Verschil tussen Volkswagen Polo en Volkswagen Golf Aan de andere kant staat de Golf, die een maatje groter is en tot de compacte auto's behoort. De Golf biedt meer binnenruimte en vaak geavanceerdere voorzieningen zoals krachtigere motoren en uitgebreidere technologie voor comfort en veiligheid.
De grootste verschillen tussen een Golf en een Polo
Daarnaast is de Polo letterlijk het kleinere broertje van de Golf. De Volkswagen Golf is namelijk ruim 20 centimeter langer als de Polo.
Vergelijking. Ten eerste is de Volkswagen Golf qua formaat over het algemeen groter, hoewel de Volkswagen Polo iets hoger is . Dit verklaart waarom de VW Golf ruimer aanvoelt dan zijn broertje.
In de testperiode verbruikt de Volkswagen Polo gemiddeld 6,5 liter benzine per 100 kilometer (1 op 15,4). De 120 kilo zwaardere Volkswagen Golf blijft steken op 6,3 l/100 km (1 op 15,9). Ondanks zijn zuinige inborst, is-ie bovendien de vlotste op de tussensprints.
Zo kan het zijn dat de Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, SKODA Fabia én Audi A1 in de basis dezelfde auto zijn.
Ford Fiesta
De Ford Fiesta is al lang een sterke concurrent van de Polo en is nog steeds een geweldige keuze als u een kleine auto nodig hebt die gemakkelijk te parkeren is, maar wel een week aan boodschappen aankan. De Fiesta ST met de 1,5-liter benzinemotor is een echte uitschieter als u op zoek bent naar een sportieve rit.
De nieuwe Polo BlueMotion van Volkswagen is de zuinigste Polo ooit! Met een extreem laag verbruik rijdt de Polo BlueMotion gemiddeld 3.1L op 100km. De Polo BlueMotion is verkrijgbaar van vanaf в 17.431,- (incl. BTW).
Ook de Volkswagen Polo behoort tot de veiligste auto's. Het model werd in 2017 door de Euro NCAP getest. Net als de andere auto's in deze lijst scoorde hij de maximale score van vijf sterren. Met name voor de bestuurder en de andere inzittenden is het één van de veiligste kleine auto's.
De Volkswagen Golf (van de achtste generatie) is een degelijke Duitser die bij iedereen goed voor de voordeur staat. Maar het is ook een erg veilige keuze. De Peugeot 308 (2021) is toch een stukje uitgesprokener. Niet alleen in ontwerp, maar ook in rijden.
Twee voorbeelden van populaire modellen die een best hoge instap hebben voor hun compacte formaat: Volkswagen Polo: de nieuwste generatie van de compacte Duitser heeft een instaphoogte van 57 centimeter, wat best hoog is voor een kleine hatchback.
Maar ons huidige standpunt is dat een benzine auto een gemiddelde levensduur kent van ongeveer 18 jaar en tenminste 250.000 km moet kunnen halen zonder buitensporige defecten. U schetst een tot in de puntjes onderhouden Golf Plus, zorgvuldig en netjes bereden en met een vaste droge parkeerplek in de garage.
Design. De Polo GTI is een sleeper, wat betekent dat de auto eruit moet zien als de gewone Polo. Er waren slechts subtiele veranderingen ten opzichte van de POLO GT, die van veraf niet te zien waren. Het grootste verschil tussen de twee is dat de GTI alleen in de tweedeursversie kwam in plaats van de gewone vierdeursversie .
De Volkswagen Polo staat al sinds dag en nacht bekend als een compacte en sportieve stadsauto. Toch weet het Duitse merk meer dan genoeg ruimte te creëren in de Polo. Zo kent de Polo een breedte van 175,1 centimeter en een lengte van 405,3 centimeter.
Het is een compacte SUV welke het beste van de Volkswagen Golf en de Volkswagen Tiguan combineert. De Volkswagen T-Roc is groter dan de Volkswagen T-Cross en kleiner dan de grotere broer de Volkswagen Tiguan.
Als het op prestaties aankomt, bieden de Golf en Polo een scala aan motoropties, van brandstofefficiënte driecilindermotoren tot krachtigere viercilindervarianten. De Golf heeft doorgaans grotere en krachtigere motoropties , wat zijn status als de meest prestatiegerichte van de twee weerspiegelt.
De nieuwe Polo is wat groter geworden en inmiddels even groot als de vierde generatie Golf. Ook vanbinnen krijg je de indruk dat je in een auto uit een hoger segment zit. Het dashboard is ruimer en luxer en zit vol handige snufjes. De Polo beschikt bovendien over een lange lijst van rijhulpsystemen.
Het belang van veiligheid is bij kleine autos vele malen groter dan bij grotere autos, aangezien extra ruimte wordt ingezet om de klap van een botsing goed te kunnen absorberen. Voor het bepalen van de veiligheid van een auto, kijken we tegenwoordig voornamelijk naar de resultaten van de Euro NCAP.
Rivalen als de Ford Fiesta, Skoda Fabia en Honda Jazz deden het allemaal veel beter. De latere generatie Polo vanaf 2017 eindigde echter op de derde plaats in de klasse van kleine auto's in ons meest recente onderzoek, met een uitstekende algehele score van 98,3%.
1.4 rijdt beter, rustiger, sneller, comfortabeler etc etc.. Financieel is de 1.2 weer zuiniger, voordeliger soms ook voor belasting en verzekering.. Voor een half uur snelweg is een 1.2 prima.
Alle Golfs zijn zuinig , maar de diesels zijn de beste keuze voor lange afstanden. Diesels zijn natuurlijk een stuk zuiniger. We hebben een week met een 2.0 TDI handgeschakeld gereden, er meer dan 1.000 mijl mee gereden en we haalden gemiddeld 67,3mpg in een combinatie van snelwegrijden en lokaal gepruts.
De Polo is een van de veiligste auto's die je kunt kopen en krijgt een volledige vijfsterren Euro NCAP-beoordeling. Hij biedt geweldige bescherming op de voorstoelen, maar is, zoals de meeste auto's, iets slechter op de achterbank. De Polo scoort ook minder goed op voetgangersveiligheid, maar doet het nog steeds beter dan de meeste.
De grootste concurrenten voor de Volkswagen Polo zijn Maruti Suzuki Baleno, Toyota Glanza en Maruti Suzuki Swift 2024, met prijzen variërend van ₹ 6,49 Lakhs tot ₹ 10 Lakhs.
De VW Atlas heeft meer laadruimte dan de VW Tiguan, wat blijkt uit de grotere afmetingen en de extra zitplaatsen voor de passagiers.