Wie betaalt als een pakket wordt gestolen?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als je pakket gestolen wordt?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket wordt gestolen?

De exacte verantwoordelijkheid voor gestolen pakketten is behoorlijk lastig. In de meeste gevallen is de verkoper verantwoordelijk voor de leveringen totdat ze op de aangewezen plaats van de klant worden afgeleverd. Zodra de koerier de levering heeft bevestigd, wordt het pakket de verantwoordelijkheid van de online shopper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is aansprakelijk bij kwijtraken van een pakket?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Is DHL aansprakelijk als ik mijn pakket kwijt ben?

Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat moet u doen als uw Amazon-pakket wordt gestolen? (tip: bel niet uw creditcardmaatschappij)

17 gerelateerde vragen gevonden

Wat is de vergoeding voor een DHL-pakket dat kwijt is?

Zending beschadigd of zoek

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Is een DHL pakket verzekerd?

Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Is PostNL aansprakelijk voor gevolgschade?

Koninklijke PostNL is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade (onder andere gederfde inkomsten, veilingkosten, vertraging(en) etc.), tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is bepaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt aansprakelijk stellen?

Wie schade heeft geleden, kan de tegenpartij aansprakelijk stellen. Dat gebeurt middels een aangetekende brief. Vanaf dat moment spreken we van een aansprakelijkstelling. Niet in alle gevallen hoeft degene die schade heeft geleden de brief zelf te formuleren en te versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wa.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket zoek raakt?

Verplichtingen van de vervoerder

Als het pakket toch zoekraakt, zal de vervoerder moeten zorgen voor het achterhalen van de locatie van het pakket en het alsnog bezorgen bij de juiste persoon. Mocht blijken dat het niet terug kan worden gevonden, dan kan het zijn dat je als verkoper recht hebt op een vergoeding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arsaequi.nl

Wie is verantwoordelijk voor een beschadigd pakket?

Hoewel de verkoper doorgaans verantwoordelijk is voor een beschadigde verzending, kan het ook voorkomen dat de vervoerder hier een rol in speelt. Als het pakket bijvoorbeeld ruw behandeld wordt tijdens het transport, kan dit leiden tot beschadigingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Wat gebeurt er als je een pakket weigert?

Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen bij een gestolen pakket?

Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Is mijn PostNL-pakket verzekerd bij verlies?

De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket. Je pakket verzekerd versturen kan alleen via een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

7:6 BW): tenzij de koper een specifieke bezorger voorstelt, is de verkoper aansprakelijk voor kwijtraken. Ook als hij TNT Post gebruikt, ook als in de algemene voorwaarden staat dat de koper het risico aanvaardt bij gebruik van TNT Post en ook als de koper heeft gezegd dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wie betaalt gevolgschade?

Schade gevolg van nalatigheid

Als door een gebrek schade ontstaat aan de inrichting van de woning of de spullen in huis kun je van de verhuurder schadevergoeding verlangen, als duidelijk is dat die schade het gevolg is van nalatigheid van de verhuurder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op woonbond.nl

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Hebben je buren niets getekend en is je pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk. Heb je bij je bestelling aangegeven dat je pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is je pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als je pakket gestolen is?

U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden. U bent de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is de verzender verantwoordelijk voor het pakket?

Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijtraakt?

Eerst onderzoek voordat je een claim indient

Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat is de vergoeding voor een beschadigd of zoekgeraakt DHL-pakket?

Heb je recht op een vergoeding, dan geldt er voor je zending een standaardvergoeding van €3,40 per kilo – hier heb je wettelijk recht op. Deze vergoedingen zijn bepaald in de Nederlandse wet waar het om wegvervoer binnen Nederland gaat, en in het CMR-verdrag als het om internationaal wegvervoer gaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Is DHL aansprakelijk voor schade?

De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Populaire vragen