord invoeren en klik op de oranje button. Vul uw burgerservicenummer in (BSN) en gebruikersnaam in.
Een gebruikersnaam is een unieke naam die nodig is om in te loggen op afgeschermde diensten. Denk aan sociale media, internetbankieren, MijnOverheid en mail. Deze naam is bedacht door de dienst of door uzelf. Vaak is dit een mailadres, voor- en achternaam of een willekeurige letter- of cijfercombinatie.
Ga naar de website van DigiD. Log in bij 'Mijn DigiD'Kies voor 'Gebruiksgeschiedenis'
Heeft u een geactiveerde DigiD en wilt u uw huidige wachtwoord wijzigen? Log in via mijn.digid.nl . Klik op Wachtwoord wijzigen. Vul uw oude wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe wachtwoord in.
Uw telefoonnummer wijzigen via de DigiD app
Selecteer "Via de DigiD app". Vul uw nieuwe telefoonnummer in. Vul de code in die u op uw telefoon ontvangt.
De pincode van je elektronische identiteitskaart vind je terug in de brief die je van de gemeente krijgt met de melding om je eID af te halen. Als je je eID gaat afhalen, is het aangeraden je pincode te wijzigen in een cijfercombinatie die je gemakkelijk kan onthouden. Je kan daarbij tot 12 cijfers gaan.
Sluit alle openstaande internetpagina's. Misschien bent u bij meerdere organisaties tegelijk ingelogd met DigiD. Sluit voor de zekerheid al uw tabbladen, openstaande pagina's en browsers. Probeer opnieuw in te loggen.
Als je jouw persoonlijke gebruikersnaam kwijt bent of vergeten moet je helaas opnieuw een DigiD aanvragen. Om fraude te voorkomen verstrekt de overheid geen vergeten of verloren gebruikersnamen. Hoe je opnieuw een DigiD moet aanvragen lees je op www.aanvragendigid.nl.
Probeer de volgende oplossingen. Updaten: de DigiD app, het besturingssysteem van uw toestel en de internetbrowser moeten up-to-date zijn. Zorg dat u de laatste versies heeft. Taal veranderen: verander de taal in uw DigiD app.
Je DigiD kan inderdaad verlopen. Als je drie jaar lang niet inlogt wordt je DigiD om veiligheidsredenen opgeheven. Dit betekent dat je er opnieuw een moet aanvragen. Het is belangrijk om te weten dat je een bericht ontvangt als je DigiD is verlopen of dreigt te verlopen.
Tik bovenaan op Beheren. Tik op Geïnstalleerd > Niet geïnstalleerd. U ziet een lijst met apps die u ooit gedownload hebt. Tik achter de app(s) die u terug wilt op het vierkantje.
Als u een app verwijdert, worden alle opgeslagen gegevens op uw Android verwijderd . Dit omvat alle opgeslagen gegevens, zoals de trackinggeschiedenis, spelvoortgang, instellingen en opgeslagen bestanden. Als u de app opnieuw installeert, is deze leeg.
Wanneer je opruimt, blijft alle data intact, maar is de app weg. Dat levert dus niet zoveel op. Beter is om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.