Ben je samen met je smartphone ook je debetkaart kwijt, laat je kaart dan onmiddellijk blokkeren via Card Stop op het nummer 078 170 170 (zonder extra kosten) of op het nummer 070 344 344 (0,30 euro per minuut). Waar kan ik internetfraude melden? Telefonisch op het nummer 016 432 000 of via e-mail naar [email protected].
Bel Card Stop op 078 170 170. Card Stop blokkeert je kaart, zorgt voor een nieuwe kaart en is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
Als u uw debetkaart hebt laten blokkeren, kunt u de betaaldiensten niet meer gebruiken die rechtstreeks aan de kaart gelinkt zijn, namelijk: selfbanking. geldopneming bij geldautomaten. online aankopen betalen in webwinkels.
De definitieve blokkering loopt via Card Stop. Als je je kaart verloren bent, kan je ze ook tijdelijk blokkeren.
Is je bankpas gestolen, kwijt of ingeslikt door een geldautomaat? Meld dit zo snel mogelijk bij je bank. Of bel de Bankpassen Meldcentrale voor blokkering van je pas en het aanvragen van een nieuwe.
Log in op Internet Bankieren. Klik op Zelf regelen. Klik op Rekeninginstellingen. Klik op Incasso blokkeren.
Kan ik hem deblokkeren en opnieuw gebruiken? Card Stop kan je betaalkaart in geen geval deblokkeren. Enkel de bank die je kaart uitgeeft kan dat soort beslissing nemen.
Rekeningen kunnen uit voorzorg (automatisch) geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld twijfels rijzen over je identiteit of als er verdachte transacties opgemerkt worden. Het is mogelijk dat je rekening geblokkeerd wordt als de geldigheidstermijn van het document dat je gebruikte voor je identificatie verstreken is.
Als je een vervanging van je debetkaart aanvraagt in KBC Touch of KBC Mobile ligt het nieuwe exemplaar in beide gevallen binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
Als je op je tablet drie keer een verkeerde geheime code ingeeft, is KBC Touch geblokkeerd. Je kunt KBC Touch nog wel gebruiken op je pc of laptop. Als je KBC Touch weer wilt gebruiken op je tablet, moet je een nieuwe geheime code instellen.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
KBC Mobile maakt betalen eenvoudig
Internetshoppen zonder kaartlezer, geld afhalen zonder bankkaart of het saldo van je rekening bij andere banken controleren.
De vervanging van een verloren of gestolen bankkaart is niet noodzakelijk gratis. Elke bank bepaalt op dat vlak haar eigen beleid. Enkele voorbeelden. Bij BNP Paribas Fortis hoeven klanten die een Service Pack hebben, geen bijkomende kosten te betalen voor de vervanging van hun kaart.
Je KBC-Debetkaart is standaard enkel bruikbaar in Europa (ook in de Europese overzeese gebieden, Turkije en zes andere landen). Ga je op reis buiten Europa, vraag dan aan Kate, je digitale assistent in KBC Mobile om je kaart tijdelijk open te stellen voor de hele wereld of de wereld zonder USA.
Bel met KBC Live op het nummer 078 152 153. Elke werkdag van 8 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur. KBC Live, dezelfde expertise als in je KBC-kantoor, maar dan via telefoon. Stuur ons een bericht wanneer het voor je past.
Tik op de witte knop 'Debetkaart en kaartlezer van KBC'. Tik onderaan op de knop balk 'Deel eenmalig je locatie' om je extra te beschermen tegen oplichters. Tik onderaan op de blauwe knop 'Verder met de activatie'. Tik bovenaan op het eerste veld, vul je kaartnummer in en tik op 'Klaar'.
Geblokkeerde bankrekening
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken. U krijgt hierover een brief van de bank. In deze brief staat ook welke andere gevolgen er voor u zijn.
Om veiligheidsredenen moet je je pincode binnen de 7 dagen opvragen via sms. Was dit niet mogelijk, ga dan langs bij je KBC-kantoor. De medewerkers zorgen ervoor dat je ofwel zelf een nieuwe pincode kiest aan een KBC-geldautomaat, ofwel thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.
Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas? Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om uw betaalpas te vervangen.
Deblokkeren duurt maanden
Dat komt omdat er moet worden nagegaan of de overleden of één van de erfgenamen fiscale en sociale schulden heeft. De fiscus heeft wettelijk gezien 12 werkdagen om iets te laten weten aan de notaris of ontvanger, maar in de praktijk wachten de ontvanger en de notaris doorgaans een maand.
Dat hangt af van de voorwaarden van de bank. Meestal wordt een en/of-rekening niet geblokkeerd zo lang een van de rekeninghouders nog in leven is. Er kunnen andere redenen zijn waarom de bank de rekening toch blokkeert.