Een of meer werkbladen afdrukken
Selecteer de werkbladen die u wilt afdrukken. Selecteer Bestand > Afdrukken of druk op Ctrl+P. Selecteer de knop Afdrukken of pas Instellingen aan voordat u de knop Afdrukken selecteert.
Klik op het lint op het tabblad Pagina-indeling. Selecteer in de groep Aanpassen aan pagina in het vak Breedte de optie 1 pagina en selecteer in het vak Hoogte de optie Automatisch. De kolommen worden nu weergegeven op één pagina, maar de rijen kunnen worden uitgebreid naar meerdere pagina's.
Een blad aanpassen aan de grootte van de pagina
Selecteer op het tabblad Pagina-indeling de optie Pagina-instelling. Schakel op het tabblad Pagina het selectievakje Aanpassen aan in en selecteer het percentage voor het vergroten of verkleinen van het blad.
In moderne versies van Excel zit al een functie ingebouwd om te exporteren naar pdf onder Bestand > Exporteren > PDF of XPS opmaken. Tevens is pdf te kiezen als bestandsformaat onder Bestand > Opslaan als. En pdf's zijn ook nog eens aan te maken via de printfunctie.
Klik op het werkblad. Klik op het tabblad Indeling onder Pagina-instellingop Marges. Klik op Aangepaste margesen pas de marges aan zoals u wilt dat deze worden weergegeven. Als u het blad op de pagina wilt centreeren wanneer u afdrukt, selecteertu onder Centreer op pagina de optie Horizontaal en Verticaal.
Office bestanden afdrukken
Tip: Druk op Ctrl+P, P om snel een bestand met standaardinstellingen af te drukken. Open de pagina Afdrukken .
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de stippellijnen in Excel verschijnen: Vanwege pagina-einden waarbij Excel pagina-einden visueel weergeeft als stippellijnen. Randen die zijn ingesteld om te worden weergegeven als stippellijnen.
Wijs afdrukkenin het menu bestand en klik vervolgens op Eigenschappen. Opmerking In Microsoft Office Excel 2007, klikt u op de Microsoft Office-knop, klikt u op afdrukken en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op de knop Geavanceerd . Selecteer Beveiligd afdrukkenin de lijst Type taak .
Wat is een werkblad in Excel? Elk Excel-document bevat ten minste één werkblad. Dit is het gebied waarin alle cellen staan en waar u gegevens invult. Bijvoorbeeld inkomsten en uitgaven of andere gegevens zoals meterstanden of reistijden.
Ga naar Apparaten > Printers en scanners > selecteer een printer > Beheren. Selecteer vervolgens Als standaard instellen. Als u de optie Instellen als standaard niet ziet, is de optie Toestaan Windows mijn standaardprinter beheren mogelijk geselecteerd.
Wat wel eens vergeten wordt in dit soort zaken is dat als je iets 2 maal zo groot wilt afdrukken, er 4 (2x2) maal zoveel papier voor nodig is. Wanneer je iets van A4 formaat wilt vergroten naar A3 formtaat(op een vel A3 passen precies twee vellen A4) moet je niet de vergrotingsfactor 2 gebruikne, maar 2 1,41.
Ctrl-B: Vetgedrukt maken (Bold) Ctrl-C: Kopiëren (Copy) Ctrl-D: Lettertype (Font) Ctrl-E: Centreren (Centre)
Sneltoets gebruiken
Elke keer dat u Ctrl+Z gebruikt, wordt de volgende laatste handeling teruggedraaid. Eigenlijk alle e-mailprogramma's en andere apps waarin u tekst typt, kennen deze handige terugdraai-optie. Bestanden kopiëren, verplaatsen of verwijderen. U maakt het met Ctrl+Z allemaal ongedaan.
De aanpasbare werkbalk Snelle toegang bevat een reeks opdrachten die onafhankelijk zijn van het huidige tabblad op het lint. U kunt de werkbalk Snelle toegang vanuit een van de twee mogelijke locaties verplaatsen en u kunt aan de werkbalk Snelle toegang knoppen voor opdrachten toevoegen.
Tekst automatisch laten teruglopen
Klik op het tabblad Start in de groep Uitlijning op Terugloop. (In Excel voor het bureaublad kunt u ook de cel selecteren en vervolgens op Alt+ H + Wdrukken.) Notities: De gegevens in de cel lopen terug zodat ze binnen de kolombreedte passen.
Selecteer in Excel de gegevens die wilt kopiëren en druk op Ctrl+C. Open het andere Office-programma, klik op de positie waarop u de gegevens wilt plakken en druk op Ctrl+V. Klik op Plakopties naast de gegevens en kies hoe u deze wilt plakken.
Kies de XLS / XLSX / CSV-bestandslink die u wilt openen met Microsoft Excel via de rechtermuisknop op de contextmenuknop. Het is zo simpel, gebruik gewoon het contextmenu met de rechtermuisknop om Microsoft Excel te kiezen wanneer u maar wilt open een spreadsheet met Microsoft Excel.
PDF-bestanden maken: Open Acrobat en kies “Gereedschappen” > “PDF maken”. Selecteer waarvan je een PDF wilt maken: één bestand, meerdere bestanden, gescande documenten of een andere optie. Klik afhankelijk van het type op “Maken” of “Volgende”.