1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
Voor wie een Ferrari kan betalen is het niet zo belangrijk hoe hoog de prijs van de auto is, maar de Portofino is wel de goedkoopste van de Ferrari reeks.
De prijs van een Ferrari auto begint bij Rs 3,50 Crore voor het goedkoopste model, de Portofino, en de prijs van het duurste model, de Purosangue SUV, begint bij Rs 10,50 Crore. Ferrari biedt 6 automodellen in India aan, waaronder 1 auto in de SUV-categorie, 1 auto in de Cabriolet-categorie en 4 auto's in de Coupé-categorie.
Hoeveel kost een nieuwe Ferrari? De goedkoopste nieuwe Ferrari is de Portofino M, met een Belgische vanafprijs van 211.806 euro. De prijzen lopen op tot meer dan 400.000 euro voor de niet-beperkte reeksen, maar die prijzen zijn nog zonder opties gerekend.
Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
Het is de moeite waard om te vermelden dat de basisprijs van Ferrari in Italië veel lager ligt dan in de rest van Europa. In Italië kan een nieuwe Ferrari Portofino vanaf € 210.000 exclusief belastingen worden geprijsd; maar in de VS kan deze nog steeds meer dan $ 240.000 kosten na alle relevante kosten.
De meest bekende Ferrari wagen
De auto staat bekend als de auto met de scherpe luchtsleuven. Hoewel de 1992 Ferrari Testarossa de laatste versie is die van deze sportwagen is geproduceerd, wordt dit model nog altijd gezien als een van de meest populaire oudere modellen van het merk.
Als Ferrari-eigenaar word je onderdeel van deze legendarische reis. Investeringswaarde: Ferrari-supercars zijn niet zomaar voertuigen; ze zijn waardevolle investeringen . Veel Ferrari-modellen worden in de loop van de tijd meer waard. De Ferrari 250 GTO is bijvoorbeeld vandaag de dag miljoenen waard.
Nu pakt de kleinere Macan de titel 'goedkoopste Porsche' terug, en wel in zijn nieuwe, elektrische vorm. In Europa is dat de enige vorm waarin de Macan nog bestaat, al noemt Porsche hem ter verduidelijking hier en daar toch nog 'Macan Electric'.
De prijs van de Ferrari Roma uit 2024 begint bij $ 247.308 en loopt op tot $ 281.920, afhankelijk van de uitvoering en opties.
De Ferrari Testarossa wordt niet nieuw gebouwd, dat is wel duidelijk. Wie een exemplaar wil toevoegen aan de collectie, is aangewezen op de occasionmarkt. Prijzen beginnen bij ongeveer 135.000 euro en lopen op tot dik 200.000 euro, afhankelijk van de staat van het voertuig, de kleur, de kilometerstand en het bouwjaar.
De Huracán kun je met een vanafprijs van ruim 300.000 euro geen instapper noemen, maar het is de auto met het laagste prijskaartje bij Lamborghini.
De afschrijving is hoger op een Porsche of Mclaren dan op een Italiaanse supercar. Sommige Ferrari-modellen hebben bijna geen afschrijving . Laten we dat niet meenemen in de berekening. In plaats daarvan gaan we ervan uit dat de auto na 36 maanden meer waard is dan de restwaarde van de financiering.
Eén keer per jaar een beurt van 800 euro en elke drie jaar een beurt van een ongeveer 3.000 euro, daarop moet je wel minimaal rekenen. Maar wanneer je vraagt wat het rijden met een Ferrari je gaat kosten, dan heb je het geld er feitelijk niet voor. Dan moet je een gewone auto kopen.”
Ferrari is sinds 2008 bijna volledig eigendom van de Italiaanse Fiat groep. 90% van de aandelen van Ferrari zou in handen zijn van Fiat. De overige 10% is nog in handen van de Ferrari-familie. Aan die alleenheerschappij van Fiat lijkt een einde te komen: de aandelen van Ferrari gaan naar de Amerikaanse beurs.
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
De Ferrari 250 GTO wordt door velen gezien als de ultieme Ferrari. Deze auto is gebouwd met het oog op homologatie. Homologatie is het typegoedkeuringsproces waarbij een voertuig, een racebaan of een gestandaardiseerd onderdeel moet worden gecertificeerd om te mogen racen in een bepaalde competitie of serie.
Op een veilig in New York is maandag een Ferrari 250 GTO uit 1962 verkocht voor 51,7 miljoen dollar (48,3 miljoen euro). Dat maakt de wagen de op een na duurste auto die ooit is geveild.
Europa, met name Italië waar Lamborghini zijn hoofdkantoor heeft, biedt een aantal van de meest gunstige prijzen voor de voertuigen van het merk . Dit komt deels door het ontbreken van invoerrechten binnen de Europese Unie, evenals de nabijheid van de productiefaciliteiten van Lamborghini.
2021-heden | 2-deurs, cabrio | automaat
Deze versie van de Ferrari Portofino is in Nederland op de markt sinds januari 2021 en kost rijklaar € 275.754. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 455 kW (620 pk) en een maximum koppel van 760 Nm.
Om een Ferrari te huren in Italië, variëren de prijzen van € 725 per dag tot € 1.495 per dag op basis van een wekelijks huurpakket . We verwelkomen ook dagelijkse of verlengde boekingen, dus waarom bladert u niet door onze vloot om uw favoriete model te selecteren en uw volgende Italiaanse avontuur tot een onvergetelijke ervaring te maken voor de komende jaren?