Zo geeft het Amerikaanse bedrijf Zenesys aan dat je het beste op Facebook kunt posten tussen 13:00 en 16:00 op een donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag. Coosto (een social media management tool) geeft aan dat posten op een woensdag om 15:00 het beste werkt.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Gemiddeld zijn dit de beste tijdstippen voor een post te plaatsen op Instagram tijdens de week: Maandag: 13:00 uur. Dinsdag: 05:00 uur. Woensdag: 15:00 uur.
Over het algemeen zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten: Maandag, dinsdag en vrijdag van 10–11 uur, koffiepauze. Dinsdag om 14.00 uur, om te profiteren van de dip na de lunch. Tussen 9.00 – 17.00 uur tijdens het weekend.
Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten. Je zou dus kunnen stellen dat je, met uitzondering van Twitter, 2 à 3 keer per week een post moet plaatsen om 'on top of mind te blijven'.
Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Piektijden voor interactie op Instagram:
Vrijdag 12 uur. Donderdag tussen 18 en 20 uur. Woensdag 12 uur.
Beste tijd om te uploaden op YouTube
Woensdag en donderdag zijn de beste dagen om te posten. Je kunt het beste om 16:00 uur posten omdat de piekuren van YouTube tussen 16:00 en 20:00 uur 's avonds zijn, je wilt dus dat jouw video dan paraat staat.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
01 Het beste tijdstip om te posten is tussen 12.00 uur en 15.00 uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 02 En op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 13.00 uur. 'Op het gebied van Facebook engagement constateerden we dat dinsdag altijd een beetje achterloopt,' stelt Wood.
Een goede Facebook post: wees visueel
Versterk je berichten door mooie en kwalitatieve foto's toe te voegen. Visuals scoren beter dan tekst en je kunt experimenteren met verschillende formaten zoals diavoorstellingen, carrousels, albums, etc.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Instagram is een gratis social media kanaal waarbij het draait om foto's en filmpjes delen met uw volgers. Het wordt ook vaak afgekort naar Insta. U kunt een foto bewerken en plaatsen en vervolgens kunnen uw volgers deze 'vind-ik-leuken' en erop reageren. Instagram wordt gebruikt als app op de smartphone.
Beste tijden om te posten op TikTok in Nederland
De tijden met de grootste betrokkenheid zijn op potentieel strategische momenten: dinsdag om 15.00 uur na de lunch, donderdag om 18.00 uur na het werk, en vrijdag om 11.00 uur tijdens de ochtendpauze.
U kunt content plaatsen en delen op LinkedIn met behulp van het vak Delen bovenaan de LinkedIn-homepagina. Ga naar Een bijdrage starten vanuit het centrale vak Delen in de desktop-versie van LinkedIn om aanvullende opties voor delen weer te geven. Activeer om de afbeelding groter te bekijken.