Afgelopen maart registreerde Bugatti-dealer Pon Luxury Cars in Leusden een Chiron met een nieuwwaarde van 3.622.222 euro in Nederland. Nu, drie maanden later, volgde er een ter waarde van 3.636.742 euro. Het record werd direct gebroken, want meteen ging het exemplaar van dik vier miljoen euro op kenteken.
Er komt in ieder geval nog één Chiron naar Nederland, namelijk de Bugatti van Afrojack en Jeroen van den Berg. Het duo koopt wel vaker samen auto's, zoals de Ford GT waarmee Van den Berg onlangs nog Amsterdam onveilig maakte.
Naar verluidt bevinden er in Nederland een aantal Bugatti Veyrons, hoeveel dit er precies zijn is niet helemaal duidelijk. De verhalen lopen uiteen van slechts twee tot maar liefst zeven stuks.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon moet ruimte maken in zijn garage. Binnenkort wordt namelijk zijn vijfde Bugatti bezorgd. Dat meldt automagazine Hart voor auto's.
Van de Centodieci zijn er slechts tien exemplaren geproduceerd, niet vreemd dus dat het prijskaartje navenant is. 'CR7' zou zo'n 8,5 miljoen euro neergeteld hebben voor de bolide.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
De nieuwprijs van de auto was 3,5 miljoen dollar (ruim 3 miljoen euro), maar omdat het model niet compleet nieuw meer is, mag er twee ton van de nieuwprijs af. In het geval van een leasecontract moet de man een aanbetaling doen.
Van de Chiron Pur Sport bouwt Bugatti in totaal zestig exemplaren, waarvan er nog een handjevol beschikbaar is. De Super Sport moet je niet verwarren met de Super Sport 300+, waar er slechts 30 van beschikbaar waren. De 300+ is niet meer te bestellen, maar de Super Sport wel.
Dit betekent dat de totale kosten ongeveer 407.577 euro bedragen en dat is exclusief belastingen, arbeidskosten, transport- en reiskosten. Voor eigenaren die niet van plan zijn om met hun Bugatti te rijden en de hypercar alleen als een investering zien, is het minder duur.
Er worden er slechts veertig gemaakt en één daarvan komt naar Nederland. Klanten mogen de auto tot in detail samenstellen, maar intekenen kan niet meer. De auto is compleet uitverkocht.
Want weliswaar liet papa Perridon de Divo lopen, maar zoals bekend heeft de Rotterdammer al 3 Veyrons en 1 Chiron in de garage staan.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
Bugatti kent een rijke historie, die algemeen bekend is. In 1998 kocht de Volkswagen Groep de naamrechten en startte direct de ontwikkeling van een nieuw model.
De duurste klassieke auto aller tijden is de 100 miljoen dollar kostende Bugatti Type 57 SC Atlantic. Er zijn er vier gemaakt. Drie zijn er bekend, maar de vierde is nog altijd spoorloos.
Maak kennis met ondernemer en autofanaat Jeroen van den Berg. Voormalig Quote 500 Junior-lid Jeroen van den Berg (44) heeft met zijn Gotcha BV een aanzienlijk aandeel in de bij het Rembrandtplein gelegen Club Air.
Lionel Messi heeft nog een wel een heel bijzondere auto in zijn wagenpark: een Pagani Zonda Tricolore. Het model is een gelimiteerde editie van de Zonda ter ere van de Italiaanse luchtmacht.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
Een Lamborghini rijden in Nederland kan vanaf 228.600 euro. Voor dat geld rijd je in de Lamborghini Urus 4.0 8v 4wd 478kW aut, de goedkoopste Lamborghini van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Lamborghini Aventador roadster 6.5 svj 63 566kW 4wd aut wat daarmee de duurste Lamborghini van Nederland is.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Hoeveel kost een nieuwe Bugatti? Een nieuwe Bugatti kost 1,7 miljoen dollar voor het goedkoopste model, een Bugatti Veyron, tot meer dan 18,7 miljoen dollar voor een Bugatti La Voiture Noire, het huidige duurste model op de markt.