iDIN kan alleen gebruikt worden door natuurlijke personen om gegevens te verstrekken of in te loggen en niet door bedrijven. De Issuer verstrekt de bevestiging van de identiteit van de consument aan de Acceptant.
Open de app Rabobank.Tik op Activeer de Rabo App. Tik op Volgende. De app vraagt of u nog gebruik wilt maken van de Rabo Scanner.
Gebruik je als particuliere klant Mijn ING of de Mobiel Bankieren App en zie je het iDIN-logo op een website?Dan is iDIN direct te gebruiken. Makkelijk, veilig en vertrouwd online identificeren en inloggen. Wanneer je iDIN gebruikt, identificeer je je door gegevens te versturen via Mijn ING of de Mobiel Bankieren App.
Bij Rabobank staat iDIN standaard aan voor particuliere klanten van 16 jaar en ouder.Je hoeft iDIN dus niet aan te vragen of aan te zetten. Het is niet mogelijk om iDIN te gebruiken met een zakelijke rekening.
Het enige dat je nodig hebt zijn je inloggegevens van je bank en de app van je bank op je telefoon. Je hoeft geen iDIN aan te vragen. Deze krijg je automatisch als je 16 jaar of ouder bent.
Je hebt niet voldoende saldo op je rekening voor de iDEAL-betaling. Vul je saldo aan of betaal vanaf een andere betaalrekening.
Kan iedereen iDIN gebruiken? Je hoeft geen account aan te maken of te hebben om iDIN te gebruiken. Om iDIN te gebruiken moet je klant zijn van ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank of SNS. En je moet internetbankieren of mobiel bankieren via de app.
Is iDIN veilig en betrouwbaar? iDIN is betrouwbaar en een veilige manier om je identiteit online te bevestigen. iDIN voldoet aan de Europese eIDAS-regelgeving.
Bij het activeren van een nieuwe simkaart, krijg je ter controle een sms op je oude simkaart. Ook bij inloggen in je Mijn Odido account sturen we je een code ter controle. Als alternatief, kan je inloggen met iDIN. Zo weten we zeker dat jij het echt bent, en dat niet iemand anders je nummer probeert over te nemen.
Er zitten geen kosten aan verbonden voor de consument. iDIN kan alleen gebruikt worden door natuurlijke personen om gegevens te verstrekken of in te loggen en niet door bedrijven.
Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.
Hoe werkt een iDEAL-betaling? U kiest bij een webwinkel voor de betaalmethode iDEAL. Kies de bank waar uw betaalrekening loopt. U wordt vanzelf doorgestuurd naar de internetbankieromgeving van uw bank en logt in op de voor u bekende manier.
Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Wel zijn ze verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).
Zo activeer je de Rabo App met QR-code
Ga naar 'Instellingen', kies 'Toegang, veiligheid en privacy' en 'QR-code voor nieuwe toestelregistratie'. Er verschijnt een QR-code. Je opent de scanner met het vierkante icoontje linksboven in het startscherm van de app. Je ontvangt een bevestiging per sms op je oude toestel.
IDIN ondertekenen
Wanneer iDIN bij het ondertekenen zegt dat u niet gemandateerd bent om te ondertekenen, dan is de naam van de rekeninghouder niet dezelfde naam als in de leenaanvraag.
Er zijn op dit moment geen problemen met iDIN bekend.
Met iDIN kan een klant zijn identiteit bevestigen. Consumenten kunnen het aantal accounts dat zij gebruiken fors terugbrengen met iDIN. Daardoor vergeten ze minder vaak wachtwoorden en zijn ze verzekerd van een veilig inlogmiddel. Ook hoeven ze minder vaak gegevens te verstrekken.