Vraag eens rond waar mensen op zouden zoeken als ze naar jouw product of dienst op zoek zijn. Daarnaast kan je ook gebruik maken van tools die laten zien op welke woorden veel wordt gezocht (Google Ads of Google Trends). Op deze manier kan je voor jezelf een lijst interessante zoekwoorden opstellen.
Goede zoekwoorden zijn woorden of termen die gebruikers typen in zoekmachines om informatie, producten of diensten te vinden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Om goede zoekwoorden te vinden, moet je begrijpen wie je doelgroep is en wat hun behoeften zijn.
Gebruik tools voor trefwoordonderzoek: Gebruik tools zoals Google Keyword Planner, Semrush en Ahrefs om relevante trefwoorden te vinden . Deze tools kunnen u helpen zoekvolume, concurrentie en gerelateerde termen te identificeren. Analyseer concurrenten: Bekijk content van concurrenten met een hoge ranking om te zien op welke trefwoorden zij zich richten.
U kunt een trefwoordanalyse uitvoeren door te kijken naar de moeilijkheidsgraad, het maandelijkse zoekvolume, de zoekintentie achter de query en het conversiepotentieel van afzonderlijke zoektermen . Door dit te doen, ontdekt u de trefwoorden die het beste voor u werken.
Een zoekwoordenonderzoek levert je belangrijke informatie op, zoals de positie van je zoekwoorden in de zoekmachines ten opzichte van je concurrenten, welke zoekwoorden gemakkelijk te vinden zijn en welke zoekwoorden je concurrenten gebruiken.
Breed zoeken is het standaard zoektype dat aan al uw zoekwoorden wordt toegewezen omdat dit het uitgebreidste is. Dit betekent dat u geen ander zoektype hoeft op te geven (zoals exact zoekwoord, woordgroep of een uitgesloten zoektype). Bij breed zoeken geeft u gewoon het zoekwoord op.
De kosten van een zoekwoorden onderzoek variëren van €0 tot aan ca.€2500.
De makkelijkste manier is om een trefwoord in Google te zoeken en dan te kijken naar de "gerelateerde zoekopdrachten" helemaal onderaan de resultaten . Voor uitgebreidere resultaten kunt u een gratis trefwoordentool gebruiken zoals Google Keyword Planner of KeywordsFX. U kunt ook genoeg andere opties online vinden.
De uiteindelijke zoekwoorden worden bepaald aan de hand van relevantie, concurrentie en zoekvolume.
Negatieve zoekwoorden – vaak ook uitsluitingszoekwoorden genoemd – zijn woorden of zinnen, waarop je als ondernemer niet gevonden wilt worden. Ze sluiten niet aan bij de producten of diensten die je aanbiedt.
Voor de juiste zoekwoorden is het belangrijk om te kijken naar veel maandelijkse zoekopdrachten en weinig concurrentie. Onderzoek naar waar concurrenten op gevonden worden: Bekijk in zoekmachines welke woorden vaak verschijnen als je zoekt naar de concurrenten die dezelfde doelgroep willen aanspreken.
Met behulp van trefwoordonderzoekstools kunt u trefwoordvolumes, trends, gebruikersintentie, trefwoordmoeilijkheid en websites die hierop rangschikken, weergeven . U kunt ook het websiteverkeer en de rangschikking op verschillende trefwoorden controleren. Met al deze gegevens moet u een onderwerp van uw expertise kiezen.
Bij een keyword-onderzoek wordt onderzocht op welke woorden potentiële klanten van een bedrijf zoeken. Met hulpmiddelen als de Adwords Keyword Planner kan ook worden ingeschat hoeveel zoekverkeer deze keywords hebben. Ook Google Trends is een waardevolle tool bij het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek.
De makkelijkste manier om de meest gezochte trefwoorden te vinden is om Google Trends te gebruiken , dat up-to-date informatie biedt over de populariteit van trefwoorden. Om de meest gezochte trefwoorden voor uw advertentiecampagnes te vinden, probeert u Google Keyword Planner.
Een zoekwoordanalyse is een onderzoek naar veelvoorkomende zoekopdrachten in zoekmachines. Deze zoekmachines bieden speciale tools waarmee je inzicht krijgt in het het zoekvolume van een bepaald zoekwoord. Het zoekvolume is het aantal keer dat per maand naar het zoekwoord wordt gezocht.
Trefwoorden zijn de woorden en woordgroepen die mensen in zoekmachines typen om te vinden wat ze zoeken. Als je bijvoorbeeld een nieuwe jas wilt kopen, type je iets als 'leren herenjack' in Google. Ook al bestaat die zin uit meer dan één woord, het is nog steeds een trefwoord.
Trefwoorden/keywords zijn woorden of woordgroepen binnen een website tekst die vervolgens door een zoekmachine bijvoorbeeld Google of Bing worden gescand. Vervolgens worden deze woorden geïndexeerd en in het zoeksysteem als zoek tekst voor een webpagina vermeld.
Brainstorm synoniemen, bredere termen en nauwere termen om een woordenbank te maken.Mix & match trefwoorden tijdens het zoeken . Als u dezelfde woorden blijft gebruiken tijdens het zoeken, krijgt u steeds dezelfde resultaten. Gebruik verschillende trefwoorden samen en houd bij wat werkt voor uw onderwerp.