Afmetingen van de Golf 7 De Volkswagen Golf 7 valt direct op door zijn krachtige proporties. Hij is 425,5 cm lang (+56 mm t.o.v. zijn voorganger), 179,9 cm breed (+13 mm) en 145,2 cm hoog (-28 mm). Daarbij is de wielbasis met 59 mm gegroeid tot 263,7 cm. De wielen staan †op de hoeken†van de carrosserie.
Kofferruimte: 272* - 380 liter. Dashboard. Binnenruimte van 5 zitplaatsen.
De langere en iets bredere Volkswagen Golf staat door die lengte stabieler op zijn wielen dan de Polo. Het rijgedrag is bovendien wat rustiger, terwijl de compacte Polo wat springerig (de vering en demping voel je soms wat heviger) en luider is.
Over het geheel genomen is de Golf 7 een uitstekende auto. Niet voor niets wordt er elke 41 seconden een geproduceerd. Afhankelijk van je behoeften kunnen we de 1,4 liter motor met 125 pk aanbevelen, die een goede keuze is voor beginnende golfers.
Die beginnen bij 18.990 euro voor een 1.2 TSI Trendline, de duurste versie is de 2.0 CRTDI 4Motion voor 27.480 euro. Daartussenin bevinden zich nog de 1.4 TSI (122 pk) die je minimaal 20.200 euro kost. De 1.4 TSI (140 pk) is enkel beschikbaar als 'Highline' en kost dan weer 23.460 euro.
Volgens Volkswagen is dit zelfs de zuinigste (normale) Golf ooit! Hoe zuinig precies? Het verbruik van deze 110 pk sterke Golf BLueMotion is slechts 3,2 liter per 100 km en dat zorgt voor een uitstoot van 85 gram Co2 per kilometer.
De Volkswagen Golf is een stukje duurder dan de Volkswagen Polo. Dit komt omdat de Golf meer pk's heeft – 110, terwijl de Polo er 95 heeft. Ook heeft de Golf een grotere tankinhoud en beschikt deze auto over een grotere kofferruimte.
Groter en volwassener dan ooit
De nieuwe Polo is wat groter geworden en inmiddels even groot als de vierde generatie Golf. Ook van binnen krijg je de indruk dat je in een auto uit een hoger segment zit. Het dashboard is ruimer en luxer en zit vol handige snufjes. De Polo is beter connected dan ooit!
De Volkswagen Golf is al sinds jaar en dag een van de populairste gezinsauto's van Nederland. Prima als je een of twee kleine kinderen hebt.
De bagageruimte behoort met 380 liter inhoud tot de grotere in deze klasse.
De lengte van het interieur bedraagt 175,0 cm (+14 mm) en de bagageruimte met variabele laadvloer heeft nu een inhoud van 380 liter (+30 l). De tildrempel is met 66,5 cm (-17 mm) de laagste in zijn klasse.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
De Golf R is de krachtigste uitvoering van de Golf familie. Met 300 pk, in 4.6 seconden op 100 km/h en een topsnelheid van 250 km/h is de vierwielaangedreven hot hatch allerminst langzaam te noemen.
Een 'doodgewone' Golf is een erg fijne auto. Hij is mooi stil, heel comfortabel, stuurt lekker, zit goed, wat wil een mens eigenlijk nog meer? Daarbij is hij zo ruim als je maar mag verwachten van een middenklasse-hatchback. Achterin is ook voor een volwassene prima te zitten.
Met de inkomsten van greenfees en lidmaatschapsgelden wordt het noodzakelijke onderhoud aan de golfbaan betaald. De hoogte van de greenfee is afhankelijk van het aantal holes, het soort/type baan en de exclusiviteit van de golfbaan.
De Volkswagen Golf is een allemansvriend en dat geldt na vele jaren ook nog steeds voor de generatie '5'. De relatief grote vraag, ook voor oudere exemplaren, houdt de prijzen relatief hoog. Dat neemt niet weg dat een gebruikte Golf voor heel veel mensen precies biedt wat ze willen.
Toyota Corolla
Lang heeft de Toyota Prius de ranglijst aangevoerd, met een verbruik van amper 1 op 25. Geen slecht resultaat voor een van de pioniers in hybride rijden.
Benzine: 1.0 TSI met 63 kW (85 pk) en benzinepartikelfilter. 1.0 TSI met 85 kW (115 pk) en benzinepartikelfilter (na 2016) 1.2 TSI met 63 kW (85 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017)
De Golf VII (op de foto's nog als mule) wordt volgens deze persoon eind 2012 onthuld, wat zeer waarschijnlijk een onthulling op de Autosalon van Parijs in oktober 2012 betekent. In Duitsland komt de auto dat jaar nog op de markt, Nederland volgt een paar maanden later.
Distributieriem vervangen Volkswagen Golf kosten ✔️ Prijs v.a. € 379.
In 2012 staat de Golf VII al klaar.