Een debetkaart wordt altijd verzonden op een beveiligde manier, wat wilt zeggen dat ze 'inactief' is. De kaarthouder dient na ontvangst de kaart nog te activeren. Om uw kaart te activeren hebt u uw geheime code (pincode) nodig. De activatie van de kaart gebeurt op basis van een transactie met een geheime code.
Gebruik je pincode om je kaart te activeren
De eerste keer dat je je kaart met je pincode gebruikt, wordt ze automatisch geactiveerd. Bijvoorbeeld als: je je pincode wijzigt in een Self'Bank (aanbevolen) je een betaling doet in een winkel.
Nieuwe pas, zelfde pincode
Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas door de brievenbus ontvangen? En heb je ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de pas activeren voordat je hem kunt gebruiken.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Hoe werkt de controle door de conducteur? Dit werkt hetzelfde als met een OV-chipkaart. Een conducteur scant je betaalpas en kan zien of, waar en wanneer je bent ingecheckt. Hij ziet verder geen persoonlijke (bank)gegevens zoals saldo.
Binnen 5 werkdagen na aanvraag van uw nieuwe betaalpas ontvangt u van ons: Een betaalpas. Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012.
Betaling in een winkel
Bij een aantal creditcards activeert u de kaart heel simpel door 'm te gebruiken. Dus zodra u een betaling in een winkel doet waarbij u uw pincode heeft gebruikt, is de kaart geactiveerd.
Contactloos betalen Rabobank aanzetten of uitzetten
Bij Rabobank kunnen klanten contactloos betalen zelf uitzetten. En ook weer aanzetten. Dat kan via de app of de website. In de Rabobank-app staat de optie bij Service > het tabblad Zelf regelen > Betaalpas > Contactloos betalen.
Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in ABN AMRO App: tik op 'Zelf regelen', tik daar op 'Betaalpassen' en kies 'deblokkeren' bij de juiste pas. Of via Internet Bankieren: ga naar 'Zelf regelen', klik daar op 'Betaalpas' en kies voor 'Betaalpas (de)blokkeren'.
Als u niet snel uw huidige betaalpas opstuurt of afgeeft, zou uw bankrekening niet veilig zijn, wordt uw huidige betaalpas geblokkeerd of moet u bijbetalen voor een nieuwe betaalpas.
Een debetkaart is een betaalkaart waarmee een betaling of geldafhaling vrijwel onmiddellijk van je zichtrekening gaat of "gedebiteerd" wordt. Je kan er op vele plaatsen mee betalen. Na de betaling wordt het bedrag van jouw rekening afgehaald en overgeschreven naar de rekening van de handelaar.
Je kunt er geen geld mee lenen en de bank schiet ook niks voor. Het bedrag gaat direct van je IBAN-rekening en je moet dus altijd genoeg hebben om te kunnen betalen. Je kunt ook geen hotelkamer of huurauto reserveren met zo'n kaart. Ook al zet je veel geld op je rekening.
Met Debit Mastercard kunt u bij meer dan 80 miljoen acceptatiepunten overal ter wereld betalen. Daarmee biedt deze betaalpas vrijheid, of u nu privé of zakelijk reist. Debit Mastercard is de ideale reisgenoot voor iedereen.
Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
Maar voor creditcards bestaan eigenlijk twee soorten codes. Allereerst is er de pincode die je gebruikt voor het opnemen van geld en bij het betalen bij de winkelier. Deze code bestaat over het algemeen uit 4 cijfers, net als bij je pinpasje. Maar let op, het zijn niet dezelfde cijfers als van je pinpaspincode.
Activeer Creditcard Online eenvoudig op www.icscards.nl/abnamro. Daarna kunt u Creditcard Online direct gebruiken. Maakt u geen gebruik van Creditcard Online dan ontvangt u uw 1 Heeft u een ABN AMRO MeesPierson creditcard, neem dan contact op met uw private banker bij de bank. Page 4 4 rekeningoverzichten per post.
Waarom ID aanleveren? Zodat we kunnen controleren of uw ID overeenkomt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Dat zijn wij verplicht volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Met deze controle weten we of we ook echt met ú zakendoen.
De QR-code en veiligheid
Na het scannen bevestigt u dat u degene bent die wilt inloggen. Dit doet u door uw persoonlijke identificatiecode in de beveiligde omgeving van de ABN AMRO app in te vullen. Hierna kunt u Internet Bankieren op uw PC of laptop.
Dit kan meerdere oorzaken hebben: Het kan zijn dat je betaalpas of creditcard nog niet ingesteld is voor contactloos betalen. Als je betaalpas of creditcard is voorzien van het 'contactlos betalen logo' dan is het in principe mogelijk om contactloos te betalen. Neem contact op met je bank om dit in te stellen.
U checkt op dezelfde manier in als met een OV-chipkaart. U houdt uw betaalpas tegen de kaartlezer, bijvoorbeeld op de incheckpaal of het incheckpoortje. Op de plaats van bestemming checkt u op dezelfde manier weer uit. Het is belangrijk dat u alleen het pasje tegen de kaartlezer houdt en niet uw hele portemonnee.
Normaal gesproken krijg je het restant meteen weer terug als je uitcheckt. Vergeet je uit te checken, dan betaal je dus de borgsom voor je reis. Als je twaalf keer niet uitcheckt, blokkeert het systeem je OV-chipkaart. Om zo'n blokkering op te heffen, kun je terecht bij een RET-Servicepunt.