Tussen de intake en de turbo zit bij de Golf 7 GTI en Golf 7R een turbo inlet pipe.
Re: GOLF 7 1.0 vs GOLF 7 1.2 TSI
De 1.2 TSI is, op de 1.0 TSI na, de lichtste motor van de VAG groep met de TSI technologie. Het is een 4 cilinder motor met turbo.
Als je de voorkeur geeft aan de dieselmotor, kun je kiezen uit: De 1.6TDI motor in 90, 110 en 115 pk is het populairst voor zowel weg- als stadsverkeer.De 2.0 TDI 150pk motor: De laatste innovaties van het merk hebben deze versie beroemd gemaakt. Het is een uitstekende toerwagen en is zowel zuinig als efficiënt.
Benzine: 1.0 TSI met 63 kW (85 pk) en benzinepartikelfilter. 1.0 TSI met 85 kW (115 pk) en benzinepartikelfilter (na 2016) 1.2 TSI met 63 kW (85 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017)
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
De GTI geeft 245 pk en 350 Nm door aan zijn voorwielen en gaat in 6,2 seconden van stilstand naar 100 km/h. De R is zomaar even 320 pk en 420 Nm (!)sterk. Hij is vierwielaangedreven en schakelt snel genoeg door zijn zeven DSG-verzetten om in 4,7 seconden de honderd te bereiken.
Volkswagen Golf GTE (7%) blijkt sneller dan GTI!
Die laatste heeft 220 pk terwijl de plug-in Golf GTE een gecombineerd vermogen van 204 pk heeft. Het bekende sprintje naar de honderd moet de GTI (vijfdeurs) klaren in 6,5 seconden, terwijl de GTE daar met 7,6 seconden een ruime seconde meer voor nodig heeft.
De zevende generatie wordt geleverd met een krachtige 2 l CNTA-motor met 162 kW (220 pk) en 350 Nm (258 lb-ft) koppel, die ongeveer twee keer zo groot is als de Golf 1 GTI. Dit geeft het de 0-100 km / u tijd van 6,6 seconden en de topsnelheid van 245 km / u.
Een 'doodgewone' Golf is een erg fijne auto. Hij is mooi stil, heel comfortabel, stuurt lekker, zit goed, wat wil een mens eigenlijk nog meer? Daarbij is hij zo ruim als je maar mag verwachten van een middenklasse-hatchback. Achterin is ook voor een volwassene prima te zitten.
U heeft een vraag over het onderhoud aan de distributie van uw Volkswagen Golf. Uw auto is voorzien van een distributieriem. De voorgeschreven vervangingstermijn is elke 210.000 km.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
Eerst het slechte nieuws: bij het vervangen van een turbolader moet je rekening houden met kosten tussen de 1.500 en 3.000 euro.
De kosten voor een andere (revisie)turbo zal met montage vermoedelijk rond de 1000-1200 euro bedragen. Het beste is uiteraard een prijsindicatie bij één van de turbospecialisten op te vragen en vooral daar aan voorafgaand een diagnose te laten stellen.
De Golf VII (op de foto's nog als mule) wordt volgens deze persoon eind 2012 onthuld, wat zeer waarschijnlijk een onthulling op de Autosalon van Parijs in oktober 2012 betekent. In Duitsland komt de auto dat jaar nog op de markt, Nederland volgt een paar maanden later.
Wie de rijstijl er helemaal op aanpast kan het door Volkswagen beloofde verbruik van 3.2 liter per 100 km realiseren. Reken in de praktijk echter op een waarde tussen de 3.9 en 4.5 liter per 100 km. Daarmee is de nieuwe BlueMotion niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk de zuinigste in zijn klasse.
Het gemiddeld verbruik is één liter diesel per 31,25 km. Met volle tank (50 l) komt de actieradius op 1.562 km. De gemiddelde CO2-uitstoot is 85 g/km, waardoor een productiemodel met deze specificaties 14% bijtelling kent bij zakelijke inzet.
De krachtigste Golf ooit is gepresenteerd. De nieuwe Volkswagen Golf R haalt 235kW/320 pk uit een 2.0 TSI-benzinemotor, die gekoppeld is aan een DSG-automaat en 4 MOTION vierwielaandrijving met R-Performance Torque Vectoring.
Al sinds 1982 staat de afkorting GTD bij Volkswagen voor 'Gran Turismo Diesel' en is ze synoniem voor sportief en tegelijk zuinig rijden. Voor het eerst sieren deze drie letters nu ook de Golf Variant, die net als de Golf GTD over een krachtige TDI-motor van 135 kW (184 pk) beschikt.
De nieuwe Golf GTE combineert een zuinige en krachtige elektromotor van 110pk met een 1.4 liter TSI benzinemotor van 150 pk. Het resultaat? Een krachtige aandrijving met een gecombineerd motorvermogen van wel 180 kW/245 pk met een laag verbruik.
Feitje 1: GTI-motor met vier cilinders
De Golf 1 ging al in 9,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten.