Alleen verkooppersoneel en bediendepersoneel dragen de naam of logo Links. Rechts draag je je naambadge omdat wanneer je elkaar de hand schudt, er ruimte blijft om direct oogcontact te maken. En laat dat nou net het allerbelangrijkste zijn tijdens het netwerken!
Wanneer je een logo laat ontwerpen dan denk je vaak niet aan waar je het logo exact op je website gaat plaatsen. Kleine details kunnen echter veel uitmaken. Om dus het meest uit je logo te halen, is het belangrijk dat je je logo links plaatst op je website.
Een logo moet memorabel zijn
Vlak achter het principe van eenvoud volgt het principe van herkenbaarheid. Een ontwerp moet herkenbaar zijn. Dit wordt bereikt door het logo eenvoudig te maken en ervoor te zorgen dat het bij het bedrijf past. Een beeldmerk hoeft het bedrijf niet letterlijk uit te beelden.
Om ervoor te zorgen dat je logo schaalbaar is zonder kwaliteitsverlies, moet het in vectorformaat zijn, bij voorkeur als PNG-bestand. Een PNG is een gecomprimeerd bestand zonder verlies, wat betekent dat de bestandsgrootte vrij klein is, maar de kwaliteit van het ontwerp behouden blijft.
Negatieve ruimte is een belangrijke techniek in grafisch vormgeving. Je kunt het gebruiken bij logo design, webdesign of grafisch vormgeving. Vaak heeft het ook een functie: soms geeft het je ontwerp net een extra laag, dankzij een optische illusie. Vaak wordt het ook gebruikt om het oog van de kijker te trekken.
We willen uw hoofd niet volstoppen met saaie details, dus u moet gewoon onthouden dat de optimale afmetingen van het logo voor sociale media pagina's 1024 x 512 px is. Als u zich aan deze afmetingen houdt, kunt u er zeker van zijn dat uw afbeeldingen correct worden weergegeven op de meeste sociale media platforms.
Een logo of merkbeeld is meer dan een woord of beeld. Het zijn allemaal tekens in de logografie zoals letters dat zijn in de typografie. Tekens hebben pas zin als ze door de ontvanger begrepen worden. Je kan ze indelen in 3 grote groepen: het klank-logo of woord-logo, het beeld-logo en het gecombineerd logo.
Hoeveel kleuren ga je gebruiken? Doorgaans worden er twee of drie kleuren gekozen voor een huisstijl Dit is sterk en overzichtelllijk en komt de herkenbaarheid tengoede. Het is echter geen must. Er zijn voorbeelden van logo's die sterk genoeg zijn om meerdere kleuren te dragen.
Een logo moet altijd goed tot z'n recht komen. Zowel op een donkere als een lichte achtergrond moet het logo er goed uitzien. En ook op social media moet een logo duidelijk leesbaar zijn. Zorg daarom voor verschillende logo-varianten.
Wat kost het om een logo te laten ontwerpen? Hoe duidelijker je bent over wat je verwacht van jouw logo, hoe goedkoper het zal zijn. Beginnende ontwerpers zullen voor het vervaardigen hiervan tussen de 35en 50 euro per uur vragen. Ervaren freelancers vragen tussen de 50 en 75 euro per uur.
Logo's zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om je merk te herkennen. Ideaal gezien wil je dat mensen jouw logo direct verbinden met de herinnering aan wat je bedrijf doet – en, nog belangrijker, hoe het ze hun laat voelen.
De meest gebruikelijke manier is om je logo links bovenaan je website te plaatsen. Als je je logo links bovenaan plaatst, helpt dat je bezoekers te herkennen welke op website ze zich bevinden.
Afmeting: minimaal 70cm2, totale oppervlakte per kledingstuk. Je mag dus meerdere logos per kledingstuk gebruiken. Kleur: het logo moet contrasterend zijn ten opzichte van de stof. Echter, je kunt een logo ton sur ton plaatsen waardoor het slechts licht contrasterend is.
Het logo (in zijn basis) heeft een roze ondergrond met het frisse witte logo tegen de achtergrond. Slim over nagedacht want als vrouwen je hoofddoelgroep zijn dan moet je daar iets mee.
Het is niet verwonderlijk dat zwart een van de meest populaire keuzes voor logo's is. Het is dé kleur voor bedrijven die een traditionele look willen. Door te kiezen voor een simplistisch zwart logo ziet uw merk er tijdloos, luxueus en zelfs mysterieus uit.
Paars. Straalt luxe, romantiek en mysterie uit. Historisch gezien wordt paars geassocieerd met klasse en luxe, tot een punt dat het zelfs als decadent kan worden gezien. De kleur straalt van nature gulheid en rijkdom uit.
Chique kleuren
Okergeel, olijfgroen, bruin en blauw zijn de woontrend voor een luxe uitstraling in je huis. Deze chique kleuren, zoals olijfgroen zorgen voor een gevoel van warmte en rijkdom. Wie wil er nou niet in luxe leven?
Het is eigendom van een specifieke publieke of private organisatie. Logo's moeten op de eerste plaats de herkenbaarheid van het product en het bedrijf vergroten en hebben, in tegenstelling tot labels en pictogrammen, geen specifieke boodschap.
Open je afbeelding > ga naar 'Eigenschappen' vai het menu links > kies je voor 'Resize beeld' > vergroot het aantal pixels > beoordeel de kwaliteit > sla het bestand op > kies hierbij voor 'jpg' met de hoogste kwaliteit. Succes!
hoeveel dpi moet een logo hebben om te kwalificeren als 'hoge resolutie'? Het dpi van een logo in hoge resolutie kan variëren van 300 dpi tot 2500 dpi. 300 dpi is het minimum, meer mag altijd. De Engelse term high res wordt vaak kort gebruikt voor zulke logo's.
Jpg kan miljoenen kleuren laten zien en maakt gebruik van 16-bit data. Het is het standaard formaat van de meeste digitale camera's.