Hoe activeer ik iDIN Rabobank?

Om iDIN te gebruiken vanaf je smartphone of tablet, log je in met je Rabo App.
  1. Kies op de inlogpagina van de website voor 'iDIN'
  2. Kies 'Rabobank'
  3. Inloggen. Log in met je Rabo App, QR-code of Rabo Scanner.
  4. Klik op 'Akkoord' Je geeft akkoord voor het doorgeven van de gegevens die je in beeld ziet.
  5. Ga terug naar de website.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik iDIN aanzetten?

Via Internet Bankieren
  1. Log hier in in Internet Bankieren.
  2. Klik op 'aanzetten'.
  3. Ga akkoord met de voorwaarden en klik op 'aanzetten'.
  4. Bevestig.
  5. Wilt u iDIN uitzetten? Dat gaat op dezelfde manier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom kan ik geen iDIN gebruiken?

iDIN kan alleen gebruikt worden door natuurlijke personen om gegevens te verstrekken of in te loggen en niet door bedrijven. De Issuer verstrekt de bevestiging van de identiteit van de consument aan de Acceptant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op idin.nl

Hoe activeer ik de Rabobank app met mijn ID-bewijs?

Open de app Rabobank.Tik op Activeer de Rabo App. Tik op Volgende. De app vraagt of u nog gebruik wilt maken van de Rabo Scanner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe kan ik zien of ik iDIN heb?

Gebruik je als particuliere klant Mijn ING of de Mobiel Bankieren App en zie je het iDIN-logo op een website?Dan is iDIN direct te gebruiken. Makkelijk, veilig en vertrouwd online identificeren en inloggen. Wanneer je iDIN gebruikt, identificeer je je door gegevens te versturen via Mijn ING of de Mobiel Bankieren App.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

7. Meer financiële ruimte door in3 te betalen

38 gerelateerde vragen gevonden

Hoe zet je iDIN aan bij Rabobank?

Bij Rabobank staat iDIN standaard aan voor particuliere klanten van 16 jaar en ouder.Je hoeft iDIN dus niet aan te vragen of aan te zetten. Het is niet mogelijk om iDIN te gebruiken met een zakelijke rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Heb je automatisch iDIN?

Het enige dat je nodig hebt zijn je inloggegevens van je bank en de app van je bank op je telefoon. Je hoeft geen iDIN aan te vragen. Deze krijg je automatisch als je 16 jaar of ouder bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op odido.nl

Hoe identificeren Rabo app?

Hoe identificeer ik mezelf?
  • Stap 1. Hou je paspoort of ID-kaart bij de hand.
  • Stap 2. Log in op je Rabo App.
  • Stap 3. Klik boven aan je overzicht op de melding met de vraag om je te identificeren.
  • Stap 4. Volg alle stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Waarom kan ik niet met iDEAL betalen met Rabobank?

Je hebt niet voldoende saldo op je rekening voor de iDEAL-betaling. Vul je saldo aan of betaal vanaf een andere betaalrekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan ik bij Rabobank ondertekenen zonder Rabo Scanner?

Zo werkt het
  1. Pak de volgende spullen er bij. Mobiele telefoon en ID-bewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  2. Open de Rabo App en ga naar 'Instellingen' ...
  3. Volg het stappenplan in de app.
  4. Maak het activeren af.
  5. Klaar, je kunt nu ondertekenen zonder Rabo Scanner!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan iedereen iDIN gebruiken?

Kan iedereen iDIN gebruiken? Je hoeft geen account aan te maken of te hebben om iDIN te gebruiken. Om iDIN te gebruiken moet je klant zijn van ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank of SNS. En je moet internetbankieren of mobiel bankieren via de app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe moet je digitaal ondertekenen bij de Rabobank?

Ondertekenen met de Rabo Scanner
  1. Kies in de webshop voor betalen met iDEAL.
  2. Kies 'Rabobank' als bank en bevestig je aankoop.
  3. Vul je rekeningnummer en pasnummer in.
  4. Steek je pas in de Rabo Scanner.
  5. Toets je pincode in en klik op 'OK'
  6. Scan het vierkante kleurvlak.
  7. Controleer de betaalopdracht en kies 'Ja' als de betaling klopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik digitaal ondertekenen met iDIN?

Ondertekenen met iDIN
  1. Klik op de knop 'Ga naar de ondertekening' Je ontvangt een e-mail van Rabobank om één of meerdere documenten te ondertekenen.
  2. Voer de code in die we naar je mobiele telefoon sturen per sms.
  3. Download de documenten.
  4. Geef akkoord voor de overeenkomst. ...
  5. Onderteken de documenten digitaal via iDIN.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Is iDIN te vertrouwen?

Is iDIN veilig en betrouwbaar? iDIN is betrouwbaar en een veilige manier om je identiteit online te bevestigen. iDIN voldoet aan de Europese eIDAS-regelgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe activeer ik mijn iDIN simkaart?

Bij het activeren van een nieuwe simkaart, krijg je ter controle een sms op je oude simkaart. Ook bij inloggen in je Mijn Odido account sturen we je een code ter controle. Als alternatief, kan je inloggen met iDIN. Zo weten we zeker dat jij het echt bent, en dat niet iemand anders je nummer probeert over te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op odido.nl

Wat zijn de kosten van iDIN?

Er zitten geen kosten aan verbonden voor de consument. iDIN kan alleen gebruikt worden door natuurlijke personen om gegevens te verstrekken of in te loggen en niet door bedrijven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op idin.nl

Hoe betaal je met iDEAL Rabobank?

Je iDEAL-profiel aanmaken
  1. Inloggen. ...
  2. Ga naar 'Instellingen'
  3. Kies 'Betaalrekeningen' en scrol naar beneden.
  4. Klik op 'Andere vormen van betalen' en dan op 'iDEAL' ...
  5. Geef toestemming. ...
  6. Klik op 'Naar iDEAL' om je profiel af te ronden. ...
  7. Vul je iDEAL-profiel aan. ...
  8. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat is er aan de hand bij de Rabobank?

Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat moet ik doen om met iDEAL te kunnen betalen?

Hoe werkt een iDEAL-betaling? U kiest bij een webwinkel voor de betaalmethode iDEAL. Kies de bank waar uw betaalrekening loopt. U wordt vanzelf doorgestuurd naar de internetbankieromgeving van uw bank en logt in op de voor u bekende manier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiligbankieren.nl

Moet een bank mijn ID scannen?

Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Wel zijn ze verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe identificeer je jezelf?

Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren?
  • paspoort;
  • Nederlandse identiteitskaart;
  • ID-kaart of paspoort uit een EER-land;
  • Nederlands vreemdelingendocument.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe Rabo app activeren?

Zo activeer je de Rabo App met QR-code

Ga naar 'Instellingen', kies 'Toegang, veiligheid en privacy' en 'QR-code voor nieuwe toestelregistratie'. Er verschijnt een QR-code. Je opent de scanner met het vierkante icoontje linksboven in het startscherm van de app. Je ontvangt een bevestiging per sms op je oude toestel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Waarom kan ik niet ondertekenen met iDIN?

IDIN ondertekenen

Wanneer iDIN bij het ondertekenen zegt dat u niet gemandateerd bent om te ondertekenen, dan is de naam van de rekeninghouder niet dezelfde naam als in de leenaanvraag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op santander.nl

Heeft iDIN een storing?

Er zijn op dit moment geen problemen met iDIN bekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.odido.nl

Wat is bevestigen met iDIN?

Met iDIN kan een klant zijn identiteit bevestigen. Consumenten kunnen het aantal accounts dat zij gebruiken fors terugbrengen met iDIN. Daardoor vergeten ze minder vaak wachtwoorden en zijn ze verzekerd van een veilig inlogmiddel. Ook hoeven ze minder vaak gegevens te verstrekken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op idin.nl

Populaire vragen