Silvercrest is een merk van Lidl. Apparaten van Silvercrest worden in de winkels van Lidl verkocht.
Wat erg leuk is van dit merk is dat het echt om producten gaat van top kwaliteit maar dan voor super scherpe prijzen. Boven op de lage prijzen die ze je bieden geven ze ook nog eens regelmatig hoge kortingen. Met andere woorden producten kopen van het merk SilverCrest is zeker aan te raden.
Net als veel andere partijen in de branche komt het grootste deel van onze non-food artikelen van onafhankelijke producenten uit Azië, bijvoorbeeld uit Bangladesh en China. Ondanks vooruitgang en economische groei in deze landen, variëren de sociale en ecologische omstandigheden aanzienlijk.
Lidl is een supermarktketen waar je terecht kan voor je dagelijkse boodschappen. Je vindt er een uitgebreid assortiment food en non-food artikelen van kwalitatieve huismerken zoals Silvercrest, Parkside, Florabest, Crivit en Powerfix. Naast de lokale winkels kan je de Lidl producten ook kopen in hun online shop.
Huismerken zijn doorgaans eigendom van een detailhandelsconcern of distributeur, of van een inkoopcombinatie, een organisatie waarin winkeliers uit het midden- en kleinbedrijf samenwerken. De eigenaars hebben de controle over deze merken en ze worden exclusief verkocht in de desbetreffende distributieketen.
Betekenis: B-merk
Een B-merk is een merkartikel met een minder grote naamsbekendheid en lagere kwaliteitsbeleving dan een A-merk. De producten van B-merken zijn vaak sterk geïnspireerd of zelfs rechtstreeks geïmiteerd van A-merkproducten.
Waar wordt Milbona gemaakt? In Duitsland maakt Lidl de producenten van zijn huismerken bekend. De discounter is één van de eerste ketens ter wereld die zo in zijn kaarten laat kijken.
Het gros van de producten (90 procent) is speciaal voor Lidl geproduceerd: Lidl-merken dus. Daardoor heeft het bedrijf meer controle over de productiekosten (en dus de prijzen) én zijn er geen tussenpersonen die voor extra kosten zorgen.
Samen met zijn neven Berthold en Theo Albrecht beschikt de Aldi-familie over €33,2 miljard. Dieter Schwarz, eigenaar van concurrent Lidl, prijkt met €12,5 miljard euro op de derde plaats.
Lidl is de goedkoopste met huismerken, Albert Heijn nét iets duurder dan Jumbo. De verschillen zijn klein, maar Lidl is de goedkoopste supermarkt als het om huismerken gaat. Aldi en Lidl hebben traditiegetrouw de goedkoopste huismerken, maar nu staat Lidl alleen aan kop.
Het Beter Leven varkensvlees van Lidl komt van circa 200 boerderijen uit Noord-Brabant, Limburg of nét over de Belgische grens.
De zwart- en roodbonte koeien worden in Nederland, Belgie en Duitsland gehouden. Zo komt de Milbona-melk uit de regio Ammerland, net over de grens bij Groningen.
Zo krijgt prijzenvechter Lidl kipfilet aangeleverd van een Nederlandse en een Duitse slachterij, waarbij in de monsters van de Duitse kipfilet veel minder bacteriën zaten dan in die van de Nederlandse. De bond vraagt zich af wat Duitse slachterijen beter doen dan Nederlandse.
Lidl verkoopt een groot assortiment met Silvercrest producten. Ondanks dat Silvercrest een merk van Lidl is, kun je de apparaten van Silvercrest vaak ook bij andere winkels en webshops kopen. Zo zijn er veel verschillende Silvercrest apparaten.
Deze eierkoker is voorzien van een draairegelaar voor het instellen van de hardheid: zacht, middel en hard. De koker heeft een RVS behuizing en geeft een signaal als de eieren gekookt zijn. De kookinzet is gemaakt van kunststof en heeft een handvat en is afneembaar voor het makkelijk laten schrikken van de eieren.
Goedkoopste supermarkt 2022
Dat was volgens onderzoek van het televisieprogramma Kassa jarenlang het geval. In 2022 is er een andere winnaar. Jumbo blijkt dit jaar de goedkoopste supermarkt te zijn. Op de tweede plek is Plus geëindigd.
De verkoop van 'no name-producten' aan consumenten die het niets uitmaakte om artikelen uit dozen te pakken werd een succes. Het recht om de nieuwe supermarkt Lidl te noemen, kocht Schwarz voor 1.000 mark van Ludwig Lidl, een leraar in het beroepsonderwijs.
Lidl werd in de jaren dertig van de vorige eeuw in Duitsland opgericht als groothandel in groenten en fruit. In de jaren zeventig opende Lidl in Duitsland het eerste filiaal. Inmiddels is de Schwarz-groep, waartoe Lidl behoort, een van de grootste ondernemingen in de levensmiddelendetailhandel in Europa en daarbuiten.
Onze producten zijn niet alleen supergoedkoop, ze zijn ook nog eens van supergoede kwaliteit! Het is dan ook geen toeval dat onze producten regelmatig als beste uit diverse testen komen van bijvoorbeeld Consumentenbond en BNNVARA's Kassa.
Als je bij het boodschappen doen huismerken koopt, dan kun je het best naar Lidl. Daar zijn de prijzen namelijk het laagst. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. Daarmee is Lidl goedkoper dan Aldi, de andere bekende Duitse discounter.
De basisproducten van de discounters waren aan de kassa praktisch hetzelfde, met een licht voordeel voor de Aldi. Ook de merkartikelen verschilden onderling niet in prijs. Het grote verschil tussen Aldi en Lidl werd gemaakt door de groente- en fruitprijzen. Hier was de Lidl beduidend duurder dan de Aldi.
Wie in het buitenland een Lidl bezoekt, valt op dat er naast huismerken ook A-merken in de schappen liggen. Dat betekent dat je dus niet alleen de Lidl huismerkcola kunt kopen, maar ook flessen Coca Cola. En tussen alle zakken huismerkchips liggen ook zakken Lays.
Nettorama domineerde het vleesgedeelte van het onderzoek vorig jaar met eerste plaatsen op vier aspecten. Op kwaliteit/versheid en deskundigheid neemt Poiesz de 1e plek over en de noordelijke formule doet dat ook op de hele ranglijst (van 7,20 naar 7,46).
Voor groente en fruit dat van ver komt, zijn we aangesloten bij het Sustainability Initiative Fruit and Vegetables (SIFAV) van het Initiatief Duurzame Handel (IDH). Binnen dit samenwerkingsverband werken we aan de verduurzaming van groente en fruit uit Zuid-Amerika, Azië en Afrika.
Betekenis: C-merk
Een C-merk is een goedkoop merk waarvan de artikelen zich richten op de onderkant van de markt. In tegenstelling tot A-merken en B-merken richten C-merken zich op doelgroepen waarvoor prijs de belangrijkste motivatie is om voor een product te kiezen.