1. Enzo Knol. Enzo is met 2,65 miljoen abonnees de échte Nederlandse YouTube-koning! Dagelijks post hij een vlog over alles wat hij meemaakt in zijn leven.
Door de leeftijd aan te geven krijgen kinderen een aanbod te zien van tekenfilms, educatieve video's en liedjes. Het aanbod is afgestemd op de leeftijd. In het profiel kun je ook instellen of de kleuters in de catalogus van YouTube Kids mogen zoeken.
97 procent van de jongeren kijkt dagelijks naar social video en daarvan kijken negen op de tien via YouTube. Op YouTube kijken ze actief: voor deze video's gaan jongeren echt even zitten om video's te selecteren uit het uitgebreide aanbod.
Populaire categorieën onder jongeren zijn mode en sport. Daarnaast zijn communities op Instagram booming, zoals travellers, fashionista's, fitgirls, sneakerfreakers, etc. Jongeren hebben contact met elkaar via de comments en eigen hashtags.
Bij de leeftijdsgroepen tot 34 jaar kijkt 93,8 procent zowel televisie als online video's, in de leeftijdsgroepen tot 49 jaar is dat ook nog 84 procent. Boven de 50 jaar gaat dit aandeel naar beneden.
Me at the zoo (Nederlands: Ik in de dierentuin) is het eerste filmpje dat werd geüpload op de internetwebsite YouTube. Het werd geüpload om 20:31:52 (PDT) op zaterdag 23 april 2005 door Jawed Karim, een van de oprichters van de website, onder de gebruikersnaam "jawed".
Het gemiddelde? Zo'n 7,6 dollar per duizend views. Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
Inkomen Enzo Knol
Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Charli D'Amelio, 15 miljoen euro. Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
De app werd in 2017 uitgebracht, maar bestond al sinds september 2016 onder de naam Douyin voor de Chinese markt. De Chinese ontwikkelaar ByteDance lanceerde TikTok specifiek voor markten buiten China.
100,000 Abonnees - Silver Play Button. 1,000.000 Abonnees- Gold Play Button. 10,000.000 Abonnees - Diamond Play Button.
Log in en ga naar myactivity.google.com om video's te zien die je in de YouTube-app of op de YouTube-website hebt bekeken terwijl je ingelogd was. Ook de video's die je in een YouTube-speler op andere websites hebt bekeken terwijl je ingelogd was bij Google Chrome, worden in de lijst weergegeven.
DATUM: VOLGNUMMER: De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2%, wat overeenkomt met 27 minuten per dag.
Primetime is een uit de Verenigde Staten afkomstige term die vooral gebruikt wordt binnen de televisiewereld. Hiermee wordt de tijd van de dag aangeduid die het gunstigst is voor het behalen van hoge kijkcijfers.
Ongeveer een miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement. Het aantal televisie-abonnementen is sinds 2014 langzaam maar gestaag blijven dalen, en is eind 2021 gezakt tot 7,3 miljoen.
Jongeren besteden veel tijd aan social media. Meer dan de helft van de jongeren (n=34) zijn dagelijks minstens vier uur actief op deze social media, met name op WhatsApp, Instagram, Snapchat en TikTok, en in mindere mate aan Facebook, Discord en Telegram.