De mooiste fashion trends van 2022
Namen als Proenza Schouler, Altuzarra en Rodarte zijn allemaal al verknocht aan de trend, hoewel ze 'm compleet anders interpreteerden. De een combineerde een broek met een zwierige, bohemian tuniek, terwijl de ander juist voor een strakke bodycon dress als bovenstuk ging.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
1. Nike. Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50.
PLEASE heeft een eigen stijl
Het symbool van PLEASE is een hartje. Het merk heeft dan ook een lieve uitstraling: ze willen graag voor je zorgen door mooie kleding voor je te maken.
Veel internationale kledingmerken, waaronder H&M, C&A, Esprit, Marks & Spencer, GAP, VF Corporation en Kmart Australia, dragen bij aan deze situatie. Dit zijn belangrijke bevindingen van het rapport Branded Childhood dat vandaag wordt gepubliceerd door de Stop Kinderarbeid coalitie en SOMO.
Hermès werd in 1837 opgericht als oorspronkelijk leverancier van luxe lederwaren als zadels voor paarden aan adellijke families. Later werd dit uitgebreid naar een productie van hutkoffers en tassen. Hermes heeft een aantal iconische tassen op de markt gebracht en is ook bekend om haar sjaaltjes.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
Louis Vuitton is volgens BrandZ het designermerk met de hoogste waarde. Iedereen kent de iconische tassen wel, maar het merk heeft nog veel meer. Zo veel dat het bedrijf een waarde heeft van 52 miljard dollar! Een duidelijke nummer 1 dus.
Scotch & soda kleding is te herkennen aan de drie kruizen die zij op de kleding laten bedrukken. De drie kruizen staan voor Amsterdam, daar worden hun collecties ontworpen.
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.
Streetstyle modetrends: Lange jassen
Of je nu een afkeer hebt van leggings of niet zonder kan, één ding is zeker: de legging is anno 2022 onmisbaar in je garderobe. Het is de grotere modehuizen gelukt om het kledingstuk op een stijlvolle, maar toch casual manier te herintroduceren aan de wereld.