Gebruik hashtags
Hashtags zijn voor social media wat zoekwoorden zijn voor Google. Door hashtags te gebruiken, beland je in de timeline van mensen die jou nog niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel. Op die manier kun je er weer nieuwe volgers of connecties bij krijgen!
Let trouwens op het gebruik van links in je posts. De social media platforms willen bij voorkeur dat de gebruiker zo lang mogelijk op het platform actief blijft. Met een link in de post is de gebruiker mogelijk zo weer weg. Plaats dus niet te vaak links in je posts.
Een social media strategie is een strategische beschrijving van hoe je denkt jouw social media doelstellingen te kunnen behalen en welke inzet hiervoor nodig is. Klinkt simpel, maar er zijn vele bedrijven en merken die hier dagelijks problemen van ondervinden.
Kort samengevat, je vergroot je je bereik door regelmatig te posten, gebruik te maken van onder andere hashtags, tags en locatievermelding én door je te verdiepen in verschillende Instagram Marketing hacks. Maar het allerbelangrijkste blijft de content.
Samenvattend, de beste tijd om te posten op TikTok is tussen 06.00 en 10.00 en van 19.00 tot 23.00. De beste dagen om op TikTok te posten zijn dinsdag, donderdag en vrijdag, waarbij respectievelijk 9:00, 12:00 en 5:00 de absolute piekmomenten zijn voor wat betreft betrokkenheid.
Om je doelgroep op Instagram te bereiken, moet je die doelgroep iets geven dat alleen op Instagram kunnen krijgen. En dat aansluit bij wat ze verwachten, op Instagram. Om een idee te krijgen van het soort content dat geschikt is voor Instagram, helpt het om eens goed rond te kijken op Instagram bij populaire accounts.
Methode 1: organisch volgers aantrekken
Zodra iemand jouw update een like waard vindt, hierop reageert of het zelfs deelt via privéberichten of op zijn tijdlijn, dan zal je pagina langzamerhand meer aandacht krijgen. Met veel toewijding en geduld zal je volgersbestand op een organische manier groeien.
Interactie op social media zorgt ervoor dat je volgers loyaler aan je pagina worden. Ze voelen zich betrokken en krijgen het gevoel dat hun mening serieus wordt genomen. Bovendien wordt je content vaker gedeeld met andere social media gebruikers, dit is gratis reclame.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Dan is het wel aan te raden om vaker te posten. Denk aan iedere dag, tot om de twee dagen. Zo zien gebruikers dat je actief aanwezig bent en zullen ze je sneller gaan volgen! Deze richtlijnen gelden ook voor Instagram Stories, ook al verdwijnen ze al na 24 uur.
De posts op Instagram hebben in vergelijking met andere platforms een lange levensduur. Zo bereik je zelfs op de 3e dag nog mensen. Daarom is het ideale moment om een nieuwe post te publiceren na de 3e Heb je meer dan +5000 volgers? Dan is het wel aan te raden om dagelijks te posten.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.