De overname van GrandVision door EssilorLuxottica is een stap dichterbij. 142 Nederlandse Eyewish winkels en 35 Belgische GrandOptical winkels worden verkocht aan de Optic Retail International Group BENE (Orig Bene), onderdeel van de Oostenrijkse groep MPG Austria, zo maken de brillengiganten bekend in een persbericht.
In 2011 werden Pearle Benelux en Eye Wish Opticiens samengebracht onder een nieuwe naam: GrandVision. Eye Wish behoort door de overname van GrandVision tot de grootste speler binnen de wereld van optiek retail.
Samen met 35 Belgische GrandOptical-zaken, worden in totaal 142 Eye Wish-winkels in Nederland overgenomen door MPG. De Oostenrijkers zijn bekend van de optiekketen Hallmann en brillenmerk Robert La Roche.
De Nederlandse optiekketen Grandvision, bekend van de merken Pearle, EyeWish en Charlie Temple, wordt overgenomen door brillenproducent en wereldmarktleider EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf produceert de brillen van onder meer Ray-Ban, Persol, Chanel, Prada, Armani en Burberry.
Eye Wish is dankzij jullie stem uitgeroepen tot de Beste Winkelketen van Nederland (2021-2022) in de categorie optiek! Maar liefst 185.006 consumenten beoordeelden hun favoriete (web)winkel en Eye Wish kwam glansrijk als winnaar uit de bus als beste opticien.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
De brillenglazen van Rodenstock bieden je de beste kijkervaring. 150 jaar vakmanschap en innovatie zorgen ervoor dat je minder vertekening en refelectie ervaart.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
Multifocaal: 1.6 Advanced glazen met UltraClean coating (vanaf €499. - per paar, €249,50. - per stuk) Enkelvoudig: 1.6 Standard glazen met UltraClean coating (vanaf €179.
Eye Wish Opticiens is ontstaan uit zelfstandige opticiens. In 1934 begon de keten met een zaak en langzamerhand is Eye Wish Opticiens uitgegroeid tot een landelijke winkelformule met 245 winkels door heen Nederland.
Bij Eye Wish is een oogmeting gratis wanneer je een bril aanschaft. Kom je enkel langs voor een oogmeting? Dan kost een oogmeting € 39.
Bij Pearle koop je al een zonnebril op sterkte vanaf €79. Bovendien profiteer je regelmatig van acties en aanbiedingen. Zo betaal je nooit te veel!
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Specsavers is een Britse optiek- en audicienketen die in 1984 opgericht werd door het echtpaar Doug en Mary Perkins. Directeur van Specsavers Nederland is Remko Berkel,, opvolger van Julie Perkins.
De geschiedenis van Pearle Opticiens. Pearle Opticiens bestaat in België al sinds 1983. Sindsdien hebben we ons gespecialiseerd in de beste zorg voor ogen en dat heeft ons marktleider in België gemaakt.
Pearle = pearle is een Engelse meisjesnaam. Het betekent `waardevol nobelsteen van de zee`.
Rodenstock Perfection
De Perfection brillenglazen zijn, zoals de naam aangeeft, zeer geschikt voor brildragers die op zoek zijn naar de beste prestaties. Dit zijn dan ook de best presterende glazen op de markt!
Is Eyelove een opticien? Bij Eyelove Brillen heeft u het voordeel van de scherpste prijs, omdat wij geen eigen winkels hebben, maar brillen leveren via een verkooppunt bij u in de buurt. Eyelove garandeert de kwaliteit van haar monturen en op maat gemaakte glazen.
Mensen doen gemiddeld 3,8 jaar met dezelfde bril, afhankelijk van hoe intensief de bril gedragen wordt. Dat is behoorlijk lang als je bedenkt dat je jouw ogen best jaarlijks laat controleren.
Eyelove heeft bewezen dat een kwaliteitsbril niet duur hoeft te zijn. Door het unieke shop in shop concept kost een complete bril op sterkte voor veraf óf dichtbij 49 euro, een multifocale bril met leesgedeelte 99 euro en een multi-plus bril met breder leesgedeelte 149 euro.
Rode of roze glazen
Rood of roze glas vermindert vooral lichtschittering. Roze glazen in een zonnebril maken het zicht veel helderder en verhogen dus de zichtbaarheid en het contrast. Daarom zijn deze brillen ook aan te raden als je op een bewolkte dag op de skipiste staat.
Gemiddeld 4 tot 5 jaar. De meeste mensen informeren naar een nieuwe multifocale bril omwille van twee redenen. Allereerst is er de esthetische reden: ze willen wel eens wat anders. Een nieuwe stijl, een nieuwe montuur.