Dit product bestaat uit twee sterke plastic borden, een rode en een blauwe. Elk bord bevat 24 verschillende personages. Je kunt dit product personaliseren door verschillende foto's, van 24 verschillende personen, te uploaden. Ze kunnen jouw vrienden, familie, kinderen, ouders, broers en zussen, collega's zijn...
Knip met een schaar de kaartje van papier of (dun)karton. Op elk kaartje schrijf je een naam, een dier of een voorwerp. Bijvoorbeeld de naam van een beroemd persoon: een tv-presentator, pop-artiest etc. Maak het niet te moeilijk, de kinderen moeten het wel kunnen raden!
Als je het spel koopt, zitten er twee bladen met figuren bij (één vel, met een verschillende voor- en achterkant); de vertrouwde Wie is het?-gezichten en een dieren-versie. Via de link http://www.hasbro.com/guesswho kun je nog meer sjablonen downloaden.
Een van de meest populaire spellen aller tijden is 'Wie is het? '. De deelnemers moeten raden welk gezicht de tegenstander verborgen probeert te houden. En het raden kan best moeilijk zijn, de truc is om slimme vragen te stellen en op die manier de identiteit te achterhalen.
Wie is het? is een gezelschapsspel van spellenfabrikant MB. Het spel wordt gespeeld met twee spelers. Iedere speler heeft een bord met 24 plaatjes (bij reisversies 20 plaatjes) van portretten van personen die naar beneden geklapt kunnen worden. De personen op de kaartjes hebben uiteenlopende kenmerken.
Misschien ben jij het wel in deze reisversie van het bekende spel Wie is het?! Elke keer dat je een ja- of nee-vraag stelt, geeft het antwoord je informatie die je dichter bij de oplossing brengt. Wie staat er op de geheime kaart van je tegenstander? En let op, want je tegenstander stelt ook vragen.
Als een speler denkt te weten welke driehoek op het kaartje van zijn tegenspeler staat, mag hij bij zijn beurt het nummer raden. Bijvoorbeeld: Is het driehoek 16? Als het goed is, is de vragensteller de winnaar van het spel. Er mag slechts 2 keer gegokt worden.
Iedereen kent het gezelschapsspel 'Wie is het? '. We spelen dit spel in een levensgrote uitvoering. In plaats van bordjes om te klappen, staan de klasmakkers met hun gezicht in dezelfde richting in een speelveld en loopt de zoeker door het speelveld en tikt opties weg.
De speler gooit alle acht dobbelstenen. De speler kiest een van de geworpen symbolen (een getal of de regenworm) en legt alle dobbelstenen met dit symbool opzij. De speler mag het gooien en opzijleggen een aantal keren herhalen, telkens met de overgebleven dobbelstenen.
Aanbevolen maximum leeftijd: 8 jaar. Doelgroep: Kinderen.
Olifant, het is een olifant! Met het SES Spel Wie Ben Ik Dieren beeld de ene speler een dier uit terwijl de andere probeert te raden welke het is. Of speel het spelletje door middel van het stellen van vragen, om het iets uitdagender te maken! Geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar.
Race tegen de klok
Elke speler heeft in totaal 45 seconden om vragen te stellen en te raden. Als je denkt dat je weet wie het is, mag je raden! Je pakt de sleutel, er klinkt tromgeroffel, en steekt deze in het sleutelgat van de figuur die je tegenstander volgens jou gekozen heeft.
Je kent dit klassieke gezichten raadspel van de grote onbekende natuurlijk. Stel de goede vragen waarop met ja of nee geantwoord kan worden en ontdek als eerste wie het is. Je kan nu met afbeeldingen van dieren of mensen spelen: is het Vlekje het paard of Rocco de kikker?
Kantel je telefoon en houd deze op je voorhoofd. Stel vragen aan je mede-spelers om er binnen twee minuten achter te komen 'wie jij nu eigenlijk bent'. Heb je geraden welke naam er op jouw mobiel te zien is? Dan kantel je de telefoon naar voren.
Speel “levend wie is het?”: Neem een kind in gedachten. Alle kinderen gaan staan en mogen om de beurt vragen stellen (Heeft het kind bruin haar?). De kinderen die passen bij de vraag blijven staan, de anderen gaan zitten. Tot er iemand overblijft.
In de doos zitten zestien stenen met de cijfers 21 tot en met 36; deze stenen worden op volgorde en op een rij neergelegd op tafel. Verder zijn er acht dobbelstenen die op tafel worden klaargelegd. Op de dobbelstenen staan de cijfers één tot en met vijf en een regenworm; deze is ook vijf punten waard.
Wormen hebben rood bloed, omdat diep in de grond minder zuurstof voorkomt en de rode bloedkleurstof hemoglobine zuurstof heel goed aan zich bindt en dus elk miniem beetje ervan naar de organen brengt. Iedereen weet hoe een regenworm eruitziet.
De levensduur van de gewone regenworm in het wild is enkele jaren, maar weinig exemplaren leven lang genoeg om de maximale lengte van 30 centimeter te bereiken. Uit waarnemingen van de worm in gevangenschap blijkt dat een leeftijd van zes jaar kan worden bereikt.
'Wat ben ik? ' is een variant op het spel 'wie ben ik? ' waarbij je als student door het stellen van ja/nee vragen achterhaalt wie of wat je bent. Alle studenten krijgen een briefje op hun voorhoofd geplakt met daarop een begrip (onderwerp, theorie, persoon) dat centraal staat in de leerstof.
Er zijn 3 rondes: omschrijven, uitbeelden en 1 woord. Zet de timer op 30 seconde. Persoon 1 van team 1 heeft nu 30 seconde de tijd om zo veel mogelijk briefjes uit de pan te omschrijven. Raadt een ander teamlid wat er op het briefje staat, dan leg je het briefje apart en heeft dat team een punt.
Alle spelers liggen muisstil op de grond. Van elke ploeg loopt er één "visboer" rond die controleert of de vissen van de andere ploeg echt dood zijn. Hij of zij mag de vissen niet aanraken, maar mag hen wel proberen te doen lachen, te laten bewegen, enz. Bijvoorbeeld door mopjes te vertellen.
2 personen zijn zeker op de hoogte zijn van het spel, de rest is 'onwetend' en krijgt de opdracht te achterhalen wat de zwarte magie inhoudt. 1 persoon verwijdert zich even uit de kring. De rest van de groep duidt een voorwerp 'de zwarte magie' aan. De persoon komt er terug bij en vraagt: 'Wat is de zwarte magie ?'
Het Land van Geen Idee is een kringspel waarin je een geheime afspraak moet raden. De geheime afspraak is dat je geen woorden met een 'i' of 'd' mag zeggen. Vandaar de naam: het spel van geen 'i' 'd'.
Is het de klok, de tafel, enzovoort.. Dan noem je iets zwarts en daarna het voorwerp wat je in gedachte had. Degene die op de gang staat weet dus na het zwarte voorwerp dat het voorwerp komt wat je in gedachte had. Hierna mogen de kinderen op de gang als ze denken het antwoord te weten.