Ga naar de App Store of Google Play.Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'.Druk op download of installeer.
Elke ING-klant vanaf 12 jaar, met een zichtrekening, kan de ING Banking-app downloaden en gebruiken. De ING Banking app kan worden geïnstalleerd op smartphones met een iOS- en Android-besturingssysteem. ING-klanten met een tablet kunnen de ING Banking-app ook downloaden.
De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Met ingang van Android app versie 2021.2 lanceren we een vernieuwd opstart-, en inlogscherm voor de app. Deze nieuwe look van de Android app is daarmee in lijn met het vernieuwde ING logo en in lijn met de app voor iOS en de Beleggen app.
Software-update voor je telefoon
Naast onze app heeft ook je hele telefoon soms een update nodig. Anders kan het zijn dat je de laatste versie van onze app niet krijgt. Deze Android software-updates zijn genummerd. Op dit moment is minimaal Android 6 nodig om onze app te kunnen gebruiken.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Kies op het nieuwe apparaat voor 'aanmelden extra toestel' of op de qr-code die in beeld komt. Vervolgens scan je de code met het eerste toestel waarop de app geïnstalleerd staat en doorloop je een aantal stappen om ING Bankieren te activeren op je nieuwe apparaat.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk, net zoals je pincode. Houd inloggegevens daarom geheim.
Voor de veiligheid blokkeren we je inloggegevens van Mijn ING als je: meerdere keren onjuiste inloggegevens invoert, vraag dan hier je gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw aan.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Mijn ING en de App gaan prima hand-in-hand. Ook kun je de App op meerdere devices tegelijk gebruiken. Dus bijvoorbeeld smartphone én tablet. Voor sommige geldzaken duik je misschien liever in Mijn ING en voor andere raadpleeg je de App.
Zelf je bankzaken regelen
Digitaal bankieren is het regelen van je bankzaken via internet. Dat kan met Mijn ING op je computer, of via je een app op je smartphone of tablet.
Om de Mobiel Bankieren App te gebruiken is op dit moment minimaal besturingssysteem Android 6 of iOS 12.4 nodig. Heb je nu een lager besturingssysteem en kun je deze niet updaten? Dan is je toestel helaas verouderd.
Alle grote banken in Nederland bieden de mogelijkheid om te internetbankieren. Om ermee te starten, moet u dat wel eerst aanvragen bij de bank. Die stuurt daarna inloggegevens op. Hiermee hebt u voortaan toegang tot de website van de bank en uw bankgegevens.
Inloggen en bevestigen internetbankieren
Om te internetbankieren heb je meestal een bankpaslezer of digipas nodig. Dit is een apparaatje dat codes genereert, zodat je bijvoorbeeld een betaling kunt doen.