Mathieu van der Poel rijdt in een Lamborghini Revuelto. Ontdek Mathieu van der Poel's nieuwste aanwinst: een Lamborghini Revuelto. 1015 pk en top snelheid van 350 km/h! Wat een auto!
Van der Poel deed het eerder
Het is de eerste hybride supercar van Lamborghini waarbij een V12-motor gecombineerd wordt met drie elektromotoren, samen goed voor een indrukwekkend vermogen van meer dan 1000 pk. De bolide heeft een topsnelheid van 350 km/u en gaat in 2,5 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur.
Nieuwe Lamborghini: Mathieu van der Poel heeft €511.000 onder z'n kont! Heeft Mathieu van der Poel een nieuwe wagen? Donderdagmiddag kwam de Nederlander alvast in een oranje Lamborghini aangereden bij de Wereldbekercross in Gavere.
Hieruit wordt duidelijk dat Van der Poel al enige tijd multimiljonair was voordat hij wereldkampioen werd. Sinds 2022 is de veelvraat verder gegaan met het winnen van veel koersen, waardoor zijn vermogen alleen maar verder is toegenomen. Zijn eigen vermogen wordt tegenwoordig op meer dan vijf miljoen geschat.
Het is niet de eerste keer dat Van der Poel indruk maakt met zijn vervoerskeuze richting een crosswedstrijd. In Gavere kwam hij aan in een Lamborghini Revuelto, de eerste elektrische (plug in hybride) supercar van Lamborghini. plusartikels en lees er elke maand 3 naar keuze gratis.
Geen autorit voor Van der Poel om de circa zeshonderd kilometer af te leggen, wel een privéjet. Op deze manier kon de Nederlander extra comfort en rust inbouwen.
Een duik in het kentekenregister van de RDW leert ons dat er slechts 773 Lamborghini's in Nederland geregistreerd zijn.
EXCLUSIEVE REEKSRuim 8 miljoen euro gaat Tadej Pogacar bruto per jaar verdienen bij UAE, 's werelds rijkste wielerploeg.
Mûr-de-Bretagne
Zijn ritwinst in de Tour de France 2021 is puur qua gemiddeld wattage over vijf minuten zijn beste prestatie ooit. 553 watt gemiddeld weet hij uit zijn blote hoofd te melden. Waar Van der Poel in de cross vooral op gevoel rijdt, is ook hij heus bezig met cijfertjes.
Van Aerts eeuwige rivaal op zowel de weg als in de modder Mathieu van der Poel verdient dus €2 miljoen bruto bij zijn Belgische werkgever Alpecin-Deceuninck. Een totaaloverzicht van de top 10 vindt u hier. Overigens zou het gemiddelde wielrennerssalaris de afgelopen jaren ook steeds trapsgewijs zijn gestegen.
Boven op het contract met de Duitse fietsconstructeur heeft Van der Poel een nieuwe deal met Alpecin-Deceuninck beet. Hij blijft vijf jaar langer, tot eind 2028, bij het team dat ooit rond hem ontstond. 'Ik teken bij Canyon voor zeker vijf jaar als profrenner.
Het is een zestal uur rijden van Antwerpen, de Vlaamse grootstad waar Van der Poel woont, naar Besançon. Verder zijn er geen grote luchthavens in de buurt, waardoor Van der Poel dus de luxueuze keuze maakte om de trip met de privé jet af te werken.
De aerodynamische helm waarover de ploeg beschikt, is de ABUS Gamechanger 2.0. Maar, Mathieu van der Poel is de enige die met de 'oude' Gamechanger rijdt. Dat is opvallend, want het nieuwe model zou bijna 5 procent sneller zijn dan zijn voorganger en daarnaast ook nog voor betere verkoeling zorgen.
Zagen we Mathieu van der Poel al geregeld in een oranje Lamborghini Revuelto van om en nabij 500.000 euro, gisteren in Liévin showde de Brabander een nieuw, oranje uurwerk: de 'RM 67-02 Automatic Extra Flat', een megaprijzig sporthorloge van meer dan 300.000 euro.
Verder bestond zijn indrukwekkende wagenpark de afgelopen jaren uit onder meer een Porsche Panamera, Porsche Cayman GT4 RS, Mercedes-AMG G 63, Range Rover SVR, BMW M2 cs, BMW 1M, Audi Rs6, Lamborghini Urus S en BMW M3 Touring Competition.
150 watt is een inspanning die een getrainde fietser goed elke dag een uur kan volhouden. Van een uur 200 watt trappen wordt een goed getrainde fietser lekker moe.
' Voor Pogacar betekent een zone 2 training met een hartslag van 140-150 slagen per minuut. Tijdens deze 'rustige' training trapt hij doodleuk 320 tot 340 watt weg... Hij zet wel een kanttekening bij deze waardes. 'Als je een training van vijf uur doet, is je zone 2 je zone 2 niet meer.
In de sprint halen die heel gespierde sprinters echter piekvermogens tot meer dan 1.800 watt. Om dit wat te kaderen volgend voorbeeld: als een gemiddelde wielertoerist over een rit een gemiddelde heeft van 180 watt, heeft hij een mooie inspanning geleverd.
De Scandinaviër moet die derde plaats wel delen met Van der Poel, van wie ook wordt gezegd dat hij 4,0 miljoen euro verdient.
De Belgische renner Wout van Aert moet het bij de Nederlandse ploeg Visma-Lease a Bike doen met 3,5 miljoen euro per jaar. Jonas Vingegaard, de winnaar van de Tour de France van vorig jaar, verdient bij dezelfde ploeg een salaris van 4,5 miljoen euro per jaar.
Joop Zoetemelk, Jan Raas, Hennie Kuiper en Jan Janssen bezetten in deze volgorde de eerste vier plaatsen in de 'eeuwige' ranglijst. Dit zijn waarschijnlijk de beste Nederlandse wegrenners ooit. Joop Zoetemelk is verreweg de meest regelmatige van hen. Zijn voorsprong op nummer 2 Jan Raas is liefst 248 punten.
Ferruccio Lamborghini was vanaf 1974 niet meer betrokken bij zijn eigen bedrijf. Lamborghini heeft sinds het einde van de jaren zeventig meerdere eigenaren gehad, waaronder Chrysler. Sinds 1998 is de sportwagenbouwer in handen van Audi.
Met gegevens verzameld in 2021 en 2022, geniet Lamborghini van een bijna gelijke verdeling van de groei in alle macroregio's. Toch zijn de Verenigde Staten de grootste markt voor de meeste verkochte Lambo's. In 2021 verkocht de Italiaanse sportwagenfabrikant landelijk meer dan 2.400 voertuigen.