Reinig de handen grondig na het aanraken van het smeermiddel en raak de remblokoppervlakken niet aan met vette handen.
Daarom wordt het nu afgeraden om nog kopervet te gebruiken. Maar dat speelt vooral bij aluminium motorblokken e.d. Remklauwen en naven zijn bij veruit de meeste auto's nog steeds van gietijzer, waarop kopervet zonder problemen te gebruiken is. Ceramische pasta is eigenlijk ook op exact dezelfde plaatsen te gebruiken.
Koper vet of keramisch vet is beide prima, dat zal het probleem niet zijn. De remblokken rondom afschuinen voorkomt dat de remblokken kunnen happen op de remschijf. Een remzuiger die niet goed gangbaar is moet gangbaar gemaakt worden want dat kan zeker het piepen veroorzaken.
Kopervet breng je op een aantal punten aan bij het monteren van remblokken: Op de backing plate. De achterkant van je remblok kun je een dun laagje kopervet op smeren, dit helpt bij trillingen en voorkomt daardoor piepen. Op het montage onderdeel waar het blok en de montage onderdelen elkaar raken.
Keramisch vet is dé vervanger voor kopervet
En terecht! Het biedt uitstekende bescherming tegen corrosie en is tevens bestand tegen hoge temperaturen. Het smeervet is verwerkbaar met het bijgeleverde kwastje waardoor je snel en eenvoudig het vet op de goede plaats kunt aanbrengen.
Wanneer er een smeermiddel (kopervet, siliconenspray, olie of wat dan ook) wordt toegepast wordt de wrijving veel lager en daardoor de resulterende trekspanning in de bout veel hoger.
Kopervet is uitermate geschikt voor het smeren van diverse soorten metaalverbindingen. Het beschikt over een groot weerstandvermogen tegen roest waardoor metaalverbindingen langer meegaan.
Keramisch vet (DV) is een bijzonder hoogwaardige montagepasta en smeervet. Door de unieke samenstelling heeft het product een zeer hoog temperatuurbereik (piektemperatuur ca. 1500°C) en een hoge drukbestendigheid. Tevens vermindert het de wrijving van bewegende delen en biedt het een goede bescherming tegen corrosie.
Een remklauw is het deel dat zodra de bestuurder van een auto remt, drukt tegen de remblokken. De remblokken drukken dan op de remschijf en op deze manier neemt de snelheid van de auto af. De remklauwen van een auto zijn in de meeste gevallen zichtbaar tussen de velgen door.
Doorsnee remblokjes gaan tussen de 30.000 en 50.000 kilometer mee. Maar er wordt aangeraden om dit te controleren na 15.000 kilometer.
Belangrijk! Gebruik een speciaal, tegen hoge temperaturen bestand smeermiddel. De remklauw schoonmaken. Verwijder vuil met behulp van remmenreiniger en een staalborstel.
Hiervoor kun je speciale remklauw lak gebruiken. Je kunt ze spuiten of schilderen, spuiten vraagt iets meer vaardigheid. Rode remklauwen zijn populair, hoewel de verf er in meerdere kleuren is. Zorg dat je voor verf kiest die hittebestendig is en maak de remklauw schoon en vetvrij voordat je gaat verven.
Keramisch vet (vervanger van Kopervet) wordt gebruikt bij montage van onder ander: bouten, moeren, bougies, spruitstukken, uitlaatdelen, schijfremmen, lagerbussen.
Het is op termijn schadelijk voor aquatisch leven. En dan zit je mooi met een zieke zeehond in je vijver. Hoe goed het ook werkt: het is gewoon giftig.
Montagepasta is een onderhoudsmiddel dat je gebruikt bij het monteren en aandraaien van verschillende onderdelen van je fiets. De montagepasta verlengt het aandraaimoment en voorkomt het slippen en glijden van je onderdelen. Op die manier weet je zeker dat je zadelpen of stuurpen goed vastzit.
Kopervet is speciale soort pasta wat bestand is tegen extreem hoge temperaturen. Kopervet wordt vaak gebruikt om metaalverbindingen in te vetten om roest of andere corrosie tegen te gaan. Daarnaast werkt kopervet ook ideaal om makkelijk boutverbindingen te demonteren.
Temperatuurbereik: -30°C tot +- 1200°C. Goed elektrisch geleidend. Persoonlijke bescherming: normale hygiëne voldoende.
Met een momentsleutel kan de voorgeschreven kracht op de sleutel worden ingesteld en worden alle wielbouten met de juiste kracht vastgezet. De voorgeschreven kracht voor het vastzetten van stalen velgen bedraagt circa 90Nm, en voor aluminium velgen 120Nm.
Bij een toepassing met een hoge snelheid en een lage temperatuur kunt u het beste kiezen voor een smeermiddel met een lage viscositeitswaarde. Wanneer de toepassing een zware belasting en hoge temperatuur heeft, dan kiest u een hoge viscositeitswaarde.
PTFE staat voor polytetrafluoretheen, ook bekend onder de commerciële naam Teflon. Dit is een polymeer. Een voorbeeld hiervan is polyvinylchloride (PVC), waar veel plastic artikelen van gemaakt zijn. met water-, olie-, vuil- en stof-afstotende eigenschappen.
Invetten is een activiteit waarbij bakvormen of bakplaten voorzien worden van laagje vet of olie om aanbakken te voorkomen.
Remklauwen kunnen in elke gewenste kleur gespoten worden met originele of eigen logo's onder de blanke lak.
Een felgekleurde remklauw kan een visuele afleiding zijn en de wielen er goedkoop uit laten zien. Verf de remklauw alleen in bijvoorbeeld rood als het een performance remklauw is met tegenoverliggende zuigers.
De complete behandeling bij normale standaard remklauwen ( 4-stuks ) voeren we al uit voor € 325,- excl. 21% BTW. De mogelijkheid om de remklauwen niet te lakken in de standaard kleuren, maar te laten spuiten in een gewenste kleur is mogelijk tegen een vanafprijs van € 425,- excl. 21% BTW.
Meestal heeft een remklauw twee verschuifbare remzuigers en worden de remblokken door vloei-stofdruk tegen beide zijden van de remschijf aange-drukt. Een vastzittende remklauw moet worden vervangen, tenzij hij alsnog gangbaar kan worden gemaakt. Bij een vastzittende remklauw gaat de rem slepen.