Hoe ga je om met mensen die altijd klagen?

Stel grenzen in.
Als mensen regelmatig bij je klagen, betekent dit dat ze je zien als iemand die je kunt vertrouwen. Maar het kan voor jou ook emotioneel vermoeiend zijn. Laat je vrienden weten dat je grenzen moet stellen. Zeg iets als: 'Sara, ik ben er altijd voor jou.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe reageer je op klagende mensen?

Niet op een agressieve manier – houd het assertief. Wees open en oprecht over het gedrag van de ander. Laat hem inzien dat hij of zij aan het klagen is zonder einde en zonder oplossing. Kans bestaat dat diegene niet eens doorhad dat hij of zij zo negatief overkwam.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op assertief.nl

Hoe ga je om met een klager?

Stuur het gesprek weg van negatieve onderwerpen

Ze willen hun verhaal doen en blijven daarbij vaak hangen in negativiteit, machteloosheid en de slachtofferrol. Laat de ander haar verhaal doen en luister met aandacht, maar laat de negativiteit niet ongebreideld doorgaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sochicken.nl

Hoe met mensen omgaan die je niet mag?

8 dingen die succesvolle mensen doen wanneer ze iemand niet mogen
  1. Accepteer dat je niet met iedereen kunt opschieten. ...
  2. Probeer een positieve draai te geven aan de dingen die ze zeggen. ...
  3. Wees je bewust van je eigen emoties. ...
  4. Vat het niet persoonlijk op. ...
  5. Uit je gevoelens op een rustige manier. ...
  6. Ga niet altijd het gevecht aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op businessinsider.nl

Hoe om te gaan met klagende collega's?

Slimme tips voor het omgaan met zeurende collega's
  1. Herken klagende collega's. Een mopperaar klaagt alleen maar en denkt niet aan alternatieven. ...
  2. Luister naar de mopperaars. Mensen klagen vaak over iets anders dan over wat hen echt dwarszit. ...
  3. Gebruik humor. ...
  4. Zorg voor voldoende afleiding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op attentia.be

Berthold Gunster geeft antwoord: hoe ga je om met mensen die klagen? - Omdenken

35 gerelateerde vragen gevonden

Wat bespreek je in een 1 op 1?

Een 1-op-1-gesprek is dé manier om je medewerkers te leren kennen, om vertrouwen, begrip en respect op te bouwen, om oprechte interesse in je medewerkers te tonen en om altijd op de hoogte te zijn van wat er leeft op de werkvloer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hire.nl

Waarom klagen werknemers?

Klagen kan ook een uiting zijn van betrokkenheid bij het onderwerp en de wens om een bijdrage aan een discussie of probleem te willen leveren. Verzet tegen verandering. Veel mensen vinden veranderingen eng. Klagen is een van de vele manieren om verandering tegen te houden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Hoe iemand op zijn plaats zetten?

Leer hoe je een ander op zijn plaats zet.
  1. Gesprekstechnieken voor omgaan met lastige mensen. ...
  2. Tip 2: Leer feedback te geven op de juiste manier. ...
  3. Tip 3: Interpreteer de reactie van anderen als positief. ...
  4. Tip 4: Vergeet niet je eigen gevoelens. ...
  5. Tip 5: Het is niet persoonlijk. ...
  6. Tip 6: Blijf rustig (in elke situatie)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vitaalgezond.com

Hoe doe je aardig tegen iemand die je niet mag?

Blijf beleefd, ook in jezelf

Natuurlijk mag je best wel even intern balen van zo'n persoon en er zelfs even op schelden als er door hem of haar iets fout gaat, maar stop daar ook gewoon weer mee. Blijf neutraal over iemand denken: hij/zijn is gewoon wie hij/zij is. Daar kun je niks aan veranderen, dus laat het los.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ontspanningstuin.nl

Hoe om te gaan met achterbakse mensen?

Hou het bij jezelf en het gevoel dat de ander jou geeft. Ga niet inhoudelijk in op wat ze over jou zeggen. Jaloerse mensen hebben de neiging om compulsief steeds dezelfde gedachten te hebben en deze staan hoe langer ze daar mee bezig zijn, verder van de werkelijkheid af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ruudmeulenberg.nl

Wat voor soort klager is iemand die klaagt om te klagen?

De chronisch ontevreden klager: iemand die voortdurend hardnekkig klaagt over allerlei kwesties en die geen constructieve suggesties heeft om de problemen aan te pakken. Deze mensen zuigen energie weg uit hun omgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe noem je iemand die altijd kritiek heeft?

Overkritisch: altijd kritiek en commentaar hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Waarom altijd zo negatief?

Negatief denken komt voort uit angst. Angst voor het onbekende, angst voor verlies aan controle, angst dat het niet goed komt. Niet voor niets is er de uitspraak: 'de mens lijdt nog het meest aan het lijden dat hij vreest'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Hoe komt het dat iemand negatief is?

