Wie moet ik bellen als ik geen water heb?

Wellicht is er een storing in de waterlevering in de buurt. Dit kunt u hier controleren. Als het bovengenoemde niet voor u van toepassing is, neem dan contact op met onze storingsdienst via het gratis storingsnummer 0800 023 23 55. Dit nummer is 24/7 bereikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pwn.nl

Wie moet je bellen als je geen water meer hebt?

Meld storing bij Waternet

En zit het probleem ook niet in uw huis? Meld uw storing dan bij Waternet. Bel ons op 0900 93 94 en kies optie 1. Dit kan 24 uur per dag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waternet.nl

Wat moet je doen als er geen water meer uit de kraan komt?

Oorzaken geen water uit de kraan of lage waterdruk in huis

Het zeefje in de kraan is verstopt. Dit kan opgelost worden door eventueel de kop eraf te schroeven en vervolgens het zeefje te reinigen met azijn. De hoofdkraan staat niet helemaal open. Dit kan ervoor zorgen dat de waterdruk in huis laag is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deloodgietereindhoven.nl

Wat te doen bij waterstoring?

3 stappen lek-check
  1. Kruis in cirkel. Stap 1: Draai alle kranen behalve de hoofdkraan dicht en zet vaatwasser en wasmachine uit.
  2. Meterstanden. Stap 2: Kijk op uw watermeter. Als de radertjes draaien heeft u een lekkage.
  3. Druppels. Stap 3: Lekkage? Sluit de hoofdkraan en bel loodgieter of woningeigenaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vitens.nl

Wie bellen bij lage waterdruk?

Lage waterdruk melden

Op de website www.waterstoring.nl staat een actueel overzicht van storingen en (onderhouds)werkzaamheden. Hier kan je ook zelf een storing melden. Als jouw storing er nog niet tussen staat, kun je deze ook via waterstoring.nl doorgeven. Twijfel je of je melding bij waterstoring.nl thuishoort?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op onswater.nl

Snuiven prima, eigen bijdrage ho maar!

39 gerelateerde vragen gevonden

Wat is er met het water aan de hand?

Een actueel overzicht van storingen in de waterlevering die bij PWN bekend zijn, vindt u op www.pwn.nl/storingen. Hier leest u ook hoe lang de storing nog duurt. Staat 'uw' storing er niet bij? Belt u dan met 0800 023 23 55, ons gratis telefoonnummer voor storingen dat 24 uur per dag bereikbaar is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pwn.nl

Waar vind ik de hoofdkraan?

Waar vindt u de hoofdkraan? Uw hoofdkraan zit in de waterleiding die van buiten uw huis binnenkomt, meestal vlak voor uw watermeter. U vindt uw watermeter in de meterput bij de voor- of achterdeur, in de meterkast of in de kelder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brabantwater.nl

Kan water worden afgesloten?

Als u de waterrekening niet betaalt, mag uw drinkwaterbedrijf u niet zomaar afsluiten. Het bedrijf moet u eerst een betalingsherinnering sturen en proberen om u persoonlijk te benaderen. Betaalt u dan nog steeds niet, dan mag het bedrijf de levering van water stoppen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie bellen bij gesprongen waterleiding?

Wateroverlast in uw kelder of huis

Of misschien een lek in uw waterleiding? Dan kunt u het beste een loodgieter bellen. Waternet is alleen verantwoordelijk voor wateroverlast en de waterleidingen buiten uw huis: tot en met de hoofdkraan en watermeter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waternet.nl

Wie bellen als je geen warm water hebt?

Geen warm water door storing

Bel bij spoed 088 027 8888, onze monteur komt dan binnen 24 uur bij u langs.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voltalimburg.nl

Wie is verantwoordelijk voor hoofdkraan water?

Ieder waterbedrijf is verantwoordelijk voor het leveren van betrouwbaar drinkwater tot aan de hoofdkraan, ook wel de hoofdafsluiter genoemd. Via de watermeter stroomt het drinkwater naar de binnenleidingen in huis. De kwaliteit van het drinkwater in de binnenleidingen is de verantwoordelijkheid van de woningeigenaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op happydrops.nl

Is er storing bij Evides water?

Kijk voor het actuele overzicht van werkzaamheden en storingen op www.waterstoring.nl/evides. Staat uw storing er niet bij? Neem dan contact op met 0900 0787 (7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evides.nl

Waar zit geen water in?

