Welke rechten heb ik wanneer mijn aankoop via internet niet tijdig wordt geleverd?

U heeft het recht om de betaalde bedragen terug te vorderen als de webshop niet tijdig levert en u besluit de overeenkomst te ontbinden of te herroepen. De verkoper moet u binnen 14 dagen terugbetalen. Deze termijn gaat lopen vanaf het moment dat u een beroep heeft gedaan op uw herroepingsrecht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat te doen als de bestelling niet geleverd wordt?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe lang mag een bestelling te laat zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat zijn mijn rechten bij een online aankoop?

Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je pakket te laat komt?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Vraag van de week: rechten bij aankoop via internet (Consumentenbond)

32 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet ik doen als mijn pakket te laat is?

Als u door een verzender bent geïnformeerd dat er een pakket is verzonden en u vermoedt dat het pakket vertraagd of mogelijk zoek is geraakt, neem dan contact op met de verzender van het artikel en vraag hem/haar om:Het trackingnummer door te geven, of;Het pakket te volgen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je pakket niet geleverd is?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat zijn mijn rechten als klant?

Rechten bij een koopovereenkomst

een product zonder beschadigingen; een compleet product; een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven; vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Welke wet geldt bij aankopen via internet?

Op het moment dat je online iets bestelt, dan heb je recht op de wet 'koop op afstand', deze wet geeft je het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden het product retour te sturen en het geld terug te krijgen op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Wat is verplicht bij een webshop?

Informatieplicht

Als verkoper ben je verplicht informatie over je bedrijf, zoals de contactgegevens (naam, adres en telefoonnummer), het KvK- en btw-nummer, informatie over de bestelling, de betaling, de verzending, retourneren en garantie weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Wat is wettelijke levertijd?

Heb je geen levertijd afgesproken dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Doet de verkoper dat niet? Dan moet je hem extra tijd geven om het product te leveren, bijvoorbeeld 2 weken. Heb je nog steeds niks ontvangen, dan kun je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat betekent vertraagde levering?

Leveringsvertraging is een situatie van wanbetaling van de schuldenaar die optreedt wanneer een leverancier een vast overeengekomen leveringsdatum niet nakomt . In dit geval kan de koper schadevergoeding eisen. Als er geen vaste leveringsdatum is overeengekomen, moet de koper eerst een nieuwe leveringsdatum bij de handelaar aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als een webshop niet reageert?

Oplossing zoeken met bedrijf

Dan kunt u een klacht indienen. U kunt het bedrijf schriftelijk laten weten dat u niet tevreden bent. U geeft dan ook meteen aan wat volgens u een goede oplossing is voor het probleem. Op de website van ConsuWijzer vindt u voorbeeldbrieven om uw klacht in te dienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang mag een bestelling duren?

Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Heb je altijd recht op je geld terug?

Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk voor levering?

Bezorging. U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Kan een webshop een bestelling annuleren?

Mag een webshop mijn bestelling zomaar annuleren? Nee, dat mag niet zomaar. De webshop moet uw bestelling leveren. Er zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overmacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat is wettelijk herroepingsrecht?

Zonder reden van de koop af

Tijdens de bedenktijd mogen consumenten zonder reden van de koop of het contract af. Zij krijgen hun geld terug, u het product. Diensten hoeft u niet meer uit te voeren of te leveren. Dit heet ook wel 'herroepingsrecht' of 'recht van ontbinding'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Kun je een online aankoop annuleren?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Ook bij tweedehands of vintage producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Rechten zijn de dingen waar jij als werknemer recht op hebt, bijvoorbeeld jouw loon of pauze. Plichten daarin tegen zijn alle afspraken die jij moet nakomen richting jouw werkgever, jouw baas dus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kwikstart.nl

Wat zijn de plichten van een koper?

Wat zijn de plichten van de koper (consument)?
  • De koper dient de koopprijs te betalen bij ontvangst van het product, tenzij anders is afgesproken.
  • De koper dient de zaak te aanvaarden indien de zaak conform het gekochte is en geen zichtbare gebreken vertoont en hij dus niet beklaagt over de non-conformiteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jureca.be

Is een klacht indienen gratis?

Bij het Klachtenloket voor Consumentenzaken kunt u gratis terecht voor informatie rondom uw vraag of klacht en krijgt u richtinggevend advies over welke stappen u het best kunt zetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wat als een bedrijf niet op tijd levert?

Hierbij vraag je de webwinkel om alsnog het gekochte product te leveren. Hierbij geef je duidelijk een deadline aan, bijvoorbeeld 14 dagen bij het kopen van fietsen, of vier weken bij het kopen van meubels. Levert de webshop daarna nog niet, dan heb je het recht om de koop te ontbinden wegens hun wanprestatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan je aangifte doen tegen DHL?

Eerst onderzoek voordat je een claim indient

Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat betekent bezorgtijd nog niet bekend?

Het kan voorkomen dat PostNL de status toont "bezorgtijd nog onbekend". PostNL geeft aan dat zij het pakket nog niet hebben ontvangen óf nog niet hebben verwerkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.homedesignshops.nl

Populaire vragen

  Vorige artikel
Is kleding van Temu giftig?
Volgende artikel  
Hoe vaak mag je schade rijden?