Lidl viert dit jaar haar 25-jarig jubileum in Nederland en heeft in de voorbije jaren een assortiment van ruim 2.500 producten opgebouwd, voornamelijk met eigen merken. Volgens de supermarktketen worden de eigen merken van Lidl door onafhankelijke partijen als de Consumentenbond goed getest.
Lidl heeft begin juli de campagne 'A, merk je het al?' gelanceerd. Hiermee wil de supermarktketen benadrukken dat ze steeds meer A-merken verkopen. Niet alle klanten zijn echter blij met deze ontwikkeling.
Bekende huismerken zijn bij- voorbeeld Jumbo, Plus, AH en AH Basic, G'woon (onder andere bij Vomar, Deen, Coop en Plus) en 1 de Beste (bij Dirk en Dekamarkt). Lidl en Aldi gebruiken per productgroep een andere naam. Lidl heeft bijvoorbeeld Formil (wasmiddelen), Freeway (frisdrank) en W5 (schoonmaak- middelen).
De Duitse discounter Lidl maakt met onmiddellijke ingang bekend welke leveranciers schuilgaan achter zijn huismerken. De discounter wil met deze stap "duurzamer en transparanter" worden, schrijft RetailDetail.
Net als veel andere partijen in de branche komt het grootste deel van onze non-food artikelen van onafhankelijke producenten uit Azië, bijvoorbeeld uit Bangladesh en China. Ondanks vooruitgang en economische groei in deze landen, variëren de sociale en ecologische omstandigheden aanzienlijk.
Samen met zijn neven Berthold en Theo Albrecht beschikt de Aldi-familie over €33,2 miljard. Dieter Schwarz, eigenaar van concurrent Lidl, prijkt met €12,5 miljard euro op de derde plaats.
Zo krijgt prijzenvechter Lidl kipfilet aangeleverd van een Nederlandse en een Duitse slachterij, waarbij in de monsters van de Duitse kipfilet veel minder bacteriën zaten dan in die van de Nederlandse. De bond vraagt zich af wat Duitse slachterijen beter doen dan Nederlandse.
Het gros van de producten (90 procent) is speciaal voor Lidl geproduceerd: Lidl-merken dus. Daardoor heeft het bedrijf meer controle over de productiekosten (en dus de prijzen) én zijn er geen tussenpersonen die voor extra kosten zorgen.
Lidl is de goedkoopste met huismerken, Albert Heijn nét iets duurder dan Jumbo. De verschillen zijn klein, maar Lidl is de goedkoopste supermarkt als het om huismerken gaat. Aldi en Lidl hebben traditiegetrouw de goedkoopste huismerken, maar nu staat Lidl alleen aan kop.
Als je bij het boodschappen doen huismerken koopt, dan kun je het best naar Lidl. Daar zijn de prijzen namelijk het laagst. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. Daarmee is Lidl goedkoper dan Aldi, de andere bekende Duitse discounter.
Spar is de duurste supermarkt. Daar zijn A-merken 12% duurder. Aldi en Lidl staan door het geringe aanbod van A-merken niet in de ranglijst. Maar in een vergelijking van 22 dezelfde A-merken bij beide supermarkten is Aldi ruim 5% duurder dan Lidl.
De Consumentenbond heeft daarvoor twee verklaringen. ,,We zien dat de A-merken duurder zijn geworden'', zegt Donat. ,,Dat heeft grotendeels met de producent zelf te maken. Bovendien is er bij sommige supermarkten, zoals Jumbo en AH, sprake van een versmelting van het huismerk en het nog goedkopere budgetmerk.
Koken & etenHuismerkproducten bij Lidl zijn het goedkoopst, zo blijkt uit een nieuwe peiling van de Consumentenbond. Het prijsverschil tussen budgetmerken bij 'gewone' en 'discount'-supermarkten neemt echter af: Dirk en Vomar hebben Aldi al ingehaald.
Doorgaans heeft een huismerk een simpeler verpakking dan een A-merk, en worden er geen reclame- en marketingcampagnes voor naamsbekendheid gedaan, zodat de kosten van huismerkartikelen veel lager zijn, waardoor ze ook goedkoper in de winkel liggen.
Lidl biedt naast de Red Bull een ruime collectie producten aan. Houd de wekelijkse Lidl folder in de gaten om de beste aanbiedingen en acties te vinden. Naast Red Bull, kunt u ook de volgende aanbiedingen vinden: Red bull energydrink, Red bull energydrink & Organics by red bull.
Het Beter Leven varkensvlees van Lidl komt van circa 200 boerderijen uit Noord-Brabant, Limburg of nét over de Belgische grens.
De Consumentenbond legde in april 2022 de prijzen vast van 175 A-merk producten bij 12 landelijke supermarktketens. Daarbij kwam Dirk kwam als goedkoopst voor A-merken uit de bus. Die zijn daar namelijk 7 procent goedkoper dan gemiddeld. En Spar is de duurste supermarkt.
De van oorsprong Duitse supermarktketen is bekend van de lage prijzen, het beperkte assortiment en de best wel ongezellig winkels waar de producten in dozen staan. Maar onopgemerkt is Lidl opeen hard op weg om de meest progressieve supermarkt van het land te worden.
Onze producten zijn niet alleen supergoedkoop, ze zijn ook nog eens van supergoede kwaliteit! Het is dan ook geen toeval dat onze producten regelmatig als beste uit diverse testen komen van bijvoorbeeld Consumentenbond en BNNVARA's Kassa.
De basisproducten van de discounters waren aan de kassa praktisch hetzelfde, met een licht voordeel voor de Aldi. Ook de merkartikelen verschilden onderling niet in prijs. Het grote verschil tussen Aldi en Lidl werd gemaakt door de groente- en fruitprijzen. Hier was de Lidl beduidend duurder dan de Aldi.
De verkoop van 'no name-producten' aan consumenten die het niets uitmaakte om artikelen uit dozen te pakken werd een succes. Het recht om de nieuwe supermarkt Lidl te noemen, kocht Schwarz voor 1.000 mark van Ludwig Lidl, een leraar in het beroepsonderwijs.
Lidl. Lidl is een Duits bedrijf. En in Duitsland spreken ze Lidl niet uit als liddel maar als liedel.
Nettorama domineerde het vleesgedeelte van het onderzoek vorig jaar met eerste plaatsen op vier aspecten. Op kwaliteit/versheid en deskundigheid neemt Poiesz de 1e plek over en de noordelijke formule doet dat ook op de hele ranglijst (van 7,20 naar 7,46).
Er is een nieuw product bij Lidl: biologische kaas. Waar komt deze vandaan? Van boer Wilfried uit Biddinghuizen.