Ook in de keuken zijn drinkbare, waterloze vloeistoffen te vinden: olijfolie en andere plantaardige oliën kun je zonder ernstige bijeffecten drinken. Op internet opperen slimmeriken zwaar water (D2O), waarin de moleculen zijn opgebouwd uit een zuurstofatoom en twee deuteriumatomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op newscientist.nl

Hoe duur is water?

Drinkwater van Waternet kost in 2022 0,87 euro per kubieke meter (m³). 1 m³ is 1.000 liter. Daarnaast betaalt u vaste kosten, belasting op leidingwater en btw.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waternet.nl

Hoe kan ik de waterdruk in huis verhogen?

Een drukverhoger is de oplossing voor extra waterdruk in uw woning. Deze waterdruk kan afgenomen zijn door bijvoorbeeld een tweede badkamer of een stortdouche. De CV-ketel levert in deze gevallen niet voldoende water. Wilt u verzekerd zijn van een hoge waterdruk in huis, laat dan een drukverhoger installeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectwater.nl

Hoe lang bruin water?

Het verschijnsel bruin water doet zich meestal kortstondig voor. Houd de kranen een uur lang dicht en laat daarna het water een aantal minuten flink doorstromen tot de bruine kleur verdwenen is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pwn.nl

Waar kan ik de brandweer voor bellen?

Het alarmnummer 112 is alleen bedoeld voor spoedeisende of levensbedreigende situaties en brand. Voor alles wat geen spoed heeft en niet levensbedreigend is, maar waar je toch de brandweer ter plaatse nodig hebt, bel je 0900-0904.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brandweer.nl

Wat doen bij gesprongen waterleiding?

Hoe repareer ik een gesprongen waterleiding?
  1. Sluit de waterhoofdkraan af. Sluit direct de hoofdkraan van het water af.
  2. Markeer waar de leiding kapot is. ...
  3. Zaag de gesprongen leiding af. ...
  4. Plaats de knelsokken op de buis. ...
  5. Draai het nieuwe tussenstuk vast. ...
  6. stap 6. ...
  7. Bepaal de lengte van de stopkraan. ...
  8. stap 8.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op karwei.nl

Waarom bel je de brandweer?

De brandweer helpt altijd eerst de mensen die in levensgevaar zijn, bv. wanneer er gewonden zijn, bij brandgevaar of instortingsgevaar of bij gevaren op de openbare weg (omgevallen boom, doorgesneden kabels, gaslek, gevallen stenen, ...). Enkel in die gevallen mag u het noodnummer bellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Hoe krijg ik water in mijn huis?

Aanmelden drinkwater in 3 stappen
  1. Brief. Stap 1: Nieuw adres. Vraag makkelijk water aan voor uw nieuwe adres. ...
  2. Meterstanden. Stap 2: Meterstand doorgeven. Geef de meterstand direct door.
  3. Vinkje. Stap 3: Bevestiging. Ontvang een bevestiging per e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vitens.nl

Is wateraansluiting verplicht?

Er is geen aansluitverplichting op het openbare drinkwaternet, maar binnen in huis is iedereen zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zijn water. Je bent wettelijk verplicht om als 'eigen waterwinner' je waterput grondig te laten controleren vóór het eerste gebruik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nav.be

Wat kost een wateraansluiting?

Voor een 1.100 à 1.300 euro, exclusief btw, beschik je over een volledig gekeurde drinkwateraftakking. Bepaalde onvoorziene omstandigheden (bv. opbreken en herstel, extra graafwerken ...) kunnen de prijs wel opdrijven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op livios.be

Hoe zet je water aan?

U vindt de hoofdkraan vóór de watermeter. Dus aan de kant waar de waterleiding uw huis binnenkomt. Het pijltje op de watermeter geeft de stroomrichting van het water aan. Draai de rode knop rechtsom (met de klok mee) dicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op oasen.nl

Wat is de waterkraan in de meterkast?

De hoofdkraan in de meterkast

Deze hoofdkraan is voorzien van een kogelkraan met hendel of een draaiknop met spindel. Ook zie je vaak een hendel of draaiknop zowel voor als ook na de watermeter. De hendel voor de meter is van de waterleverancier, de hendel na de meter behoort tot het leidingnet van de woning.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klusbeter.nl

Waar zit de hoofdkraan van het water in een appartement?

Bij een appartement bevindt de hoofdkraan zich vaak in de keuken, daar waar dit bij reguliere woningen vaak de meterkast is. U herkent de hoofdkraan aan de watermeter die zich vaak rond de hoofdkraan bevindt. In de meeste gevallen is de hoofdkraan voorzien van een blauwe hendel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op loodgietersdenbosch.nl

Populaire vragen