De factuurdatum ligt tussen de 3e en 18e van de maand, een week later vindt dan de incasso plaats.
In MijnKPN vind je de begindatum en de einddatum van je contract. Internet, TV en/of Vast Bellen: je sluit een nieuw abonnement af voor 1 jaar.
De opzegtermijn bij alle producten van KPN (zowel de Thuis producten als Mobiel) is 1 maand.
Opzeggen kan vanaf 3 maanden voor het einde van uw contract. Na 1 jaar wordt uw contract automatisch maandelijks verlengd. Houd dan rekening met 1 maand opzegtermijn.
Je kunt bij KPN kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement of een 1-jarig abonnement. Heb je voor een 1-jarig abonnement gekozen? Dan is de contractduur één jaar. Hierna kun je jouw contract maandelijks opzeggen.
Wettelijke opzegtermijn 1 maand
Tijdens een verlenging mag u het abonnement altijd opzeggen. Maar u kunt wel een opzegtermijn hebben. Uw abonnement stopt dan na die termijn. De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand.
Wanneer u uw abonnement opzegt nadat uw contractstermijn is verlopen zijn er geen kosten verbonden aan het opzeggen. Om uw contract bij KPN op te zeggen heeft KPN uw mobiele nummer, klantnummer, postcode en huisnummer nodig.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt. Uw provider kan u ook een nieuw contract aanbieden. Bijvoorbeeld met een nieuwe prijs.
De afkoopsom bedraagt de abonnementskosten over de resterende periode van jouw contract. Is je contract afgelopen? Dan is jouw abonnement maandelijks opzegbaar. Als je 1 maand voor het einde van de looptijd van jouw contract opzegt, wordt jouw contract opgeheven en niet verlengd.
We sturen u bijvoorbeeld een persoonlijke e-mail met een persoonlijke aanbieding wanneer uw abonnement afloopt of wanneer u uw abonnement kunt verlengen. Of u ontvangt een sms-bericht op het moment dat uw bundel op is met een opwaardeertip, zodat u niet onnodig te veel betaalt.
Als je niet verlengt, blijft alles bij het oude.En je kunt als dat gewenst is, kun je per maand opzeggen. Als je wel verlengt, zit je vast aan een nieuw contract, met blijkbaar een hogere prijs en een opzegtermijn van één of twee jaar.
Je logt in op MijnKPN met je KPN ID. Dat is jouw eigen account voor alles wat je van KPN hebt. Vul je e-mailadres in en voeg je abonnementen toe.
Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Je hebt wel altijd een maand opzegtermijn, ook als je maandelijks opzegbaar abonnement hebt.
Aanbieders kunnen uw abonnement ook stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengen. Ook dan heeft u een opzegtermijn van ten hoogste 1 maand. Alleen bij tijdschriften die minder dan 1 keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Bij het nieuwe KPN TV+ zijn er twee abonnementen mogelijk: met en zonder tv-zenders. Het abonnement genaamd 'alleen streamen' kost 3,50 per maand.
Het telecombedrijf maakt de mobiele abonnementen 8,4 procent duurder, waarbij iedere klant per maand maximaal 2,50 euro meer gaat betalen. Klanten met een duur abonnement worden zo nog enigszins gespaard. KPN baseert de prijsstijging op het inflatiepercentage tussen juli 2022 en juli 2023.
U kunt het abonnement voortijdig opzeggen en dan de boete betalen. Maar dat houd feitelijk in dat u het resterende abonnementsgeld gewoon in 1 keer moet betalen.
Hoe werkt het opzeggen van een mobiel abonnement? Bij de meeste providers kun je je abonnement opzeggen vanaf twee maanden voor het einde van je contract. Je kunt het vaak zelf regelen in de app waar je ook je resterende belminuten en hoeveelheid 4G kunt zien. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand.