De goedkoopste autoverzekering voor testpersoon twee is een verzekering in Nederland. Zij betaalt hier een premie van € 28,10 per maand. In Duitsland betaalt persoon twee € 18,23 per maand meer voor de goedkoopste autoverzekering en in Frankrijk € 3,07 per maand meer.
In principe kunt u uw auto ook verzekeren in een ander land dan het land waar u woont.
Wanneer je definitief in het buitenland gaat wonen kun je geen Nederlandse autoverzekering afsluiten. Je moet voor het afsluiten van een autoverzekering namelijk staan ingeschreven in Nederland. Wanneer je je uitschrijft in Nederland en je gaat emigreren naar het buitenland, moet de autoverzekering worden beëindigd.
De aanmelding van uw auto in Duitsland dient direct na de verhuizing bij het “Straßenverkehrsamt (SVA)”, afdeling “Kraftfahrzeugzulassungsstelle” (bureau voor de afgifte van kentekenbewijzen) in het desbetreffende district, plaats te vinden.
De Kfz-Steuer bedraagt voor de meeste auto's tussen €100,- en €300,- op jaarbasis. Dat is beduidend minder dan in Nederland, waar gemiddeld €450,- per jaar aan wegenbelasting wordt betaald.
Allereerst de prijs: op de auto wordt in Duitsland geen BPM geheven en zijn Duitse auto's aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. De BPM is een belasting die wordt geheven over de aankoop van een nieuwe auto.
Sinds 1 juli 2020 is er sprake van een 'witte kaart'. De Council of Bureaux heeft besloten dat de nationale bureaus van autoverzekeraars mogen toestaan dat deze nu wit is. In Nederland is wit nu ook de aangewezen kleur. De groene kaarten die werden afgedrukt vóór 1 juli 2020 blijven geldig tot de vervaldag.
Buiten Nederland mag u meestal tussen de 3 en 6 maanden rijden in uw auto met Nederlands kenteken. Hoelang u precies in het buitenland mag rijden, verschilt per land.
De goedkoopste autoverzekering voor testpersoon drie is een verzekering in Frankrijk. Hij betaalt hier een premie van € 32,08 per maand. In Duitsland betaalt persoon drie € 7,14 per maand meer voor de goedkoopste autoverzekering en in Nederland € 6,40 per maand meer.
1. Huizen zijn goedkoper dan in Nederland. Een van de belangrijkste redenen waarom wij in 2004 besloten om in Duitsland te gaan wonen was omdat de huizen niet alleen goedkoper zijn dan in Nederland maar je ook meer waar voor je geld krijgt. Dat is anno 2021 nog steeds zo.
De Krankenkasse is in Duitsland de instantie die uw ziektekostenverzekering regelt, de premies int die uw werkgever op uw loon inhoudt en ziekengeld betaalt als u langer dan 6 weken ziek bent. Als u zich bij een gesetzliche Krankenkasse moet of wilt aanmelden, kunt u kiezen bij welke Krankenkasse u dit doet.
U moet zich in Duitsland voor ziektekosten verzekeren. U moet uw Nederlandse zorgverzekering stopzetten. Bent u verplicht of vrijwillig verzekerd bij een Krankenkasse? Dan krijgt u zowel in Duitsland als in Nederland de kosten vergoed voor uw bezoek aan huisarts, ziekenhuis en voor medicijnen.
Belasting aangifte regelen
Je bent verplicht om de rest-BPM te betalen van jouw nieuwe auto uit Duitsland. Normaliter wordt in Nederland deze aangifte gedaan door de importeur en deze betaald deze de BPM. Na de keuring bij de RDW ontvang je een formulier: Formulier t.b.v. BPM-aangifte.
Uw in Nederland opgebouwde schadevrije jaren kunt u gewoon meenemen, vraag uw verzekeraar wel om een royementsverklaring (met spoed) zodra u uw Nederlandse autoverzekering beëindigt. Bij een verhuizing naar Duitsland bent u verplicht uw auto binnen 12 maanden na verhuizing aan te melden voor registratie in Duitsland.
Voorwaarden voor vrijstelling bpm en mrb bij kort gebruik
Zo moet het gaan om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) dat een buitenlands kenteken heeft en u ter beschikking staat. En mag u de auto niet meer dan 2 weken in Nederland gebruiken.
De vraag 'Hoeveel auto's mag je op je naam hebben? ' wordt ons regelmatig gesteld. En in principe mag u zo veel auto's op uw naam zetten als dat u thuis aan auto's heeft. In principe geldt er geen limiet.
Kortom, het is mogelijk om een auto op naam te zetten met een buitenlands rijbewijs. Je moet in alle gevallen wel in de Basisregistratie Personen staan en een uittreksel BRP meenemen. Verkoop je de auto aan iemand die in het buitenland is ingeschreven? Dan gelden de regels van export en moet je de auto uitvoeren.
Wil je naar Duitsland op reis met je auto, dan hoef je je groene kaart niet verplicht bij je te hebben. Het is alleen wel aan te raden om 'm mee te nemen. Ga je naar Duitsland toe met je caravan, dan moet je wel een groene kaart bij je hebben.
Je bent wettelijk verplicht om een geldig rijbewijs, jouw kentekenbewijs en jpuw autoverzekeringscertificaat bij je te hebben wanneer je in het buitenland rijdt.
In Nederland en de meeste Europese landen ben je niet verplicht een groene kaart bij je te hebben. Aan de hand van jouw kenteken kan de politie (ook in het buitenland) namelijk al zien of en waar je bent verzekerd.
Op het moment dat je de auto invoert in Nederland moet je ook invoerrechten betalen. voor een auto jonger dan 30 jaar is dit 10% over de aankoopwaarde+transportkosten. Voor een auto ouder dan 30 jaar betaal je geen invoerrechten maar alleen de 6%btw.
Elk land anders
Zo blijkt dat auto´s in Nederland gemiddeld tot 2,5% goedkoper zijn dan in België. In Groot-Brittannië, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland zijn de auto´s dan weer duurder dan in België en Nederland. Het is dan weer tot 8% goedkoper in landen zoals Bulgarije, Litouwen en Finland.
Onderhandelen met de Duitse verkoper
In 99% van de gevallen weten wij voor onze klanten minimaal 500,- euro van de prijs af te krijgen maar kortingen van 1000,- 2000,- en zelfs 5000,- euro zijn ons zeker niet vreemd. Bedenk je ook dat dit niet altijd alleen een korting op de prijs hoeft te zijn.