Waarom iemand zo doet daar kom je alleen achter door dieper op de persoon in te gaan. Het kan natuurlijk zijn dat de persoon gewoon gehoord wil worden of schreeuwt om aandacht. Negatief zijn, kan ook aandacht vragen zijn. Ook mensen die zichzelf al snel in de slachtofferrol plaatsen willen graag gehoord worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ruudmeulenberg.nl

Hoe vindt iedereen je aardig?

Als je aardig gevonden wilt worden is het belangrijk dat je een balans vindt tussen over jezelf praten en interesse tonen. Ben jij iemand die dolgraag over zichzelf praat? Probeer dan eens om minder te praten en meer te luisteren. Want het zou zomaar kunnen dat je – zonder dat je het door hebt – een energievreter bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sochicken.nl

Hoe vertel je iemand dat je niet wilt afspreken?

Draai er niet omheen.

Zeg stevig en duidelijk 'nee', zodat het duidelijk is dat je niet kunt doen wat je vriend wil. Als je 'afwerende' antwoorden geeft zoals 'ik zal proberen er te zijn' of 'ik zal zien; herinner me er later aan' als je weet dat je er geen zin hebt, dan houd je de ander aan het lijntje.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Wat negeren met je doet?

Slachtoffers van negeren kunnen in een depressie raken en last hebben van boosheid, frustratie, gevoelens van onrust, isolatie en afwijzing, schuld, eenzaamheid en wanhoop. Ze voelen zich afgedankt als een oude bank waarvoor je geen plaats meer in je huis hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op damespraatjes.nl

Hoe reageren op respectloos gedrag?

Neen, maar ik geef je hier enkele tips mee om sterker te staan als het je overkomt.
  1. Neem het niet persoonlijk op. ...
  2. Probeer de intentie van de respectloze persoon te achterhalen. ...
  3. Blijf vriendelijk en vraag desnoods naar verduidelijking. ...
  4. Bepaal of het de moeite waard is om te reageren. ...
  5. Verras hen met een positieve reactie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op neledeboeck.be

Wat is oncollegiaal gedrag?

Valt collega's niet af en zeker niet tegenover anderen of in het openbaar maar spreekt eigen gevoelens direct uit naar de collega die het betreft. Gaat op grond van gelijkwaardigheid om met anderen. Komt afspraken na. Houdt rekening met collega's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Hoe kun je mensen kwetsen?

Kwetsen is iemand:
  1. Beledigen.
  2. Schaden of beschadigen.
  3. Bezeren of pijn doen.
  4. Grieven.
  5. Treffen in zijn/haar gevoel op een zwak of pijnlijk punt.
  6. Krenken of steken.
  7. Raken in zijn gevoelens of emoties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desteven.nl

Wat is een veelgehoorde klacht van werknemers die demotie meemaken?

Medewerkers zijn minder tevreden over werkzaamheden

Het is een veelgehoorde klacht onder mensen die een demotie meemaken, zo blijkt uit onderzoek van René Schalk, bijzonder hoogleraar Sociaal Werk aan de Universiteit van Tilburg.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nu.nl

Hoe ga je om met je personeel?

5 tips voor het aansturen van je personeel
  1. Stem verwachtingen op elkaar af. Het is belangrijk dat je zo veel mogelijk op één lijn zit met je personeel. ...
  2. Doe wat je je medewerkers belooft. ...
  3. Geef voldoende werk uit handen. ...
  4. Neem de juiste houding aan. ...
  5. Wees duidelijk en transparant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemenmetpersoneel.nl

Wat is de rol van een leidinggevende?

Als leidinggevende ben je vaak verantwoordelijk voor het bereiken van een bepaald doel. Leidinggeven draait niet alleen om het aansturen van mensen. Je zorgt ondertussen ook voor een goede samenwerking binnen je team en je motiveert en ondersteunt mensen om uiteindelijk het doel te bereiken wat je voor ogen had.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nonons.nl

Wat is een P gesprek?

Een personeelsgesprek is een tweezijdig gesprek tussen manager en medewerker. Standaard onderwerpen voor het personeelsgesprek: plannen: het maken van werkafspraken en afspraken over ontwikkeling. reflecteren op functioneren: in gesprek blijven over de voortgang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cbpsy.com

Hoe vind je zelf dat het gaat antwoord?

' 'Hoe vind je het zelf gaan?'
  • Verdiep je in de baas. ...
  • Zet je prestaties op een rij. ...
  • Vraag door als er kritiek komt. ...
  • Laat je geen cursussen aanpraten. ...
  • Wacht niet tot het functioneringsgesprek. ...
  • Besef dat je belangrijk bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op psychologiemagazine.nl

Populaire vragen