Voor het versturen van nieuwsbrieven per e-mail is vooraf toestemming nodig van de ontvanger, tenzij de ontvanger een bestaande klant is en de klant geen verzet heeft aangetekend én de nieuwsbrief betrekking heeft op eigen gelijksoortige producten of diensten.
In de basis mag er pas een e-mail aan iemand verstuurd worden, wanneer u daar toestemming voor heeft. Ongevraagd een e-mail sturen mag dus niet. Ook niet wanneer u denkt te weten dat de ontvanger geïnteresseerd zal zijn in uw e-mail. Er is dus expliciete toestemming nodig.
Het rondsturen van nieuwsbrieven is een vorm van direct marketing. Ook voor direct marketing is toestemming vereist, die ook weer aan de voorwaarden voor toestemming uit de AVG moet voldoen.
Nieuwsbrieven versturen is een fantastische manier om in contact te blijven met klanten en bezoekers van je website. Nieuwsbrieven zijn e-mails die je van bedrijven krijgt waar je in het verleden iets hebt gekocht of waar je staat ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Het beste tijdstip voor het versturen van een nieuwsbrief valt rond 12:00 en 21:00. Ook hier is verschil zichtbaar tussen het openen van en doorklikken in een nieuwsbrief. Rond 16:00 is een stijging te zien in het doorklikken (CTR) maar juist niet in de openingsratio (COR).
Hoe vaak wordt een nieuwsbrief gemiddeld geopend? Verwacht geen open rate in de richting van de 80 à 100%. De gemiddelde open rate voor een commerciële nieuwsbrief ligt namelijk tussen de 15% en 20%.
Een gemiddelde open rate van een kwalitatieve mailinglijst ligt tussen de 30% en de 50%. Dit kan per branche verschillen maar ook zitten er verschillen tussen bijvoorbeeld een nieuwsbrief en een klantenlijst.
Een e-mail nieuwsbrief is een uitstekend middel om in contact te blijven met prospects en klanten. Een nieuwsbrief is namelijk de meeste geschikte manier om relevante content onder de aandacht van jouw doelgroep te brengen. Veel bedrijven hebben echter moeite om consistent nieuwsbrieven te versturen.
Integreer sociale media met je nieuwsbrief. Bij sociale media denk je vast aan Twitter, Facebook en LinkedIn. Maar ook je website en e-mailnieuwsbrieven zijn sociale media. Het zijn allemaal online middelen om het contact met je klanten een boost te geven.
Wil je nieuwsbriefinschrijvingen verzamelen en bijhouden, dan ben je verplicht tot het hebben van een opt-in en opt-out. Het verkrijgen van toestemming om klantgegevens op te slaan en te gebruiken is namelijk wettelijk verplicht volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Hoofdregel van e-mailmarketing-wetgeving is dat het verboden is om zonder voorafgaande toestemming ongevraagde e-mails te sturen die van commerciële, charitatieve of ideële aard zijn. Hieronder zijn deze regels en wetgeving in drie categorieën opgedeeld: aanmelden voor nieuwsbrieven, inhoud van mails, afmelden.
Klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.Selecteer in het gedeelte 'Doorsturen' de optie Een kopie van binnenkomende berichten doorsturen naar. Kies wat je wilt dat er gebeurt met de Gmail-kopie van je e-mails. We raden je aan te kiezen voor 'kopie van Gmail behouden in inbox'.
Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2015 blijkt dat de nieuwsbrief nog steeds erg effectief is. Een nieuwsbrief is voor veel bedrijven dé laagdrempelige marketingtool om in te zetten. Door de nieuwsbrief slim in te richten en te versturen bereik je de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment.
Een nieuwsbrief is een e-mail die je naar je klanten stuurt. In deze e-mail informeer je je klanten over verschillende onderwerpen, bijvoorbeeld over kortingsacties of nieuwe producten die je aanbiedt. Een nieuwsbrief is een vorm van e-mailmarketing.
Een nieuwsbrief is een handige marketingtool waarbij je een e-mail verstuurt met een bepaald onderwerp of thema dat relevant is voor de ontvanger. Met een nieuwsbrief kun je een band opbouwen met mensen die interesse hebben in jouw dienst of product. Door relevante content te sturen, leren ze jouw organisatie kennen.
En 300 woorden blijkt nog steeds een goede richtlijn te zijn. Aangezien Google die parameters niet zomaar kiest en vooral de lezer in het achterhoofd houdt, lijkt het mij een goede regel om toe te passen.
Wanneer gebruik je de CTO en wanneer de CTR? Beide ratio's waarderen de kliks in je mail op een andere manier. Bij de CTO plaats je het aantal kliks in het perspectief van het aantal geopende mails en bij de CTR in het perspectief van het aantal geaccepteerde mails.
Interne communicatie: Een interne nieuwsbrief is een effectief middel om belangrijke informatie en updates binnen de organisatie te delen. Het stelt medewerkers op de hoogte van nieuws, aankondigingen, wijzigingen in beleid, successen, evenementen en andere relevante informatie.